Gå til innhold

Hva var det første du spillte på PC/Konsoll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første spillet jeg spilte var utvilsomt det første mario spillet til NES, tett etterfulgta v "ski or die" og lignende spill javascript:emoticon(':thumbup:')

Men, første spillet jeg eide var donkey kong 1 til GB:classic :)

Første bra spill jeg spilte, var dog den orginale Baldurs gate.

Skrevet

Mitt første møte med PC-spill var Prince. (forgjengeren til prince of percia)

Spillte det på en bærbar 386 eller 486 som min onkel hadde...

Savner de gode gamle dagene... :cry:

Skrevet

Mine første spill,

Commdore: Pit Stop, Paperboy, Last Ninja.

Pc: Alley Cat, Test Drive2, Dig Dug, Leisure Suit Larry. (Hadde en gammel 8086 :cool: )

Skrevet (endret)

haha :thumbs:

Commander Keen er det jeg husker best, men avr ikke det jeg spillte først. Duke Nukem - GOOD TIMES. Og seff Wintergames som jeg sugde ufattelig mye i..

Men det aller aller første var vel i gode gamle dos, et froskespill muligens? huskerikkesåveldig.

Endret av Idah0
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tror det var Duck Hunt til nes, hvis det var det det het. Jeg spilte det hos en annen, men det første spille jeg eide var Super Mario Bros. Det rare er at det er underholdende den dag i dag...

Skrevet

C64

tror det het mousetrap.. Sånn dings man putta inn i maskinen (fulgte med C64) og slapp å loade kassetter (og løpe ut i stua gjentatte ganger for å spole)

Skrevet

Arbeids uke i 1983 på den lokale høyskolen, Og det var snake.

Det første spillet var i 1981.

Det var ett bærbart spill med 6 stk R6 batterier, spillet hadde ikke skjerm men masse lysende pærere som representerete fotballspillere på en bane. Lampene lyste i forskjellige lys styrke etter vilken spiller som var aktiv.. fikk penger av de andre gutta i gata for og la dem prøve... he he.

Tror det hette world soccer. Eller noe i den stilen. Det ble fort glemt når donkey kong kom.

Skrevet

Et romskip spill på c-64 og et fotball spill rett etter før vi dengte maskina og dro ut innmaten pån av uvisse grunner jeg ikke husker. Synd at vi gjorde det, maskinen hadde vert et myst i dag :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...