Gå til innhold

Pc trøbbel/spøkelse


Anbefalte innlegg

1. Hjelp!!!!

2. Har noen en logisk forklaring på dette?

3. Kjøpte en shuttle SN 85G4

Amd athlon 64 300+

Hightech radeon 9800 pro

Seagate 160 gb disk.

Plextor 8x brenner.

Denne ble kjøpt ferdig bygget fra HWB. Nå kommer det rare: Maskinen virker i Sandefjord, men når jeg putter den i kontakten/skjermen her virker den ikke. Har fått 3 forskjellige maskiner, og samme problem oppstår hver gang.

Den leser opp oppstartsteksten/dostekst?, etter dette skjedde det ingen ting. Det hørtes heller ikke ut som den bootet fra disk. Forsøkte også å starte den opp med cd uten hell, ingen reaksjon.

Hwb mener det kan være noe feil med spenning i stikkontakten hjemme hos meg!!!! Syntes dette høres veldig rart ut, andre maskiner virker der. Har noen opplevd lignende? Eller har en bra forklaring? Mottas med takk.

 

Mvh Jan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du sier er jo at noen virker, noen virker ikke, på den stikkontakta.

 

Hvis de "andre maskinene" som har virket der har vært litt eldre mens de pc´ene du har prøvd som ikke virker er nye, kan det være at elektrisiteten som leveres i stikkontakta di har god nok spenning og stabil/riktig frekvens til de gamle, men at en nyere og kraftigere pc er mer fintfølende og derfor ikke virker...?

 

Mine femti øre...

Lenke til kommentar

Prøv den nye pcen hoss noen andre da vell

Takker for svar. Har testet hos en kompis, det samme skjedde der. Men kan maskinen ha "gått i stykker" hos meg først?

En gang fikk jeg mld: Cannot boot from cd, samt kan ikke lese fra disk. Etter gjentatte forsøk via bios etc dødde bare hele maskinen ut, og det så ikke ut til at mottok signaler. Lyset på skjermen blinket bare.

Er det noen form for limit i disse shuttlene?

Kan man ikke ha sterke skjermkort etc?

 

På forhånd takk.

 

Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...