Gå til innhold

slot1 ->socket 370


Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt hovedkort på en pc som jeg mener bruker slot 1 til prosessoren.

 

Jeg kunne tenkt å prøve å spore opp en eldre prosessor litt kjappere enn den som står på maskinen (p3 450 Mhz).

 

Leser på en side:

http://www.webopedia.com/TERM/S/slotket.html

 

at det finnes kort som gjør at jeg kan bruke litt nyere prosessorer på hovedkortet. Noen som har peiling på hvor det er mulig å spore opp et slikt? I Norge helst..

 

Og - noen som har peiling på hvor kjapp prosessor som kan hives på et slikt?

 

Kortet er (hvis noen har peil) et gammelt aopen ax6bc. Er fullstendig klar over at dette er oldtidsutstyr (98-99 ca), men å gi litt liv til gamle travere og unngå pælming kan vel ikke være feil..

 

Takker for alle innspill..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kastet ett par av de konverterene de siste par årene... desverre.

 

Men har tilfeldigvis en Slot1 P3 650MHz liggende i en skuff her som jeg kan donere til "fattigmanns"-maskinen din hvis du føler den vil hjelpe deg. Sjekk med hovedkortprodusent om du kan bruke denne, og evt. gi beskjed hvis du vil ha den.

 

Er det denne du har?

 

http://www.hardwarecentral.com/hardwarecen...reviews/1570/2/

 

I så tilfelle kan du bruke alle p3 prosessorer.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

Med oppdatert Bios støtter det HDD size over 136GB og offisielt 900MHz - oftest kan man overskride dette endel uten problem.

 

- bx brikkesettet trives best med en Coppermine E, eller Cu-mine, f.eks PIIIE 1000 MHz, ikke PIIIEB med fsb 133 - siden det kjører FSB 100 MHz ( fins unntak ). Bios underklokker for å unngå skade på komponenter.

 

AX6BC

Kortet har jo fått en oppdatert Bios, så nylig som januar 2003 ver. R2.59 ...ikke dårlig det :cool:

 

edit: jeg har en lignende maskin, Abit BE6 med PIIIE 700 som har kjørt 868 MHz med FSB 124 MHz siden 99 på et Asus-adapter. Dog, jeg ville ikke kosta på noe særlig - det er for mange "flaskehalser" selv om man øker prosessorkraft.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Hei folk, og takk for svar.

 

Falconer: Hadde håpet å klare å stappe en litt kjappere cpu enn den du har liggende på, litt derfor jeg hadde lyst til å prøve å få fatt i en slik riser- virker som om de socket 370 sakene som finnes er noe kjappere. Men takk for tilbudet!

 

Kortet er et helt plain ax6bc, ikke noe fancy schmancy pro eller noe :)

 

Zink: Takk for info. Skal ha fsb-hastighet i bakhodet. Neida- har ikke tenkt å koste på den noe.. bare det at den er en gammel traver som jeg ikke har hjerte til å kaste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...