Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken ADSL leverandør?


Anbefalte innlegg

Vet dette har vært oppe mange ganger før, men tillater meg å poste allikevel. Jeg har nå en Tele2 ADSL linje (704/128). Makan til elendig linje og dårlig kundeservice skal du lete lenge etter, og jeg skal derfor bytte leverandør. Jeg trenger ingen raskere linje, men en som er stabil hos et firma som vet hva kundeservice er i tilfelle noe skulle være galt. Så kommer problemet...jeg har lest litt rundt omkring på diverse nettsider og på forumet her og har funnet ut følgende. Det er en drøss med misfornøyde kunder og klager på Tiscali, NGT, BlueCom, Kvalito etc. etc. Hvem skal jeg da velge? Kan ikke få NGT her og har ikke fasttelefon, så det hadde vært fint med noen som gir samme pris uten fasttelefon, men det er det kanskje bare Tiscali som gjør? Så, hvem velger jeg? Ut fra alt jeg har lest finnes det ikke en eneste leverandør som er stabil bortsett fra Telenor...men de har jo denne crappy PPPoE protokollen og påfylling av mer kapasitet etc...det liker jeg ikke. Her skal det plugges i veggen og rett på nett! Hjelp meg å velge leverandør!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ut fra alt jeg har lest finnes det ikke en eneste leverandør som er stabil bortsett fra Telenor...men de har jo denne crappy PPPoE protokollen og påfylling av mer kapasitet etc...det liker jeg ikke. Her skal det plugges i veggen og rett på nett! Hjelp meg å velge leverandør!

Tja, tror ikke Telenor er så mye bedre enn andre.

Husk på at stabiliteten gjerne ikke er bedre enn kvaliteten på telefonlinja di, og hva legger du i stabil? Ingen slike linjer er 100% stabile uansett.

Selv har jeg erfaring fra flere titalls Bluecom-linjer og i de tilfellene de var ustabile skyltes det modem og sentralproblemer, telefonlinjeproblemer eller brukerfeil.

Disse problemene ville være dønn like uansett ISP i og med dette ligger utenfor ISP sin kontroll.

Har du dårlig linje er det ikke sikkert du merker noen forskjell om du bytter.

Lenke til kommentar
Jeg har nå en Tele2 ADSL linje (704/128). Makan til elendig linje og dårlig kundeservice skal du lete lenge etter

 

Rare greier. Har hatt Tele2 en god stund og kjempefornøyd med både linje og kundeservice. :hmm:

Har 1024/256 da, men..

 

Ville vært forsiktig med Tiscali ( men de kan jo ha bedret seg siden jeg

var der)

Hvis jeg skulle valgt andre i dag, ville jeg gått for Bluecom. Har hørt lite negativt og mye positivt om dem.

Lenke til kommentar

Ja, men de har fortsatt dette tåpelige systemet med oppkobling vha brukernavn og passord og at man må fylle på nedlastingskapasitet etc. Det gidder jeg ikke...til de som lurte på hva linjen brukes til er det stort sett alt mulig, men ikke så mye spilling. Og du som hadde en stabil Tele2 linje, sjekk bare driftsmeldingene deres de siste månedene...kaller du det stabilt?

Lenke til kommentar

Er enig med deg at dette PPPoE er noe tungvint, men har man en router i mellom setter man denne gjerne opp en gang.

 

Når det gjelder nedlastningsvolum, kan alle som har Telenor laste ned fobruksmåleren. Der er det et valg som heter "fri bruk". Denne aktiverer du en gang for alle. Da slipper du å "handle" de småpakkene.

Endret av Manders
Lenke til kommentar
Og du som hadde en stabil Tele2 linje, sjekk bare driftsmeldingene deres de siste månedene...kaller du det stabilt?

Synes ikke det ser så galt ut på driftsmeldingene til Tele2 jeg. Det meste er problemer med mailserverene og ikke selve ADSL linjene. Ingen store feil på denne siden av nyttår og de aller fleste linjefeilene er veldig lokale,

 

Men det er som agvg sier, har du ustabil linje hos en leverandør får du mest sannsynlig ustabil linje hos din neste leverandør også.

 

EDIT: Men hvis det er hastigheten som er ustabil, så vil det nok meget mulig hjelpe å bytte leverandør. Det kan hende at den VPen du er tilknyttet er 'overbooket'

Endret av reybr
Lenke til kommentar

jeg anbefaler bluecom!

 

kansje ikke billigst, men marginene er vel små.. og bedre kundeservice har jeg aldri opplevd.

 

jeg hadde noen problemer etter jul, så fikk jeg bytta modem, fikk en mnd gratis + nedsatt mnd pris.. nå er linja mi dønn stabil. har vel vært online i ca 1mnd nå. :green:

 

så hvis du ikke kan få ngt anbefaler jeg bluecom!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Telenor, og er faktisk fornøyd med det. Ja, de er ikke av de billigste men jeg synes linja er bra, får alltid den hastigheten jeg skal ha. Det er ikke noe problem at de bruker PPPoE, har en ruter så jeg merker ikke noe til det. Linja har bestandig vært stabil, har hatt den oppe i flere uker. Jeg kan heller ikke få NGT, hadde kanskje brukt dem hadde jeg kunnet.

 

Har du ikke en ruter eller ikke gidder kjøpe en kan du finne frem en gammel maskin og sette den opp som ruter, med f.eks clarkconnect. Funker dritbra og du lærer noe i samme slengen

Lenke til kommentar
Har lest flere steder at folk er misfornøyd med Tiscali. Har dette først og fremst med deres etterfakturering på fastpris oppringt?? Det som er interessant er erfaringer med adsl!

Mine erfaringer var med begge deler, men mest med Adsl.

 

Det er på den måten at hvis det er noe feil (feks jeg fikk rett som det var fakturaer jeg ikke skulle ha). Så opplevde jeg et svare strev med å få ordnet det hver gang.

Det går mye på at de liksom spiller "dumme" og ikke skjønner, gir deg økseskaftsvar eller rett og slett bare unnlater å reagere.

Det nytter lite å ringe og purre på kundesevice i slike tilfeller, de bare sier at det er andre som behandler sakene, og de får du ikke snakket med (sånn som hos normale firmaer)

Men det var ikke bare vedrørende fakturaer da, uten at jeg vil gå inn på andre saker.

 

Selvsagt kan jeg (og ganske mange andre) ha vært uheldigere enn andre igjen, men at det er noe negativt med dem der, er det ingen tvil om. Det ble så mye ergrelser at jeg gav til slutt opp og skiftet..

Klarer ikke slutte å undre meg over det, det burde kunne være enkelt for dem å gjøre tingene mer ordentlig og redelig, så hadde de sluppet å miste massevis av kunder.

 

Håper de har bedret seg senere. Det kan jo hende det.

Når det gjelder det tekniske, tror jeg de er like ok som andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...