Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel vil ikke gi meg Quattro


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg så for meg en koselig påske borte fra TG med et par kompiser og 4 mbits internett. Jeg logget meg inn på NGT sine sider for å bestille Quattro i 3 dager og det første som møtte meg var en melding a la denne:

 

Quattro er bare kompatibelt med disse abonnementene:

 

ADSL Bravo 1100

ADSL Charlie 1600

ADSL Delta 2200

 

Du har ADSL Bravo 1100 og kan derfor ikke bestille Quattro

 

Jeg ringte så NGT for å forhøre meg om dette og det tok meg ca 20 minutt i telefonen for å finne ut at de ikke har peiling på noe som helst.

 

Er det noen som i det hele tatt har klart å bestille Quattro? Noen som vet hva jeg gjør feil?

 

##topic endret av moderator. Syntes emnefeltet ditt var litt vel krasst så jeg endret det for deg ;) enden##

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan de ikke bare skru linjehastigheten på max når du bestiller quattro da? Da har jo de gjort alt de faktisk kan gjøre..

de gjorde dette tidligere, men har sluttett å praktisere dette, da du ikke får det produktet du betaler for..

ihvertfall slik jeg har opplevd dem.

Dette er faktisk veldig proft av dem.

 

men enig i at svaret du fikk wh1te var håpløst

Lenke til kommentar
Jeg så for meg en koselig påske borte fra TG med et par kompiser og 4 mbits internett. Jeg logget meg inn på NGT sine sider for å bestille Quattro i 3 dager og det første som møtte meg var en melding a la denne:

 

Quattro er bare kompatibelt med disse abonnementene:

 

ADSL Bravo 1100

ADSL Charlie 1600

ADSL Delta 2200

 

Du har ADSL Bravo 1100 og kan derfor ikke bestille Quattro

 

Jeg ringte så NGT for å forhøre meg om dette og det tok meg ca 20 minutt i telefonen for å finne ut at de ikke har peiling på noe som helst.

 

Er det noen som i det hele tatt har klart å bestille Quattro? Noen som vet hva jeg gjør feil?

Jeg har hatt Quattro siden fredag og har hatt null problemer.

 

Må si det er utrolig teit og barnslig av deg og lage en tråd som heter "ubrukelige nextgentel" bare fordi du ikke får bestilt quattro (blir som en liten unge som sutrer fordi han ikke får det han peker på i leke butikken med mor og far)

 

Det utføres automatisk test a linja for å se om du har bra nok linje til å få quattro. Ble denne testen fullført ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Må si det er utrolig teit og barnslig av deg og lage en tråd som heter "ubrukelige nextgentel" bare fordi du ikke får bestilt quattro (blir som en liten unge som sutrer fordi han ikke får det han peker på i leke butikken med mor og far)

Ikke vær så tåpelig da. Jeg sier ikke at NGT er ubrukelig fordi jeg ikke fikk bestillt Quattro, men fordi meldingen jeg fikk på nettstedet deres var totalt selvmotsigende og "supporten" deres hadde ikke peiling, noe de brukte veldig lang tid på å få frem. I dette tilfelle har NGT vært ubrukelige og jeg forbeholder meg retten til å si det.

 

Hvis du ikke skjønner helt hva det går i, er det kanskje best å ikke uttale seg.

Lenke til kommentar
Må si det er utrolig teit og barnslig av deg og lage en tråd som heter "ubrukelige nextgentel" bare fordi du ikke får bestilt quattro (blir som en liten unge som sutrer fordi han ikke får det han peker på i leke butikken med mor og far)

Ikke vær så tåpelig da. Jeg sier ikke at NGT er ubrukelig fordi jeg ikke fikk bestillt Quattro, men fordi meldingen jeg fikk på nettstedet deres var totalt selvmotsigende og "supporten" deres hadde ikke peiling, noe de brukte veldig lang tid på å få frem. I dette tilfelle har NGT vært ubrukelige og jeg forbeholder meg retten til å si det.

 

Hvis du ikke skjønner helt hva det går i, er det kanskje best å ikke uttale seg.

Svar på spørsmålet mitt istedet for å kverrulere..

 

Ble det utført en test på linjen din eller ble det ikke det ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ble det utført en test på linjen din eller ble det ikke det ?

