Gå til innhold

Montere ekstern Home mappe i Windows

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg er på utkikk etter en måte å montere hjemmemapper via ssh i windows. Noen som vet om et slikt program?

putty?

edit: jeg missforstod kanskje :blush:

Endret av TCi
Skrevet

Hmmmmm... Tja. Finnes programmer som WinSCP for å drive med filer på en Linux server/maskin fra en Windows. -- Men noen rett integrering inn til Windows har jeg ikke kommet over enda.

Er du kjent med Linux vet du at det er veldig enkelt å montere eksterne mapper. Om du må ha denne integreringen kan du jo alltids bruke Samba - som jeg kjører for enkelhet for den ene computeren i huset som ikke kjører linux, men windows2000. -- Ved oppstart blir da hjemmeområdfet til brukeren du logget deg på med bli montert til "s:"

Skrevet (endret)

Velmont: Det er lettere å montere en mappe i linux vha samba, men det er andre veien jeg er interrisert i.

Dere andre: Dere missforstår. Jeg er ikke interrisert i en ssh klient, men et program som kan logge seg på en ssh server (ala ssh klient) og lage et slags virtuell mappe i windows med filene fra hjemmedirektoriet fra linux.

Endret av RolfOve
Skrevet

Hmm, kom over denne. Forklarer hvordan du kan få Samba til å gå over SSH. På den måten vil det jo ikke være noe vanskelig å sette det opp med tilgang fra windows maskinen(?).

Skrevet

Hmm, kanskje ikke helt det du er ute etter, men 'sftp' fungerer. Alt går gjennom SSH. Muligheten for å montere dette som hjemmekatalog er jeg usikker på.

Skrevet

Ja, jeg er kjent med sftp. Det jeg hadde ønsket det var at filer kunne synkronsieres automatisk mot hjemmekatalogen feks hver gang filen ble endret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...