Gå til innhold

To skjermer på en pc


Rubex

Anbefalte innlegg

Hvis du får det til så må jeg si at jeg virkelig begynne å lure, det skal i teorien ikke fungere hos deg. Grunnet at ATi ikke støtter span mode.

 

Men siden The_Mircale har nVidia skjermkort så burde det funke hos han.

 

EDIT: hvilket XP theme har du? det så veldig behagelig ut!

 

EDIT2: Hvis du får det til, hvilken media player brukte du?

 

Regner med at skjermbildet deres ser slik ut? http://home.broadpark.no/~eschm/bilder/video.jpg

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virka ikke nei. Fikk dratt spilleren over på begge skjermer, men det kom bare video på en av skjermene.

Det er ikke mulighet for det siden jeg har ATi ?

 

 

Bruker StyleXP og dette temaet. Ikonene som jeg bruker fant jeg i StyleXP, men disse gjør at ikonene til bilder og zip filer forsvinner, slik du kan se på eksempel bildet jeg la ut istad.

Bakgrunnsbildet ligger sammen med temaet.

Lenke til kommentar

Det er ikke en mulighet siden du har ATi ja, ta en titt på denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424 der har jeg forklart det meste!

 

takk for tipset om tema!

 

EDIT: Må si at jeg skavtt litt når du mente at du kunne kjøre video over to skjermer, har jeg skrevet i guiden at det ikke går ann, hadde vært -LITT- driti ut ja!

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Hm... det var veldig rart. Når du starter det programmet får du opp en dialog boks hvor det står noe om at "overlay will be disabled"?

 

Hvis du starter filmen på den ene skjermen, får du dratt den over til den andre skjermen? uten at bildet "henger igjen" på den skjermen du startet den på?

 

EDIT: hva skjer hvis du starter den på den andre skjermen? blir det svart helt til du drar bildet over på den første skjermen?

Tror spørsmålene mine ble litt borte The_Miracle så jeg spør igjen, se quoten over.

 

EDIT: Nei det gikk ikke fordi han har ATi kort, men du burde egentlig ikke ha noe problem...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

@schmelck

 

Litt off-topic, men tar det fordet siden vi er inne på dual skjerm.

 

Jeg kjører irc på skjerm nr2. Hvis jeg spiller et spill, forflytter mirc seg mot høyre på skjerm2 og utafor skjermbildet. Dermed ser jeg bare havle mirc.

Noe jeg kan gjøre så dette ikke skjer ?

Lenke til kommentar

Tok et bilde med digicam nå..

 

Det er samme hvilket spill jeg spiller. Om det er Insane, Driver, Cs..

 

Dette skjer også ved lik oppløsning på begge skjermer.

Bildet kommer straks

 

EDIT: Lagt til bilde. Det ser ikke helt pent ut, men fikk låne skjermen av en kamerat. Uansett, to skjermer er bedre enn en :yes:

Endret av Ullsokk
Lenke til kommentar

Edit: Poster dette i den store guiden til schmelck også, siden det kanskje er mer relevant der...

 

Bare nevner et par ting:

- Det ER mulig å se video over to (flere) skjermer med ATI. Men jeg har kun fått det til med skjermbeskytter programmet "Videosaver".

 

- Det er mulig å dra video fra en skjerm til en annen med ATI - hvis programmet støtter det. Windows media player (spesielt 9) har bra støtte for flere skjermer. Du kan enkelt dra vinduet over på en annen skjerm, og sette den i fullskjerm på den ene skjermen, mens du arbeider på den andre.

 

Det er mulig å spille over flere skjermer i noen spill. Spill som kan spilles i vindu, med egendefinert oppløsning kan vanligvis settes til å dekke hele skrivebordet. Er du heldig får du bestemt fullskjerm oppløsningen også.

 

Med en litt modifisert config fil, fikk jeg Quake3 til å fungere fint i fullskjerm over 2 skjermer, med mer enn nok FPS. Riktignok ikke spesielt praktisk siden crosshairen er delt midt på begge skjermene :p

 

 

Hadde bare produsentene av spill og programmer giddet, så kunne de lagt til støtte for flere skjermer. Synes det er helt idiotisk at ikke de skjønner hvor praktisk det er.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...