Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor og tråløs ruter


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fikk i dag adsl fra Telenor :)

 

Jeg har et modem Speedtouch 510i og en tråløs ruter fra Sparklan WX-6215M (kjøpt fra telenor når jeg bestilte adsl), men jeg har litt problemer med og koble opp fra den tråløse usb saken :p

 

Alt virker på den maskinen som er koblet til ruteren med en kabel, men den maskinen som jeg bruker det tråløse på får jeg ikke brukt installasjons cden jeg fikk fra Telenor.. Jeg får bare en feil om at den ikke finner modemet. :hmm:

 

 

Noen som vet hva jeg må gjøre for at dette skal virke? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville aldri satt en cd fra telenor inn i min pc.. Det er sikkert med software fra levrandøren av det trådløse kortet. Bruk denne isteden og sett det opp manuelt er mitt råd selv om jeg ikke har erfaring med akkurat de produktene du nevner.

 

Jeg har selv problemer med det trådløse D link kortet mitt, men nå har produsenten kommet til at feilen må ligge enten i kortet eller i routeren og ikke i oppsettet.

Lenke til kommentar

Du må koble Sparklan ruteren til Speedtouch'en. Speedtouch'en er en kombinert ruter/modem, slik at det platen gjør er bl.a å legge inn brukernavnet og passordet ditt i ruteren. Du skal derfor ikke bruke PPPoE tilkoblingen i Sparklan'en. Sett den til å motta IP fra Speedtouch'en. Tidligere leverte Telenor kun et modem, og da måtte man logge seg på Internett manuelt, hvis man ikke hadde ruter i tillegg. Nå fikser Speedtouch'en dette.

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri satt en cd fra telenor inn i min pc.. Det er sikkert med software fra levrandøren av det trådløse kortet. Bruk denne isteden og sett det opp manuelt er mitt råd selv om jeg ikke har erfaring med akkurat de produktene du nevner.

 

Jeg har selv problemer med det trådløse D link kortet mitt, men nå har produsenten kommet til at feilen må ligge enten i kortet eller i routeren og ikke i oppsettet.

Det stemmer at tidligere skapte installasjonscd'en bare problemer i sammen med XP. Ikke nå lenger. Det er helt nytt innhold på cd'en. Bl.a automatisk feilsøking av nettverksforbindelse.

Lenke til kommentar

:angry: Det er en ruter.

 

 

Thomsom Speedtouch 510i

ADSL modem + router voor ISDN

 

 

High-speed Internet access and networking for Ethernet enabled devices

Easy installation and configuration

Security reinforced by means of an inbuilt firewall

Web-based user-frendly interface

OS independent: works with Win95, 98, 2000, NT, XP, Mac OS (incl.OS X), Unix and Linux

Universal Plug and Play support ADSL standards complaint (ANSI, ITU, DMT, lite & automode)

Downloadable software upgrade

Allows multiple users to share a single IP address over a single ADSL connection

Light and compact design

 

Ring 82090100, så får du bekreftet det. Koster bare 25,- i minuttet. Det måtte jeg gjøre :cry:

Endret av Dokein
Lenke til kommentar
Hvis du absolutt ikke tror det får du ringe Telenor og spørre..

Det kan du selv gjøre ;)

Alle som i dag kjøper ADSL-modem fra TN får et Speedtouch med innebyggd router som er aktivisert. De har vel tidligere sendt ut disse satt opp som brige.

Denne infoen kommer fra support hos TN og jeg regner med at de ikke lyver.

Lenke til kommentar

Håper jeg ikke prater tull nå, særlig siden du fikk den trådløse fra Telenor. Men min far har også telenor ADSL, og jeg kjøpte en Trådløs router/switch fra Norid. En Billiont.

 

Det som er viktig er at en slik boks må opptre som PCen din gjør når Telenor ADSL spør etter hvem det er som prøver å logge seg på. Det er dette CDen du fikk med setter opp. Det er PPPOE innstillinger. Det jeg og andre må gjøre er å IKKE instalere CDen, men sette opp routeren til å sende ut bruker ID og passord. Slik at PCen din bare får en åpen linje fra den boksen.

 

Jeg har skrevet en del om det i disse trådene:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=197009&hl=

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=190767&hl=

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=191912&hl=

 

Igjen, om denne boksen du fikk fra Telenor skal gjøre at du slipper dette, så sorry. Men dette er mine erfaringer.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...