Gå til innhold

Startvanskar i windows


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Oppstarten min går fint, men når eg har kome inn i windows tek det ca 2 minutt før skrivebordsikona kjem opp og eg kan starta program.

Dette har vore eit problem sidan helga.

Ved suspend-mode er ikkje dette noko problem.

 

Først i dag fekk eg opp ein beskjed om at skjermdriveren var skuld i det ustabile systemet.

Kan det vera ein samanheng?

 

Edit: Windows XP.

Endret av krasberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er: Hva gjorde du i helga? :p

 

Det virker umiddelbart IKKE som om det er skjermdriveren, eller noen annen driver, men som om et eller annet program som starter under oppstart?

 

Har du aktivert "System Restore"? I så fall er det vel bare å gå tilbake til siste restore-punkt...

 

Eller ring support og hør hva de sier. (Dagtid...)

Lenke til kommentar
Det virker umiddelbart IKKE som om det er skjermdriveren, eller noen annen driver, men som om et eller annet program som starter under oppstart?

 

Har du aktivert "System Restore"? I så fall er det vel bare å gå tilbake til siste restore-punkt...

Er einig at dette ikkje kan vera skjermen, ser nemleg ingen skilnad før og no.

 

Eg har ikkje aktivert system restore, men under systemegenskaper finn eg eit blad som heiter systemgjenoppretting, men ingen knapp å trykke...

 

Detfragmentering kan eg jo prøve, Lautsprecher.

 

Andre innspel?

Lenke til kommentar

Noen ganger kan windows henge litt fordi den leter etter en DHCP-server i nettverket (og ikke finner). Ta å sjekk om du har satt opp nettverksforbindelsen til å motta IP automatisk. Hvis du har det, så kan det være en idè å sette statisk ip.

Endret av sim
Lenke til kommentar

No logga eg ut og inn (reboota ikkje), og det gjekk fint. Brukaren min vart logga på (aktiv) og denne feilrapporten kom opp:

 

BCCode : 100000ea BCP1 : 82251DA8 BCP2 : 82325C00 BCP3 : 8227A730

BCP4 : 00000001 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 768_1

 

C:\WINDOWS\Minidump\Mini051204-01.dmp

C:\DOCUME~1\KRISTI~1\LOKALE~1\Temp\WER10.tmp.dir00\sysdata.xml

 

 

Vidare stod det at systemet var gjenoppretta etter alvorleg feil.

 

Prøver reboot, stay tuned!

Lenke til kommentar

Uansett om det fikser seg av seg selv er det litt kjekt å vite hva som gikk galt, bare sånn i tilfellet det skulle skje igjen og man ikke trenger å fikse det på "to bank på toppen, inn ut med strømkabel, et bank i skjermen, ti spytt i handa og på med pc'en".

Lenke til kommentar

Du kan også se etter spyware på maskinen din, og er den oppdatert med nyeste patcher o.s.v, da skal det som regel være ganske så stabilt med xp.

Jeg installerte det for ca et halvt år siden, har ikke hatt et eneste problem.

 

Anbefaler programmer som Ad-aware, spyboot samt regcleaner.

 

finner dem her:

 

Ad-aware: http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=ad-aware&tg=dl-20

Spyboot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...