Gå til innhold

Halverer produksjon av DDR-minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke akkurat si at ddr1 brikker utvikler ekstremt mye varme heller da.

Di største varmekildene er vell cpu, gpu og hardisk først og fremst...

 

Tror det er heller en måte å holde fortjenesten oppe på. Har alltid vært sånn med minne, sjelden du har fått tak i billig minne i alle fall.

Lenke til kommentar
Det er vel får å gjøre det mer økonomisk å skifte til DDR2, som kommer til å bli bedre enn DDR1 ganske fort. En av grunnene er vel at Intel gjerne vil at datamaskinene skal bli kjøligere så det ikke skal være så problematisk å ha en 100+W CPU i boksen.

 

Har du minne som produserer 60-70w varme?

 

Har du insideinformasjon fra Intel om dette??

 

Eller bare tror du?

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Det er vel får å gjøre det mer økonomisk å skifte til DDR2, som kommer til å bli bedre enn DDR1 ganske fort. En av grunnene er vel at Intel gjerne vil at datamaskinene skal bli kjøligere så det ikke skal være så problematisk å ha en 100+W CPU i boksen.

 

Har du minne som produserer 60-70w varme?

 

Har du insideinformasjon fra Intel om dette??

 

Eller bare tror du?

Nei minne er ikke hovedkilden til varmen, i en data, men alle med den syke varme CPUen P4E er så må de kutte i alle svingen. Det er vel en av grunnene til at Intel er veldig pro DDR2.

 

Jeg har ikke noe inside info. jeg ytrer mine egene tanker, og konkusjoner ( selv om de oftest er helt feil)

Lenke til kommentar

Dette er vel ikke mer mystisk enn at minneprodusentene naturlig nok velger å legge om noen av produksjonslinjene sine til DDR2 for å imøtekomme den varslede støtten av dette minnet fra både Intel og senere AMD. Det tar tross alt noe tid å installere nytt testutstyr og annen nødvendig omlegging. I tillegg har de behov for et visst forsprang på markedet for å komme igang med læringskurven slik at DDR2 produktene er gode nok når markedet begynner å kreve det.

 

Den gradvise omleggingen til DDR2 vil medføre redusert kapasitet på DDR1 og kombinert med den over normalt høye etterspørselen så går prisene opp. Dette kan nok også medføre at DDR2 blir innført raskere enn anntatt. Får bare håpe at prosessor produsentene fremskynner DDR2-667 og -800 støtte.

Lenke til kommentar
Det er vel får å gjøre det mer økonomisk å skifte til DDR2, som kommer til å bli bedre enn DDR1 ganske fort. En av grunnene er vel at Intel gjerne vil at datamaskinene skal bli kjøligere så det ikke skal være så problematisk å ha en 100+W CPU i boksen.

 

Har du minne som produserer 60-70w varme?

 

Har du insideinformasjon fra Intel om dette??

 

Eller bare tror du?

Nei minne er ikke hovedkilden til varmen, i en data, men alle med den syke varme CPUen P4E er så må de kutte i alle svingen. Det er vel en av grunnene til at Intel er veldig pro DDR2.

 

Jeg har ikke noe inside info. jeg ytrer mine egene tanker, og konkusjoner ( selv om de oftest er helt feil)

en annen grunn er at Intel satser på stadig høyere FSB, noe som krever DDR2 ettersom det skal være lettere å lage minnebrikker med høyere frekvens med DDR2...

 

skjønt strømforbruk/varme er sikkert også en brikke i spillet...

Lenke til kommentar

På pris er eneste mulighet DDR2 kan bli konkurransedyktig med DDR(1) allerede i år. Likevel hadde jeg heller foretrukket om DDR2 kom ned på et prisnivå som DDR(1) lå på ifjor, enn et prisnivå som det har i dag så derfor har jeg lite sans for en slik skjult taktikk ved å gjøre DDR(1) dyrere slik at folk heller velger DDR2. Hvor mange har råd til å betale nesten 5000 kroner for 1GB minne egentlig, reprise på Rambus? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...