Gå til innhold

Web-side kritikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

  • Den øvre delen er høyrestilt, den nedre delen er midtstilt, eller så har den en mega høyremarg.
  • Midtsilt tekst er ingen god løsning, høyrestill hele greia, både selve margen og teksten.
  • Mulig det er mange ulemper med frames, men akkurat på min maskin så ser det bra ut, og det er resultatet som teller, ikke hvordan man oppnådde det. Men mulig det ikke ser like bra ut i alle lesere/oppløsninger, da har du et problem.
  • Litt blurrete overskrift som nevnt, men ellers en hel grei side. Det er vel en grense for hvor mye man kan få ut av en side som denne. Den skal være oversiktelig og det er den, med unntak av at nedre del er midtstilt og noe av teksten er det samme.

Lenke til kommentar

Har du visst hvordan denne sida skulle bli da du starta? :ermm:

 

- noe midtstillt og noe venstrestillt? ikke vakkert ...

- direkte stygg mouseover :)

- tåpelige navn på frames :thumbdown: har ikke så mye å si for det rent visuelle, men det svekka ihvertfall min tro på at dette firmaet er seriøst

- muligheten for å vise sider som inneholder frames skulle vært sletta i alle nyere nettlesere

 

En helt okei side. :thumbup: Absolutt forbedringpotensiale må jeg nok si, men stå på! :)

Lenke til kommentar
- tåpelige navn på frames

Den tok jeg ikke helt :dontgetit:

Muligens det var feil ord for det, men:

 

<FRAMESET border=0

frameSpacing=0 frameBorder=no cols=100%,*><FRAMESET border=0 frameSpacing=0

rows=100,*,18 frameBorder=NO><FRAME name=topFrame

src="jalla.html" scrolling=no><FRAMESET border=0

frameSpacing=0 frameBorder=no cols=100%,*><FRAME name=mainFrame

src="omoss.html"></FRAMESET><FRAME name=bunnFrame

src="jaja.html" scrolling=no></FRAMESET>

 

Mista egentlig litt respekt for den sida når jeg så det. :p Var det bare for dumt? :blush:

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar

Vel, hørt om designerrus? han har en tendens til og lage rare navn på mapper, slik som (= etc på image mapper... hva er teit med det?

 

Det er ingen fasit på hva man skal kalle filene sine, og jeg tviler på at de som skal kjøpe en bolig ser i sourcen på denne siden og sier ånei de har kalt den ene frame side jalla.html vi kan ikke kjøpe noe derifra...

Lenke til kommentar
Vel, hørt om designerrus? han har en tendens til og lage rare navn på mapper, slik som (= etc på image mapper... hva er teit med det?

 

Det er ingen fasit på hva man skal kalle filene sine, og jeg tviler på at de som skal kjøpe en bolig ser i sourcen på denne siden og sier ånei de har kalt den ene frame side jalla.html vi kan ikke kjøpe noe derifra...

helt enig :yes:

Lenke til kommentar

Inversfarge på mouseover er kanskje litt skrikete, bedre med en hvit underline(?)

 

lyseblå skrift mot hvitt gir litt dårlig kontrast og har en tendens til å flyte ut/smitte over.

 

liker ikke at man kan dra bort headeren vertikalt

 

har heller ikke vært dumt om headeren (i alle fall logoen) hadde linket til home

Lenke til kommentar
Vel, hørt om designerrus? han har en tendens til og lage rare navn på mapper, slik som (= etc på image mapper... hva er teit med det?

 

Det er ingen fasit på hva man skal kalle filene sine, og jeg tviler på at de som skal kjøpe en bolig ser i sourcen på denne siden og sier ånei de har kalt den ene frame side jalla.html vi kan ikke kjøpe noe derifra...

...vel han lager ikke akkurat sånne sider heller da...

Lenke til kommentar
Vel, hørt om designerrus? han har en tendens til og lage rare navn på mapper, slik som (= etc på image mapper... hva er teit med det?

 

Det er ingen fasit på hva man skal kalle filene sine, og jeg tviler på at de som skal kjøpe en bolig ser i sourcen på denne siden og sier ånei de har kalt den ene frame side jalla.html vi kan ikke kjøpe noe derifra...

designerus er såvidt jeg har forstått russisk, veit ikke om det kan ha en innvirkning, men ja greit nok kall mapper hva du vil...

Lenke til kommentar

Det er vel tre stykker allerede som har påpekt at at frames er en uting. Er det ikke greit å komme med grunnen til dette også?

 

Frames er dumt, fordi... ?

 

På min maskin og nettleser gjør den jobben. Det vil den vel gjøre i andre oppløsninger også, siden nettsiden er delt horisontalt. Om den funker i andre weblesere i tillegg ser jeg ingen grunn til at han ikke skal få lov til å bruke frames/rammer. Er kun fordi alle andre sier at det er en uting, eller er det en god grunn til at det ikke skal brukes?

 

For, hvis den funker greit, så er det vel ingen av kundene som går inn i en kildekode på en side for å danne et grunnlag på om bedriften er seriøs eller ikke. Skal jeg handle på et nettsted med frames, så driter jeg ganske enkelt i hvilke navn de gir rammene sine, selv om, Arve, jeg skjønner poenget ditt, at det kan virke litt uproft, dog, det er ikke mange som sjekker koden. ;)

 

Oppsummering for dere som ikke gidder å lese blabla;

 

Hvorfor skal han ikke bruke frames på denne siden (Greit, jeg maser fordi jeg lurer selv). Det er sikkert en grunn som jeg ikke vet om, vil bare vite hvilken...

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Muligens det var feil ord for det, men:

 

*kode*

 

Mista egentlig litt respekt for den sida når jeg så det. :p Var det bare for dumt? :blush:

Sånn ja...

Ja, det er tåpelig, og tror du (trådstarter) at de du lager siden for liker "humoren" din? (eller hva vi nå skal kalle det...)

Lenke til kommentar
Det er vel tre stykker allerede som har påpekt at at frames er en uting. Er det ikke greit å komme med grunnen til dette også?

 

Frames er dumt, fordi... ?

 

På min maskin og nettleser gjør den jobben. Det vil den vel gjøre i andre oppløsninger også, siden nettsiden er delt horisontalt. Om den funker i andre weblesere i tillegg ser jeg ingen grunn til at han ikke skal få lov til å bruke frames/rammer. Er kun fordi alle andre sier at det er en uting, eller er det en god grunn til at det ikke skal brukes?

 

For, hvis den funker greit, så er det vel ingen av kundene som går inn i en kildekode på en side for å danne et grunnlag på om bedriften er seriøs eller ikke. Skal jeg handle på et nettsted med frames, så driter jeg ganske enkelt i hvilke navn de gir rammene sine, selv om, Arve, jeg skjønner poenget ditt, at det kan virke litt uproft, dog, det er ikke mange som sjekker koden. ;)

 

Oppsummering for dere som ikke gidder å lese blabla;

 

Hvorfor skal han ikke bruke frames på denne siden (Greit, jeg maser fordi jeg lurer selv). Det er sikkert en grunn som jeg ikke vet om, vil bare vite hvilken...

Hold deg unna frames fordi...

 

- ikke alle browsere støtter det (den er litt tynn, da)

- Det er stygt

- Vanskelig å linke til en bestemt side i frameshelvettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...