Gå til innhold

To skjermer på en pc


Rubex

Anbefalte innlegg

Hei! Det er sikkert en del poster om dette fra før, men jeg tarter en ny uansett.

 

Saken er den at jeg skal koble 2 CTR skjermer til en pc. Skjermene er følgene:

- Hansol 710P

- Hansol 730E

Jeg har et nvidia ti4200 skjermkort og bruker windows xp!

 

Noen som kan forklare meg hvordan jeg kan få bilde på begge skjermene.

 

PS! Jeg vil ikke at samme bilde skal vise på begge skjermene. Jeg vil f. eks at det skal gå ann å se fil i full-screen på den ene skjermen, menst jeg kan surfe på internett på den andre skjermen...

 

Håper dere skjønner hva jeg mener. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

går ut i fra at du klarer å plugge i begge skjermene.

control panel->display->settings-> advanced->geforce4 ti 4200(kan hende det står noe annet)

 

på menyen der skal det være en meny der du kan stille inn de tingene du er ute etter. lett litt, husker ikke hvor det var selv. Er iallefall bare å sette på at du skal ha to forskjellige skjermer der

 

EDIT: ikke verdens beste forklaring men...

Endret av Zyrex_
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd det, men da blir allt helt feil. Startlinjen strekker seg over begge skjermene, slik at klokkeslettet og datoen kommer på den ene skjermen, menst "start" og ikonene kommer på den andre. Jeg hadde tenkt meg at jeg skal ha allt på "hovedskjermen", og så skulle jeg ha en skjerm som jeg kunne dra ut de ulike vinduene på.... såg en som gjodre dette en gang... Han var på internett på "hovedskjermen", menst han åpnet en musikkvideo og drog den over på den andre skjermen i full-screen. Da hadde han videoen på den ene skjermen, og internett på den andre....

Lenke til kommentar
Nå har jeg satt 2 CRT skjermer ved siden av hverandre. Problemet er det at jeg ikke klarer å åpne en film slik at den vises på begge skjermene....

Når jeg åpner en film i windows mediaplayer, så strekker WMP seg over begge skjermene, men når jeg spiller av filmen, kommer bare halve bildet på den ene skjermen. WMA vises fortsatt på den andre, men det er bare helt svart der som filmen egentlig skulle spilles av....

 

Er litt usikker på om det kortet støtter span mode, strekker startmenyen/oppgavelinjen over begge skjermene?

Lenke til kommentar

Ja... Allt annet strekker seg over begge skjermene. Både strartlinjen og internet browseren.

 

Og en ting til... Når jeg skal prøve å spille over begge skjermene, så slår den ene seg av når jeg går inn på spillet....

Endret av The_Miracle
Lenke til kommentar

Ok, det er den oppløsningen (eller litt lavere) du må velge i spill for å få strukket det over skjermene, prøv å last ned http://viplay.tripod.com/english/pages/download.htm det skal automatisk disable overlay hvis det er på/ikke på...

 

EDIT: Er mange spill du rett og slett IKKE får spilt over flere skjermer, se på listen her som Matrox støtter: http://www.matrox.com/mga/3d_gaming/surrgame.cfm der står det også små guider til hvordan få noen av spillene til å fungere, burde kunne gå på nVidia kort også!

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Hm... det var veldig rart. Når du starter det programmet får du opp en dialog boks hvor det står noe om at "overlay will be disabled"?

 

Hvis du starter filmen på den ene skjermen, får du dratt den over til den andre skjermen? uten at bildet "henger igjen" på den skjermen du startet den på?

 

EDIT: hva skjer hvis du starter den på den andre skjermen? blir det svart helt til du drar bildet over på den første skjermen?

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Se på dette bildet.

 

Jeg sitter selv med 2 skjermer.

 

På skjerm 1 skal begge være huket av

På skjerm 2 skal bare "Extend my windows...." være huket av, slik som på bildet.

 

Her ser du begge skjermene. Skjerm 2 er 1024x768, og derfor er det svart i bunn.

 

 

EDIT: fikset url

Endret av Ullsokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...