Gå til innhold

Jeg skal selge min OLD pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
350,-

Hvis du svindler noen: 1000-2000,-.

350 kr, nå må du "gå i skammekroken".

 

Hvis vi splitter opp PCen og vurdere delene hver for seg, så blir det langt mer enn 350 kr:

 

- 32X CD-RW, burde vel være verd 200 - 250 kr.

- DVD ROM, verdi ca 150 - 200 kr.

- Geforce2 MX, verdi ca 150 - 200 kr.

- 512MB SDRAM, ukjent type men antar PC 133, verdi ca 400 - 600 kr.

- CPU 750 MHz, verdi ca 100 kr.

- Hovedkort, verdi ca 150 - 200 kr.

- Nettverkskort: 50 kr

- Kabinett/strømforsyning, ukjent, men gjetter 200 kr

 

Summen av dette blir noe mer enn 350 kr... kan man si: 1400 kr. Ok si at jeg tar helt feil og vi halverer prisen: 700 kr. Likevel er dette dobbelt så høyt som ditt håpløse forslag.

Lenke til kommentar
350,-

Hvis du svindler noen: 1000-2000,-.

350 kr, nå må du "gå i skammekroken".

 

Hvis vi splitter opp PCen og vurdere delene hver for seg, så blir det langt mer enn 350 kr:

 

- 32X CD-RW, burde vel være verd 200 - 250 kr.

- DVD ROM, verdi ca 150 - 200 kr.

- Geforce2 MX, verdi ca 150 - 200 kr.

- 512MB SDRAM, ukjent type men antar PC 133, verdi ca 400 - 600 kr.

- CPU 750 MHz, verdi ca 100 kr.

- Hovedkort, verdi ca 150 - 200 kr.

- Nettverkskort: 50 kr

- Kabinett/strømforsyning, ukjent, men gjetter 200 kr

 

Summen av dette blir noe mer enn 350 kr... kan man si: 1400 kr. Ok si at jeg tar helt feil og vi halverer prisen: 700 kr. Likevel er dette dobbelt så høyt som ditt håpløse forslag.

Rettelse:

- 32X CD-RW: Påstanden din ville stemt for bare 4 måneder siden. Når 8x DVD-brennere i dag går for 800 kr, er 200-250 kr for en BRUKT CD-brenner svært optimistisk.

- DVD-drive: Har mange mekaniske deler, samt en laser som slites. Koster ny 350 kr.

- GeForce2 MX: Ingen nytteverdi i dag. I bunn og grunn verd 0,-.

- 512 MB SDRAM: Greit, her bommet jeg. Ville kanskje kjøpt rammen alene for 200 kr hvis jeg hadde hatt mer plass i serveren.

- CPU: Greit, ca. 100 kr, hvis man finner den rette kjøperen (altså en med en fullstendig utstyrt boks, som kun mangler en slik CPU).

- Hovedkortet: Samme som over, bare at han kun mangler HK. Verdi 100 kr.

- Nettverkskort: Enig, hvis det er 100 Mib/s.

- Kabinett: Umulig å si.

 

Å gi mer enn 300-500,- for den maskinen, er galskap!

Hvis han er heldig, får han solgt unna RAMen til en trengende person for 200, CPUen til en annen for 100, HK'et til en tredje, NIC'et til en fjerde, og kanskje CD-brenneren for en hundrings til en femte.

 

Edit: Det beste han kan gjøre, er å sette maskinen opp som en fet liten GNU/Linux-server.

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Forsåvidt enig med gspr, men husk at hva det er verdt og hva du kan få for det er to helt forskjellige ting ;)

 

Mange idioter der ute, qxl er en gullgruve *hint hint* :D

 

Har solgt utrolig mange gamle ting der, som oftest uten å tape noe særlig.

