Gå til innhold

Maskinen starter ikke opp skikkelig!


Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg et MSI K7N2 DELTA-ILSR Hovedkort, AMD 2500+ og satt det med gamle utstyret inn i ett nytt Chieftec kab. Jeg har flyttet over disk (WD 1200 SE), CDrom og diskettstasjon,RAM og kort fra gammelt kab. Dette var et MSI K7T PRO HK med en AMD T-Bird 1G CPU. Problemet er at jeg under oppstart ikke kommer lenger enn skjermbildet der det står at Windows har funnet ut at det har skjedd noe og man kan velge safe mode osv. Uansett hvilket valg jeg gjør her booter maskinen på nytt. Skikkelig irriterende. Er ikke helt sikker på hva jeg skal prøve. Noen som kan hjelpe meg?? Setter stor pris på det :yes:

 

##Topic har blitt endret av moderator. Byttet emnetittel og emnebeskrivelsem. Vennligst prøv bedre neste gang ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LEGG INN WINDOWS PÅ NYTT!

LEGG INN WINDOWS PÅ NYTT!

 

Unnskyld, men hvis du hadde giddi og søkt litt i forumet vil du finne flere med samme problemet. Det som har skjedd er jo at du har byttat hovedkort, og siden det hovedkortet du har satt inn har nVidia chipsett, mens det gamle hadde Via 133 eller noe, er at windows ikke lenger har de rette driverne for å starte opp. Dermed må du reinstallere windows så windows legger inn de rette driverne for hovedkortet.

Lenke til kommentar

Har du fortsatt den gamle PC’n inntakt? Sett tilbake HD og slett ALT du kan få slettet i ”Enhetsbehandling” og ellers alt av drivere du kan få avinstallert. Har en disk jeg har flytta mellom flere forskjellige HK (P3, P4 og AMD). Dette er eneste måten jeg har fått det til å virke på. Noen har også fått det til med ”reparer innstall”. Går ikke dette så er det bare å begynne med å formatere og installere ALT på nytt! :(

Lenke til kommentar

Skjønner poenget rikky, men hvis du ser på hvor fersk jeg er på dette forumet så skjønner du kanskje at jeg kun ber om hjelp og er ikke ute etter å være kvalm. Kanskje det er noen retningslinjer her jeg ikke vet om, men jeg blir bare litt provosert av en slik kommentar. Beklager hvis det var ufint :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...