Gå til innhold

Prossesor er helt dau, skal på lan :(


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei. Prosessorene må være av lik hastighet, samt at du bør ha de originalt som MP, en XP->MP mod kan fungere, men siden prosessorene ikke har samme hasighet er det bare dumt. Jeg foreslår at du tar med deg prosessoren du kjøpte til butikken og spør om å få byttet den tilbake, og du kjøper deg et hovedkort for pengene.

 

Skjønner at det er surt, har selv ødelagt dyre saker, et Ti4600 kort. Heldigvis dekka garantien det.

Lenke til kommentar

Kjetil, bor i sandnes jeg...

Men tror kanskje probleme er mindre en som så...

Tenker kanskje om du har glemt å tatt i den 4 kontakters ledning som skal gi strøm til CPUen? kommer fra psuen, er ikke avlang som cd rom og hdd kontaktene men er helt firkanta. Et typisk KT6 hk trenger denne, har du slik en på psuen din og eller har du tatt den i?

Lenke til kommentar

løye at du skulle nevne det Warillion, når jeg bygga pcen så glemte jeg den.ble jo dritt forbanna at cpuen ikke fynka. gjør ikke samme feilen igjen :)

 

Tviler på at Startit er så snille at de bytter en cpu som det er goop på.

 

eXploid: kjøpte cpuen for 800,- :p men jeg kan tenke på det, men er stor kjangs for at den gamle cpuen er ødelagt. behandlet den ikke akkurat fint når den ikke fynka

Lenke til kommentar

telte til 24 så gadd jeg ikke mer. er bare evig med korte bip tror jeg...

ÅÅ GRINER :(

 

Har tenkt meg frem til en mulig feil:

Når jeg rensa cpuen for og legge på nytt lag med goop så satte jeg den på noe papir (typen kjøkkenrull) fikk vite at det ikke var så smart i og med at papir "loer".

Kan det hende at noe av den loen har kommet oppi socketen ? isåfall hvordan fjerner jeg det ?

Lenke til kommentar

Akkurat den bip bip greia hadde brudern på si maskin også.. den kverka skjermkort.. det var noe galt med hovedkortet som gjorde at den kortslutta skjermkort og lagde masse bip bip bip bip i oppstarten... kansje dette er en av de få problemene som kan komme når du bygger selv ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...