Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DLink heller mot å være useriøse - styr unna!


Anbefalte innlegg

Kjøpte trådløsruteren DI-614+ for ca ett år siden. Siden jeg kjøpte denne har jeg hatt store problemer med å få nettet til å fungere med SSID-broadcast slått av (får ikke til reconnect). Jeg har testet samtlige firmware-oppdateringer, men ingen ser ut til å fikse dette (har t.o.m. testet mange forskjellige drivere til nettverkskortet). Som en siste "test" lånte jeg en 3Com-ruter, og den fungerte som bare det.

Har "plaget" Dlink med mange forespørsler, men aldri fått noen svar som løste problemet :wallbash:.

Det som var "dråpen" var at de plutselig har besluttet å IKKE komme med firmware som støtter WPA - på tross av hva de har sagt hele tiden (ja, jeg vet at rev b har WPA-støtte - men jeg har rev a, dessverre).

Dette er rett og slett for useriøst for meg :realmad:, og jeg mener det er betimelig å dele mine erfaringer med andre. Jeg har også søkt litt på nettet, og det som ser ut til å gå igjen er at DLink ikke klarer å lage brukbar firmware til flere av sine produkter.

Jeg skal i hvert fall [b]aldri[/b] kjøpe noe fra DLink etter dette :no:.

Ahhh, godt å få det ut!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner drøssevis med folk som har denne routeren. Fungerer som gull.

Tror dere i så fall har hatt uflaks, akkurat som alle de som klager på NGT - ngt er faktisk veldig bra - så lenge det fungerer :p

Hadde nå vært litt snålt om den hadde fått award fra PCworld hvis den ikke fungerte skikkelig.

Lenke til kommentar

Jeg har bare positive erfaringer med Dlink. Jeg hadde en di713p tråløs router som lynet slo ned i.. Ringte Dlink og de sendte meg en ny.

Så for ikke så lenge siden hadde jeg igjen et problem med routeren. Dlink sendte meg en ny router, selv før jeg sendte min gamle tilbake. Jeg fikk ikke en 713p men en 714p. Nyere og i tillegg 22mbit mot 11mbit før. Jeg har bare positive erfaringer og kommer sannsynligvis aldri til å kjøpe noe annet enn Dlink. Kan anbefale dem på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Jeg har bare positive erfaringer med Dlink. Jeg hadde en di713p tråløs router som lynet slo ned i.. Ringte Dlink og de sendte meg en ny.

Så for ikke så lenge siden hadde jeg igjen et problem med routeren. Dlink sendte meg en ny router, selv før jeg sendte min gamle tilbake. Jeg fikk ikke en 713p men en 714p. Nyere og i tillegg 22mbit mot 11mbit før. Jeg har bare positive erfaringer og kommer sannsynligvis aldri til å kjøpe noe annet enn Dlink. Kan anbefale dem på det sterkeste!

Da kan jeg bare gratulere deg og er glad på dine vegne.

 

Kan jeg spørre deg om følgende:

  • Kjører du med WPA?
  • Har du SSID broadcast avslått?
  • Og: kjører du DLink wlan-kort i pc'n?

:hmm:

 

Saken er den at ruteren fungerer knirkefint med SSID PÅ (og WEP + mac-filter) - men jeg har ingen interesse av å kringkaste nettet mitt til alle naboene da det representerer en forhøyet sikkerhetsrisiko for hacking (ja, jeg vet at SSID AV ikke er et problem for enkelte hackere).

Endret av TAFT
Lenke til kommentar
Kan jeg spørre deg om følgende:

  •  
  • Kjører du med WPA?
     
  • Har du SSID broadcast avslått?
     
  • Og: kjører du DLink wlan-kort i pc'n?
     

:hmm:

Kjenner 2 stk som kjører dette - knirkefritt.

 

...men jeg har ingen interesse av å kringkaste nettet mitt til alle naboene da det representerer en forhøyet sikkerhetsrisiko for hacking...

Så lenge du kjører 128bits kryptering, samt mac- og ip-filtrering, er det neppe mange som kommer seg inn - selv om de vet ssid'en.

Endret av jallakim
Lenke til kommentar
...men jeg har ingen interesse av å kringkaste nettet mitt til alle naboene da det representerer en forhøyet sikkerhetsrisiko for hacking...

Så lenge du kjører 128bits kryptering, samt mac- og ip-filtrering, er det neppe mange som kommer seg inn - selv om de vet ssid'en.

Dette har vært diskutert flere ganger, og bare for å gjenta det: Har du en nabo med litt kunnskaper og vilje er WEP/128bit/filtrering ingen hindring. Det tar bare lengre tid. Dette vet jeg da jeg har vært med på å hacke meg gjennom denne "barrieren" (var kun en test, selvsagt).

 

Er ingenting annet enn WPA (med PSK for hjemmebrukere) som gjelder fremover!

Lenke til kommentar

min 614+ slet fryktelig med at den restartet seg selv i tide og utide. Kunne ikke være på nett (Telenor ADSL) mer enn noen minutter til tider før den restartet og ville ikke koble seg på igjen. Prøvde forskjellige firmware og alt mulig, men ustabil som få var den. Satt den tilslutt opp som aksesspunkt "utenpå" en SMC Barricade vanlig router. Og siden har den fungert ypperlig. Har ikke oppdatert firmware siden (sikkert 1 år siden), og så lenge det funker, så funker det...

 

bertie

Lenke til kommentar

Høres kjent ut, ja! Kjøpte også DI-614+ (m/ DWL-650+) for et drøyt år siden, og måtte bytte den 3 (!) ganger før jeg fikk en som fungerte! Det som skjedde med de 3 første, var at plutselig datt tilkoblingen ut (både via kabel og trådløst) Følte meg som betatester av firmware for d-link en periode! ;)

Men, har forøvrig vært veldig fornøyd med den siste, som har fungert helt fint et år ca...

F

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...