Gå til innhold

9800 PRO vs 9800XT


Anbefalte innlegg

Men når du kan i 90% av tilfellene (ren spekulasjon, har egentlig ikke peil) overklokke pro til Xt, og dermed spare over tusen kroner, da virker det vel ganske så unødvendig å kjøpe XT?

du kan overklokke 9800XT og; saa differansen blir jo den samme.

XT er i tillegg i besittelse av 256 mb ram som i enkelte tilfeller i naatid og framtid kan ha endel aa si.

i tillegg har den noen forbedringer paa Coren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synes mange driver aa opphoyer 9800 pro som om det var guds gave til menneskeheten. til opplysning kan jeg fortelle at jeg har 2 kompisser med omtrent samme maskinvare; han ene har Powercolor 9800 pro; han andre 9800XT by Asus.

I farcry har han med 9800 pro Store problemer i alt over 1152 x 848; mens han andre med 9800XT kjoerer 1600x1200 med 4x FSA...

 

9800 er bra og antageligvis mest for pengene; men 9800XT er endel bedre faktisk. glem ikke det.

Lenke til kommentar
... i 90% av tilfellene (ren spekulasjon, har egentlig ikke peil) overklokke pro til Xt...

...men XT kan klokkes betraktelig høyere...

Hvorfor det? Kun pga. at den starter med 60mhz mer i core ell.? Tipper du kan komme langt med peltierkjøling og aktiv ramkjøling på et 9800pro.

Da blir det fort dyrt, og det var vel prisen som var så ille med XT

Lenke til kommentar
... i 90% av tilfellene (ren spekulasjon, har egentlig ikke peil) overklokke pro til Xt...

...men XT kan klokkes betraktelig høyere...

Hvorfor det? Kun pga. at den starter med 60mhz mer i core ell.?

Nei, selvfølgelig fordi at minne og gpu på et xt-kort er godkjent for å kjøre på høyere hastighet, og at det dermed har god margin for å sikre samme stabilitet.

 

Akkurat som de fleste 9800pro godkjent for 375mhz også kan kjøres på mye høyere frekvenser. De testene av XT-kort som jeg har lest, har omfattet overklokking som langt overstiger det som et ok-villig pro-kort greier.

Lenke til kommentar
...han ene har Powercolor 9800 pro; han andre 9800XT by Asus.

I farcry har han med 9800 pro Store problemer i alt over 1152 x 848; mens han andre med 9800XT kjoerer 1600x1200 med 4x FSA...

Tror det ble litt galt, selv en Geforce 6800 er i treigeste laget i FarCry for 1600x1200 4X FSAA (kilde), en 9800XT holder bare slide-show.

 

Har forøvrig en 9800PRO selv og 1280x1024 (maks på min skjerm) går helt brillefint, med all eye-candy på - men uten FSAA/AF.

Lenke til kommentar
må ikke finne på å kjøpte XTen  :thumbdown:

Tåpelig sagt!

 

Er man ute etter det beste kortet i ATI serien så må man ha 9800 XT, bare fordi 9800 PRO er mere for pengene så er alikevel 9800 XT et bedre kort.

kan jo bare kjøpe Pro å flashe eller klokke til XT sparer tusenlapper

akuratt. jeg har selv XT men kjøpte dette bare fordi det var i julekalenderen her og fikk det til en rimelig pris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...