Gå til innhold

Norske spillblad?


Anbefalte innlegg

hmm, jeg sitter og savner et godt Spillblad å lese i, husker de gamle Pcplayer bladene med morsomme og gode annmeldelser, men 4 måneder etter jeg bestilte abonnomang på det blader så sluttet de, lenge siden nå da. Så jeg lurer på om det fortsatt fins noen gode norske Spillblad? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen gode som jeg vet om. En ulempe med alle sånne blader er jo tiden det tar å trykke dem også. Nyhetene er som oftest gamle innen du leser (litt avhengig av hvor mye du undersøker nyheter på nett selv). Jeg hadde også pcplayer før, og da merket jeg meg at bladet noen ganger var i postkassa mi lenge før den var å se i butikken. En gang var den 6 uker tidlig ute. Og selv da har den ligget en stund før den ble trykt.

 

Leser endel pc blader på jobb, men sjelden jeg finner noe jeg ikke allerede har lest på nett. Ihvertfall av det som i utgangspunktet interresserer.

 

Kanskje største problemet er jo å lage et blad som passer alle. Men papirformen er jo mye bedre å lese enn på skjerm. Bare synd den er utdatert ofte.

Lenke til kommentar
Spillblad er avleggs, internett har tattt over den roillen.

synes egentli det er mye kosligere å lese et blad en å lese på internett, kansje ta fram en kopp med varm kakao og sette seg i god stolen ved peisen, å lese et spillblad. Myye bedre :love:

Jeg liker å kose meg med en lunken Cola i kulden alene i mørket på rommet mitt. Sitte i datastolen med smerter i rygg, skuldre og armer mens jeg flamer på IRC og trykker ALT-TAB for å lese noe anmeldelser med font som er liten selv for en maur å lese.

Neida, spillblader er ikke helt ute da. Men, jeg kjøper nesten aldri spillblad lengre nå som jeg har bredbånd.

Lenke til kommentar
Spillblad er avleggs, internett har tattt over den roillen.

Er ikke enig der, gitt :)

 

Størsteparten av internettsider er drevet på (delvis) frivillig basis og har på langt nær de inntektene, folkene og kapasiteten som papirutgaver har. Selv om folkene på Gamer gjør en god jobb, og skriver til dels (veldig) bra anmeldelser og artikler (noen ganger), kan ikke en side som dette måle seg mot en redaksjon som f eks PC Gamer UK. Det er folk som har dette som fast jobb og kan leve av det (Heldiggrisene).

 

Så intill man får flere fulltidsdrevne nettmagasin, har papirutgavene et stort fortrinn.. ;)

Lenke til kommentar
... intill man får flere fulltidsdrevne nettmagasin, har papirutgavene et stort fortrinn..  ;)

Ikke nødvendigvis. Jeg vil våge å påstå at skribentene hos Gamer.no jevnt over er veldig mye bedre enn kameratgjengen hos PC Gaming World. De er ikke noe mer enn midt på treet, og gramatikken deres stinker. Nei, da foretrekker jeg velskevne artikler signert Erling Ellingsen eller noen annen dyktig Gamer.no-skribent. Stå på, vi trenger dere! :thumbup:

Lenke til kommentar

Er forsåvidt helt enig i at gjengen på Gamer gjør en god jobb, og skriver interessant. Og PC Gaming World har jeg enda ikke sett i :)

 

Uansett, hvis jeg skal kose meg og lese om spill etc, foretrekker jeg et blad (nærmere bestemt pcg UK :) ), men for rask tilgang til nyheter og for å bla opp en (p)review er det ingenting som slår nettet.

 

Og, med mindre du er en særing, er det ikke lett å ta Gamer med på dass eller i sengen. I alle fall det første :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Spillblad er avleggs, internett har tattt over den roillen.

synes egentli det er mye kosligere å lese et blad en å lese på internett, kansje ta fram en kopp med varm kakao og sette seg i god stolen ved peisen, å lese et spillblad. Myye bedre :love:

helt enig! akkurat som VG. mye bedre å sitte med et papireksemplar på morran ;)

Lenke til kommentar

Har et abonnement på PCGW, men det er ikke et bra blad synes jeg. Det skal avsluttet så fort som mulig.

 

PC Player er det ENESTE bra norske/danske PC-bladet jeg har hatt, og det var trist da de la ned her i landet.

 

GameReactor kan fåes gratis enkelte steder, men vil du ha det i posten må du vel betale litt mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

GameReactor kan fåes gratis enkelte steder, men vil du ha det i posten må du vel betale litt mener jeg å huske.

stemmer det. meinar at det er kr 250 i året. da får du og tilgang til nedlastingssidene deira.

eg prøver heller å få tak i det gratis så ofte eg kan (ingen plasser i nærheten som har det :no: )

 

men spillblad (eller datablad generelt) er eit must på feriar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...