Gå til innhold

Digitalvideokamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje jeg skal prøve å gå for denne 5000/5500 handelen alikevell...

Virker som det kan være lurt det, ja. Er ikke helt sikker på om bildekvaliteten er forbedret, men kan se om jeg får tid til å sjekke ut også det på jobben i morgen.

 

MV650i med ekstern mikrofon til 5000 er en god deal. Sony kamera i samme prisklasse (altså 5000, og det uten ekstern mikrofon) har like liten bildebrikke (om ikke enda mindre) samt mye mindre ekstrautstyr.

Lenke til kommentar

Som skreve i annan tråd så har ikkje 750i mikrofoninngang. Tilbehørsskoen er "kald", kun til bruk for tilkopling av lys. Svært merkeleg at Canon har gjort det, men det forklarer i alle fall ein god del av prisforskjellen mellom 650i og 750i, i skrivande stund ca 1200 kroner.

 

Dette skulle også oppklare: http://www.camcorderinfo.com/bbs/t47151.html

 

I Canon-familien er det MVX250i som ser ut til å bli eit sterkt alternativ, men da er vi også nærare 10 000 kroners merket.

Lenke til kommentar

Når vi først er inne i den klassen. Det kan bli en tøff trio med Sony DCR-HC85,Panasonic PV-GS200 og MVX250i. Er det noen som har noen formening om hvilke av disse som blir klassevinneren hvis en ser vekk fra foto-egenskapene? Alle disse vil vel komme ned i pris på ca. 7500-8500 etter en liten stund. Sony er vel den som har best egenskaper i mørke, men gjerne også mest motorstøy? Panasinic kjører etter som jeg husker 3CCD, og vil vel slite i mørke omgivelser, men har ett godt rykte når det gjelder støy. MVX 250i vet jeg ikke, men det gjør vel dere? Når det gjelder foto-egenskaper tar vel alle tre akseptable bilder til å være et filmkamera. Alle disse tre kommer vel i løpet av våren.

Endret av lovemachine
Lenke til kommentar

MV750i har, som vi vel allerede har innsett, IKKE strømførende tilbehørssko og mikrofoninngang. Man har altså ikke mulighet til å feste mikrofon på dette kameraet, og må leve med den innebygde (unnskylder meg med at jeg har jobbet mye på labb'en med fremkalling i det siste, og ikke fått med meg de viktigste forskjellene :blush: )

 

Har ikke fått testet MV750i sin bildekvalitet opp mot MV650i. Er ganske mye kjør i butikken om dagen. Kanskje jeg rekker det i morgen. Men enn så lenge, så virker det som MV650i er ett bedre alternativ enn MV750i.

Lenke til kommentar
Finnes det i det hele tatt kamera som kommer med standardbatteri som varer særlig mye lengre enn én time ved vanlig bruk? Også Sony skryter jo av flerfoldige timers levetid på det batteriet som følger med, men det er jo i standby mode uten at noe som helst skjer.

 

Og ja, på de fleste kamera kan man kjøpe batteri som holder lengre, men da er de fysisk større og tyngre også. Canon har to eller tre større modeller som kan brukes på dette kameraet. Den største fører til at kameraet blir uholdbart baktungt hvis du skal holde kameraet når du filmer.

 

Dette var den største skuffelsen med mitt trv33.. ni timer eller noe sånt skulle den holdes liv i. Tror ikke det er mer en 2-3 timer maks! Batteriene er jo dyre, og som du skriver dyre.. nei og nei

Lenke til kommentar

Sjekket forskjell i bildekvalitet mellom MV650i og MV750i. I god belysning ser jeg ikke forskjell, i dårlig belysning er MV750i noe klarere, men bevegelser har da en tendens til å hakke litt, noe jeg ikke merket på MV650i. Tror MV750i setter en lengre lukkertid ved dårlig belysning, derav hakkingen.

 

Jeg foretrekker litt mer støy, enn hakking i bevegelsene. MV650i er etter min mening, fortsatt ett bedre valg enn MV750i.

