Gå til innhold

PC får ikke tildelt IP etter installasjon av SP2


Anbefalte innlegg

Jeg har installert nye SP2 til WinXP menhar fått et problem. Hver gang jeg starter PC'en, får den ikke tildelt IP adresse. Jeg bruker et trådløst SMC kort i maskinen mens basestasjonen er en 3Com. Dette var ikke et problem før installsjonen av SP2.

Får å få tildelt IP adresse må jeg disable og derette enable nettverksoppkoblingen. Det som ofte skjer når jeg gjør dette er at PC'en restarter seg enten ved disabling eller enabling.

Jeg bruker Norman Firewall og Virus sjekk. Jeg har forsøkt og disable den innebygde firewallen i XP, men uten og lykkes.

Noen som har noen form for ide om hva dette kan være?

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt å fjerne skjulte enheter under enhetsbehandling ? Husker jeg hadde problemer med at jeg fikk beskjed om at det allerede var et kort tilknyttet en ip-adresse jeg forsøkte å bruke, selv om jeg visste dette ikke var tilfellet. Løsningen den gangen var å gå inn i kontrollpanel / System / Enhetsbehandling - velge vis og deretter skjulte enheter. Da fant jeg at nettverkskortet mitt på en eller annen måte var listet 2 ganger ( en var skjult og den andre "vanlig")

 

Du kan jo se om det hjelper...

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Har du forsøkt å fjerne skjulte enheter under enhetsbehandling ? Husker jeg hadde problemer med at jeg fikk beskjed om at det allerede var et kort tilknyttet en ip-adresse jeg forsøkte å bruke, selv om jeg visste dette ikke var tilfellet. Løsningen den gangen var å gå inn i kontrollpanel / System / Enhetsbehandling - velge vis og deretter skjulte enheter. Da fant jeg at nettverkskortet mitt på en eller annen måte var listet 2 ganger ( en var skjult og den andre "vanlig")

 

Du kan jo se om det hjelper...

 

Lykke til :)

Har jo et vanlig nettverkskort og. Kan jo prøve å disable det og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Jeg har et lignende problem, har et 3Com kort og en Fujitsu Siemens basestasjon. Alt fungerte greit kort etter installasjone, men på et eller annet tidspunkt så begynte den å tulle.

 

Ville ofte kunne se at PC'en hadde IP adresse, men den var alikevel ikke på 'nett'. Kunne ikke pinge den fra en annen PC i samme nett. Måtte da disable/enable nettverkskortet, og da virker det.

 

Har også en bærbar med et trådløst PCMIA kort, aldri noe problemer med den mot samme base.

Endret av Asak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...