Gå til innhold

Dårlig Ytelse, High End System


Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er AGP Aperture Size satt til i BIOS ? Har du 128MB eller 256MB på skjermkortet ?

256..

Beste kortet ute på markedet til nVidia i dag..

vet ikke hva den er satt til, hva burde den være satt til?

Halvparten av system minnet (RAM) har jeg hørt.. ikke at jeg vet helt sikkert men..

 

 

Jeg har samme oppsett som deg nesten (XP2800+) og samme MB , kjører RAM'en min på 120% av FSB så den blir 200mhz , på dualchannel 200 x 2 = 400mhz.

 

Har også litt problemer med spill..

 

Har et ASUS V9950 ( GeForce FX5900 ) ... så du er ikke alene. :yes:

Lenke til kommentar

Ang. AGP Aperture Size

Fant ikke dette , men Graphic Aperture Size fant jeg, antar dette er det samme? :)

 

Den sto på 64,

Satt den opp til 512 (dvs 50% av mitt system minne)

La oss se om dette funker bedre!

 

--

Dette er riktig, ikke sant , ehe?

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Ang. AGP Aperture Size

Fant ikke dette , men Graphic Aperture Size fant jeg, antar dette er det samme? :)

 

Den sto på 64,

Satt den opp til 512 (dvs 50% av mitt system minne)

La oss se om dette funker bedre!

Sett den på 256,på den tida de sa halvparten av systemminnet, så var 512 MB RAM veeeeldig mye..

 

Vil ikke risikere å få for lite RAM heller.. selv om det antageligvis ikke skjer..

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Ang. AGP Aperture Size

Fant ikke dette , men Graphic Aperture Size fant jeg, antar dette er det samme? :)

 

Den sto på 64,

Satt den opp til 512 (dvs 50% av mitt system minne)

La oss se om dette funker bedre!

Sett den på 256,på den tida de sa halvparten av systemminnet, så var 512 MB RAM veeeeldig mye..

 

Vil ikke risikere å få for lite RAM heller.. selv om det antageligvis ikke skjer..

ok, takk for tipset: )

Lenke til kommentar

Hei!!

 

Jeg synes synd på deg, for jeg har akkurat det samme problemet selv!! Jeg har ikke nvidia kort, men 9800pro.

 

Her er problemet: ASUS A7V8X

 

Det virker som om at dette kortet ikke takler kommunikasjonen med nyere skjermkort. Tar du en titt på forumet generelt, prater med mennesker med spisskompetanse, så vil bitene falle på plass og danne et bilde, nemlig A7V8X.

Jeg har venner med svakere pc enn meg som fungerer vesentlig bedre på nye spill. Saken er at ingen av dem har vårt hovedkort. Dette var jo også et av de første kortene med AGP8X og støtte til 400mhz rambrikker.

 

Dette bør du uansett prøve!!!!!!!!!

 

1) Flash biosen til hovedkortet med den "nyeste" offisielle driveren til asus (1012). Den finner du på asus.com

 

2) Sørg så for å aktivere AGP8x på biosen på hovedkortet.

 

Dette hjalp svært lite for min del, men det hjalp litt på pcen til en kamerat av meg.

 

Vi må nok bruke en tusenlapp på et nytt hovedkort er jeg redd :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...