Lenke til kommentar
Ja, jeg har ikke fått tak i den (privat) personen som skulle selge det, så jeg får evt. vurdere å kjøpe 650i i en butikk istedetfor. Jeg venter litt og ser for så å kjøpe den i en butikk, men da blir det først kameraet. Mic`en blir senere...


Edit: Nå har jeg ringt, sendt meldinger og mail i over en uke uten noe som helst svar på noen måte. :nei: :hmm: Jeg velger derfor å kjøpe mv650i (og md-50?) nytt. Noen som vet om en nettbutikk som selger det BILLIGST MULIG og som tar giro eller evt. postoppkrav. Jeg kommer ikke til å bruke noen form for kort over internett :scared: Jeg får prøve å lete etter billige steder da.

Edit 2: Nå er jeg sugen på å filme masse!! :dribble:

Edit 3: Da har jeg funnet mv650i to steder som er billigst blandt nettbutikkene. Det er YaTack og Multicom, prisen er så godt som lik, men hvem av disse to firmaene burde jeg gå for? :ermm:
Nå er det bare å lete etter dm 50 til en billig penge, problemet er at det er så få butikker som har den... :scared: Endret av danger power
Lenke til kommentar

Kjøp fra Multicom. Har hørt mye tvilsomme greier om Yatack. Har ikke erfaring med de selv, men de er ganske beryktet for dårlig service på "webshoperfaringer" på Hardware forumet.

 

Sjekk også webshopguiden. Kanskje noen har skrevet om Yatack der.

 

EDIT : Hvis du er interessert i DM-50, kan du bestille den der jeg jobber. Vi må imidlertid ha noen hundrelapper i depositum, så du må stikke innom for å bestille.

 

(Depositum må vi ha fordi så mange bestiller, også henter de ikke varen etterpå. Det er mange varer vi ikke får solgt, og da har vi tapt mye penger.)

 

Jobber på Fotohuset, Karl Johansgate 21. Tror vi tok 1995 kroner eller noe for den mikrofonen sist noen bestilte den, men kan sjekke det opp.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

DM-50 mikrofonen er relativt dyr og trekk også straum frå batteriet på kameraet. Dersom du ikkje treng akkurat denne mikrofonen, så kan eg anbefale ein Sony ECM-MSD1. Den er liten og hendig, med innstillingar for 90 og 120 grader. Til mitt amatørbruk fungerer den utmerka. Kr 1033,- hos XD: http://www.xd.no/asp/info.asp?p=12503&l=2&...34&likepattern=

 

Elles minner eg om innstillingane for filming i lite lys med MV650i og andre i MV-serien:

 

AE-shift: -1,0 til -2,0 (-0,5 til -1,0 også ved filming ute!)

Shutter speed: 1/50

White Balance: Indoor (er det dagslys ute, bruk Auto)

Manuell fokus (viktig!)

 

Er det ikkje for mørkt, kan Spotlight-funksjonen fungere svært bra. I denne modus blir all bildestøy tatt vekk.

 

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar

Tja... hva med denne?

 

http://produkt.akamera.no/vis_produkt.php?...product_id=2782

 

Eller denne?

 

http://produkt.akamera.no/vis_produkt.php?...product_id=2884

 

Mangler analog inn, men vet ikke hvor viktig det er for deg. Bildekvaliteten er veldig god på denne i forhold til mange andre kamera i samme prisklasse.

 

Eller hva med denne? Noen få kroner mer enn 7000, men mye bedre også.

 

http://produkt.akamera.no/vis_produkt.php?...product_id=2408

 

Vil du ha flere forslag?

Lenke til kommentar

Nå er vel DCR-TRV30 og 33 ganske så vanskelig å få tak i på markedet... Og 7800,- som var eneste webshop jeg så som "snart" fikk det inn igjen er ennå 700 kr dyrere enn SONY HC40E som har tatt over for den gamle modellen 33E...

Jeg tror jeg har lest meg til at 33 er bedre i mørket(enn HC40), men spørsmålet er om det er verdt å betale mer for denne enn for den nyere versjonen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...