 

F.eks hvis jeg er lei av en DVD-film (typisk sone1film som jeg kanskje har gitt 80-90kr for...) så får jeg ofte tilbake mer enn hva jeg betalte :cool:

 

(Er forøvrig alltid ærlig i annonse teksten, f.eks hvis varen er litt slitt elsn... Men så behandler jeg tingene mine fint og da, så slipper jo som oftest det...)

Lenke til kommentar
- 512 MB SDRAM: Greit, her bommet jeg. Ville kanskje kjøpt rammen alene for 200 kr hvis jeg hadde hatt mer plass i serveren.

Er du syk i hodet ditt? Er du klar over hvor dyrt SD-RAM er?? Greit nok at du ikke ville betalt mer, men da får du da heller ikke no SD-RAM! Kanskje en 128 brikke hvis du er heldig! Bare se her

 

Du har ikke peilig ass... :no:

Endret av XzysteRr
Lenke til kommentar

Jeg jobber i et firma som selger brukt datautstyr! Det vi selger mest av er PC'er med specs som Intel PIII 500-866MHz, 128-256 SD-RAM, 6-20 GB HDD, CD-ROM... Mus/tastatur/skjerm osv kommer i tillegg!

Dette selger vi glatt for 1000 (typisk 500MHz, 128, 6GB) til overkant av 2000kr (866, 256, 15-20 GB) PLUSS mva!

 

:roll:

 

EDIT: Og grafikkortet kan man nesten ikke kalle 3d-kort en gang... :roll:

 

Nok en EDIT: Men om jeg ville kjøpt for det er en annen sak.. hehe.. men det er folk med andre behov enn å spille her i verden.. Dette er jo en perfekt hjemme PC til f.eks intenettsurfing, høre på MP3, se på film osv...

Endret av XzysteRr
Lenke til kommentar
- 512 MB SDRAM: Greit, her bommet jeg. Ville kanskje kjøpt rammen alene for 200 kr hvis jeg hadde hatt mer plass i serveren.

Er du syk i hodet ditt? Er du klar over hvor dyrt SD-RAM er?? Greit nok at du ikke ville betalt mer, men da får du da heller ikke no SD-RAM! Kanskje en 128 brikke hvis du er heldig! Bare se her

 

Du har ikke peilig ass... :no:

Ifølge prisguiden ligger den billigste 512MB sd-ram brikken på ca. 700. Da er ikke bruktprisen særlig høy.

Man kan ikke se i forhold til ny pris på en så gammel maskin, fordi det ville aldri vært aktuellt å kjøpe sd-ram hvis man skulle kjøpe ny maskin. En ny PC2700 DDR brikke koster 1000 kroner. Brukt vil dan da være verdt ca 500. En brukt sd-ram brikke er ikke like mye verdt.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Du trenger ikke overdrive heller da.

Kremt. Du snakker med gutten som fant frem denne siden når han ville ha 40.000 for en tilsvarende, brukt laptop.

herregud da mann!! har da ikke forlangt 40 000 for den da! tenkte 4-5000! og det fikk jeg! fikk solgt den for 5000! du blandt flere snakket om MAX 3000 (og da er jeg extremt heldig) osv... men 5000 var ikke noe problem....

Endret av XzysteRr
Lenke til kommentar
- 512 MB SDRAM: Greit, her bommet jeg. Ville kanskje kjøpt rammen alene for 200 kr hvis jeg hadde hatt mer plass i serveren.

Er du syk i hodet ditt? Er du klar over hvor dyrt SD-RAM er?? Greit nok at du ikke ville betalt mer, men da får du da heller ikke no SD-RAM! Kanskje en 128 brikke hvis du er heldig! Bare se her

 

Du har ikke peilig ass... :no:

Ifølge prisguiden ligger den billigste 512MB sd-ram brikken på ca. 700. Da er ikke bruktprisen særlig høy.

Jeg QXL'a nettopp en 512 SD PC133 brikke for 760 pluss porto (1 uke siden)! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...