Gå til innhold

Ulyd i høytalerne


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et par Creative høytaler kjøpt for 3-4 uker siden. Hadde de først stående på en annen pc, her var det ingen problem med de. Byttet de så over til en annen pc, fortsatt ingen problem. Tok så å monterte de til den første pcn igjen, men denne gangen er pcn koblet direkte til en adsl linje, istedenfor til et nettverk som første gangen. Problemet er nå at jeg hører en during i høytalerne når jeg slår de på, lyden blir sterkere og sterkere hvor høyerer jeg skrur opp lyden. Den er ikke merkbar når jeg spiller musikk, men er de på uten at det er noe lyd i bakgrunnen høres denne duringen. Høres som om det er noe som forstyrrer signalet i form av skurring som kommer når mobilen ringer eller no, bare mye svakere. Pcn står på et rom med fast telefon, adsl modem og tv, men kan ikke forstå at noe av dette skal lage lyden.

 

Har prøvd å slå av modemet og byttet stikkontakt, men uten hell. Noen som vet hva det kan være? Alle forslag tas imot med åpne armer :)

 

-ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei oleisbest!

Har selv et sett 5.1 høyttallere fra creative, inspire 5400, og har også opplevd ulyden du snakker om. I mitt tilfelle var lyden bare hørbar i en av de 4 høyttallerne, men problemet var absolutt irriterende. Returnerte høyttallerne en gang pga. lyden, men det samme gjentok seg med neste sett. Installerte så creatives nyeste drivere for lydkortet mitt, et audigy 2 zs, og problemet så ut til å ha forsvunnet helt. Håper dette hjalp, lykke til!

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Lyden er en nogenluden jevn sum. Jeg har hatt høytalerne på denne pcn før, så jeg vet at de skal fungere. Verken høytalerne eller driverne skal være problemet.

 

Problemet har først oppstått når jeg flyttet pcn. Hvordan kan jeg sjekka om noen av ledningene gir forstyrrelser? Det høres nesten sånn ut. Har allerede prøvd å slå av telefonen og adsl modemet. Uten resultat.

 

Takker for alle forsalg.

 

-ole

Lenke til kommentar
Du sier høyttalerne står i et rom med Tv, ADSL modem og telefon. Alt dette kan lage støy for høyttalere. Pass på at ingen lyd og strøm ledninger krysser hverandre. Det skaper ofte støy.

Forsøkte å flytte begge høytalerne og sub så langt vekk fra alle kablene mine som mulig nå, men ulyden er der fortsatt.

 

Men la merke til noe. Ulyden kommer først når jeg kommer inn i windows. Restarter jeg datamaskinen hører jeg ingen ulyd før jeg er inne igjen i windows. Kan det være noe der?

Lenke til kommentar

Kommer av at driverne til lydkortet ikke er loadet før du kommer inn i windows. Er antagelig støy fra noe i pcen. Lett å få, kan være hardisker,vifter etc .Eller det kan være jordfeil etc. Skal dessverre lite til. Har det samme problemet med en 12tomms cv aktiv sub. Flytter jeg den på en annen kurs så forsvinner problemet

Lenke til kommentar
Kommer av at driverne til lydkortet ikke er loadet før du kommer inn i windows. Er antagelig støy fra noe i pcen. Lett å få, kan være hardisker,vifter etc .Eller det kan være jordfeil etc. Skal dessverre lite til. Har det samme problemet med en 12tomms cv aktiv sub. Flytter jeg den på en annen kurs så forsvinner problemet

Hvordan flytter jeg på en annen kurs?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

har samme problemet selv faktisk.. fant akkurat ut at hvis jeg skrur lyden opp til en viss høyde forsvinner skurringa, og jeg trenger bare regulere selve lyden på pcn/software..

Men nå hører jeg en lav bipelyd hver gang jeg beveger på musa, en Logitech G5.. lurer på om det har noe med laseren å gjøre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...