Gå til innhold

Spørsmål om ny cpu m.m


El Noobo

Anbefalte innlegg

Sitter og funderer på om jeg skal kjøpe ny prosessor, men vet ikke helt om det er noen vits.

 

Hovedkortet mitt er dette

 

- som bare støtter Intel P4.

 

Jeg har nå en 2.53 Ghz p4 i maskinen og tenkte på en slik

 

Er det noen vits?

 

Forresten har jeg to slike ram brikker. Og det har vel noe å si? :blush:

 

Og ATI Radeon 128 Pro skjermkort.

 

Som dere skjønner har jeg ikke så mye peiling så alle tips mottas med takk! :)

Endret av El Noobo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som sagt ovenfor så kan du enkelt klokke cpuen du har opp til 3,06 ghz men da må du passe på at kjøleløsningen din er bra nok! ;)

 

og så du vet det så har det ikke så mye å si hvilken annen hardware du har utenom cpu,bortsett fra hovedkortet

Endret av eriks4
Lenke til kommentar

Nå funker linken "igjen" og den det støtter _IKKE_ 800 FSB.

Nå vet ikke jeg helt hva du bruker pc-en til og hva du trenger til, men oppsettet ditt pr. i dag skulle være mer en godt nokk til de vanlige værdags oppgavene. Skjermkortet ditt er relativt dårlig, men siden du ikke nevner det går jeg utifra du ikke spiller noe særlig.

 

Tror hverdagen din forran pc-en hadde blitt nokså lik den er i dag med den oppgraderingen og du hadde fått lite nytte for den. Jeg hadde spart pengene og heller oppgradert når den virkelig seiler akterut.

 

Edit: Så ikke du hadde lagt oppgraderingen på is.

Klokking overlater jeg til de andre ettersom det er noe jeg kan svært lite om.

Endret av jokki
Lenke til kommentar
Hmm takk for responsen, tror jeg legger d litt på is.

Kanskje heller satse på litt overklokking.

 

Har dere forresten noen gode kjøleløsninger å anbefale?

Og hvor høy cpu temp er for høy? :green:

50-60°C load eren god temperatur som holder en stund, over 60°C vil jeg ikke anbefale selv om CPU'er skal tåle 80-90°C. :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå funker linken "igjen" og den det støtter _IKKE_ 800 FSB.

Nå vet ikke jeg helt hva du bruker pc-en til og hva du trenger til, men oppsettet ditt pr. i dag skulle være mer en godt nokk til de vanlige værdags oppgavene. Skjermkortet ditt er relativt dårlig, men siden du ikke nevner det går jeg utifra du ikke spiller noe særlig.

 

Tror hverdagen din forran pc-en hadde blitt nokså lik den er i dag med den oppgraderingen og du hadde fått lite nytte for den. Jeg hadde spart pengene og heller oppgradert når den virkelig seiler akterut.

 

Edit: Så ikke du hadde lagt oppgraderingen på is.

Klokking overlater jeg til de andre ettersom det er noe jeg kan svært lite om.

 

 

Og ATI Radeon 128 Pro skjermkort.

Dårlig skjermkort? :wow:

Men du så kanskje ikke den, og jeg mener seff 9800 pro.

 

Jeg bruker pc´en mest til spilling, og vet det ikke er noe high end system, men jeg kjører farcry på 1280x1024 med alt på high/very high og det går rimelig glatt m ca 40-70 fps. Men jeg ville undersøke om det er noen vits å oppgradere på det hovedkortet jeg har nå. Og det er det tydeligvis ikke. Klarer meg vel til høsten, heller investere i alt nytt da :green:

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Ram har da veldig mye å si. Skal jo tross alt øke FSB på de. om de ikke tåler mer enn 400mhz, ja da kan du legge klokkinga på is

det ligger vel i dagen at jeg ikke er noen gud på overklokking, men jeg har jo pc2700 minne i maskinen, kan jeg ødelegge noe ved å overklokke cpu´en da? :blush:

Lenke til kommentar
Men du så kanskje ikke den, og jeg mener seff 9800 pro.

 

Jeg bruker pc´en mest til spilling, og vet det ikke er noe high end system, men jeg kjører farcry på 1280x1024 med alt på high/very high og det går rimelig glatt m ca 40-70 fps. Men jeg ville undersøke om det er noen vits å oppgradere på det hovedkortet jeg har nå. Og det er det tydeligvis ikke. Klarer meg vel til høsten, heller investere i alt nytt da :green:

 

Takker for alle svar!

Det er faktisk ingen ati kort som hetter ATi Radeon 128 pro. Hvis du mente at den 128 skulle bety 128 mb hjelper det svært lite ettersom hastigheten på et skjermkort er så mangt mer en minne.

 

Det jeg tenkte på var ATi Rage 128 pro som faktisk eksistere. Det er et rimelig dritt kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...