Gå til innhold

Vil eg få beire kjøling med en funnel ?


ahdrage

Anbefalte innlegg

Eg sitte her og vurdera å kjøpe en funnel frå 3dfxcool.no til og montere på kjøleribba. Also ei 800 mm vifte i staden for ei lita pinglete ei.. Vil dette hjelpe noke? Ligge på 48 c idle her no.. Det e litt masse.. bruker artic silver 3. Har overklokka frå 1400@1500 da .... ps.... signatur e litt feil no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har to enermax kabinett vifter. som eg kan stille hastigheta på .. ei bak ved siden av cpu .. elle ovanfor.. skal den blåse inn eller ut ... og ei i fronten.. ka ska den blåse ? men dei bråker sinnsjukt når eg har begge på full guffe.. har ikkje plass til fleire vifter heller .. No står begge kabinett viftene og går for fult.. men eg får ikkje noke utslag..

system : 37

cpu : 47

 

 

[ Denne Melding var redigert av: ahdrage på 2002-04-01 01:30 ]

Lenke til kommentar

Har du høy system temperatur så har du mye å tjene på dette, direkte "kald" luft til varme elementer er såpass smart at store firma som dell, compaq osv lager dette til i maskinene sine. Dermed kan de kjøpe billigere kjøleblokker til cpu og allikavel ha samme temp som en kvalitetsblokk som henter luften sin fra systemluft... :smile: Tapet med rør du får sånn ca kan du regne ut:

 

 

(lengde på rør * 1,3)diameter til vifte = tap i %

 

Forutsetter lik diameter på rør ut som inn.

 

Rørfriksjon har også mye å si, er røret glatt eller rilllet ( korrugert ), radien på bøyer og vinkelen er også noe som gir tap, men taes ikke med for enkelhets skyld. Den formelen gir et raskt overblikk.

 

Hondaen :smile:

 

Honda - The future is now

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...