Nope ble ikke utført noen ting. Jeg ba dem sette opp hastigheten, men det "fikk de ikke lov til". Jeg spurte om de egentlig hadde mer administrerende alternativer enn oss, det hadde de heller ikke. Så egentlig er den supporten ubrukelig, med tanke på at de ikke har lov til å gjøre noe.

 

Som prikken over i'en ba ham meg om passord og brukernavn slik at han kunne prøve det samme jeg hadde prøvd mange ganger for å være sikker.

Lenke til kommentar
Ble det utført en test på linjen din eller ble det ikke det ?

Nope ble ikke utført noen ting. Jeg ba dem sette opp hastigheten, men det "fikk de ikke lov til". Jeg spurte om de egentlig hadde mer administrerende alternativer enn oss, det hadde de heller ikke. Så egentlig er den supporten ubrukelig, med tanke på at de ikke har lov til å gjøre noe.

 

Som prikken over i'en ba ham meg om passord og brukernavn slik at han kunne prøve det samme jeg hadde prøvd mange ganger for å være sikker.

Ringe support midt i påsken? Like smart som å gå på bensinstasjon som er døgnåpen å spørre om noen kan noe annet en pølse og bruger...

 

Det utføres når du bestiller en test mot routern din(automatisk uten at du merker det...;)), er linja for dårlig så får du det ikke enkelt og greit så de ikke i etterkant får suttring om at folk ikke får det de betaler for...

 

btw. Ubrukelig alene som overskrift er jo helt HØL i huet...., presiser, så ikke folk som bare skummer gjennom overskriftene tror det er nok en idiot som ikke tåler småfeil!

 

Tilbake til saken, det kan være så som at det er noe galt med bestillings systemet...det er lov å ha feil i systemet, vi betaler ikke for en løsning med 100% garantert oppetid...;)

Uansett, selvfølgelig er det frustrerende, var i samme situasjon selv, sendte en mail. Etter 1 time var det fiksa, hvordan er et under...(les ngt. sin "raske" service slår til igjen...)

Lenke til kommentar

Det at supporten tar en evighet å komme igjennom til,

er på grunn av kø. Gamle sutrende damer og andre anti-ha-peiling idioter

sitter å sutrer til supporten. Jeg har opplevd folka hos NGT som hyggelige,

det eneste er at det tar en stund å komme igjennom.

Husk at supporten blir ikke bedre når du sutrer.

Lenke til kommentar
Det at supporten tar en evighet å komme igjennom til,

er på grunn av kø. Gamle sutrende damer og andre anti-ha-peiling idioter

sitter å sutrer til supporten. Jeg har opplevd folka hos NGT som hyggelige,

det eneste er at det tar en stund å komme igjennom.

Husk at supporten blir ikke bedre når du sutrer.

Nei, supporten blir kun bedre av at alle er fornøyd med den slik den er.

Lenke til kommentar
jeg har samme abb. som deg og har hatt påske quattro hele påsken. Jeg får vel ca. 3500 på itavisen speedometeret. Vil ikke kalle NGT ubrukelige kun fordi det ikke virker i ditt tilfelle her.. som sagt, er ikke linja god nok så er det ikke mulig...

du kan jo ikke få mer da det er maks hos servern til itavisen.

Lenke til kommentar

ehm? fikk ikke folk fra tg over 50mbit? selvom veldig veldig mange ikke fikk så mye var det ihvertfall noen som fikk så mye?

 

så itavisen har nok litt mer kapasitet enn det...

 

 

Mr-CEO viser til dette bildet med hans hastighet > http://privat.bluezone.no/gundersen/etter_shutdown.png

 

EDIT: la til "bevis"

EDIT2: [ontopic]det ser ut som en feil så send dem en mail hvis du ikke har gjort det... mail funker som regel bedre enn å ringe noen som ikke kan gjøre noe...

 

catch kan ihvertfall gjøre alt fra tlf, snakket med de i tlf og de satt opp hastigheten min mens jeg snakket med dem bare for showoff så det høres litt rart ut at support ikke kan gjøre noe.... [/ontopic]

 

ikke klag på meg fordi han har porno på pcen :p

 

EDIT3: skriveleif

Endret av WaBBiT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...