Gå til innhold

To 19" LCD istedet for en


leoss

Anbefalte innlegg

Jeg mottok varene jeg har bestilt via et hjemmePC tilbud i dag, og jeg trodde det nesten var en aprilspøk. Jeg hadde bestilt en 19" FSC s-19, men når jeg skulle hente den på posten tidligere, så viste det seg at de hadde sendt meg to skjermer. Måtte løpe og kjøpe et grafikkkort med dualview med det samme, så jeg kan kose meg med 2400x1024 oppløsning i påsken før de finner ut hva de har gjort galt. Har foreløpig bare satt opp den ene, og må si at i kombinasjon med et 9800 Pro kort ble det saft i spillinga.

 

Vet noen om 9800 Pro har god støtte for spill i dualskjermoppstilling? Har et Hercules Prophnet med en DVI og en analog utgang, og kabler som gjør at jeg får brukt begge. Vil dette isåfall påvirke ytelsen til skjermkortet? Burde jeg kjøpe et kort med dualDVI for dette?

 

Leoss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har god støtte for det etter det jeg vet. kommer ikke med noen lang forklaring her, men det finnes det nok av på nettet. Google. eller er det bare å sette opp secondary display i display properties. (Se litt på display properties og lek deg der)

Ingen problem med en vga og en dvi. Så klart blir ting bedre med dualdvi, men ingen vits.

 

jaja... egentlig en uintresant mail fra meg. men måtte bare gratulere deg med to skjermer hvis det er sant da...

 

Har du tørt å ringt dem og spørre hva som var galt? Hva står det på fakturaen da?

 

(tror nesten det er aprilspøk jeg...)

Lenke til kommentar

Takk for fint svar. Skal sjekke i helgen hvordan det funker.

 

Jeg har sjekket ordren på nett, og der står det oppført med bare 1 skjerm, altså antall 1. Det rare er at jeg fikk 2 pakkelapper og to pakker, begge med forskjellig ordrenummer, men med mitt navn på begge. Samme produkt i begge pakkene.

 

Men når leverandøren ringer meg for å finne ut av det hele, er det ikke jeg som skal være vanskelig. Glad for å ha to skjermer i påsken jeg, og en 19" alene er jo ikke ille det heller. Ha en god påske dere også.

 

Leoss

Lenke til kommentar

Kjempeartig å ha en applikasjon på hver skjerm, men dog få spill som støtter der.

men finnes mange som støtter det også. er sikkert en egen liste over de et sted.

Hva med Microsoft flight sim 2004 med tre skjermer =)

kjører et stk 17" og en 19" blir litt feil, men mye bedre enn en (på 9500pro kort)

 

skal ha 2x19" når jeg får råd (med minimal kant rundt)

Lenke til kommentar

Har tre cm kant på mine, og tilsammen 6 cm mellom bildene. Har satt de opp nå, funker bra i desktopversjon, altså ikke prøvd noen spill enda. Kjører nå med ett nettvindu i hver skjerm, føler meg litt som en operatør i CIA eller NSA her jeg sitter og taster. :-)

 

Skal lete etter liste over hvilke spill som støtter dette, lurer på om jeg har sett noe om dette på dinside.no.

 

Leoss, med bredt glis

 

Edit:

 

Det er en liste over spill som støtter "Surround Gaming" på denne adressen:

 

http://www.matrox.com/mga/3d_gaming/surrgame.cfm

 

Ser blant annet snacks som Splintercell, Serios Sam, Ghost Recon, UT, Vietcong, RTCW, Deus Ex der. Dette blir artig å teste i påsken... :cool:

Endret av leoss
Lenke til kommentar

Om dette ikke er aprilsnarr fra din side, så kan du ha et problem.

 

Du er selv ansvarlig for de pakkene du har mottatt. Og ved at du visste at du ikke skulle motta 2 skjermer, har du ikke lov å ta den andre i bruk. Å si at det er deres problem for at de ikke skulle sendt 2 holder heller ikke.

 

Håper du ikke får regning nummer 2 siden du har mottatt, og ikke sendt tilbake en skjerm som ikke er din.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Og ATI-kort har begrenset støtte for dualskjerm opplegg så langt, så vidt jeg har skjønt.

Eh, hvor har du dette fra! :dontgetit:

 

Jeg sitter på et Radeon 9500, og kjører 2x21" CRT uten problemer.

 

Oppsettet av dette var råenkelt.

 

Jeg drømmer om et Matrox Parhelia kort (2xDVI) med 2x21" LCD, men får se hva lommeboken tillater :hmm:

 

Arcade

Lenke til kommentar

Funker helt fint med 2 skjermer på ati kort. Brukt dette både på 8500, 7500 og på 9500 kortet jeg har nå.

Hydravision gir deg litt flere muligheter en det standardriverne gir så annbefaler at du henter ned dette.

 

Var et 3dje lite program som kunne anbefales, men husker ikke helt navnet.

 

var det noe med moon? ta en titt på rage3d forumet så finner du sikkert programmet.

 

Gjorde blant annet at du fikk taskbar over begge skjermene. De dokumentene du har åpent på skjerm 2 legger seg på skjerm 2 når du minimerer de.

En digg funksjon etter som en gjerne har flere vinduer åpne med 2 skjermer og kjedelig å begrense taskbaren til kun 1 skjerm.

Lenke til kommentar
Om dette ikke er aprilsnarr fra din side, så kan du ha et problem.

 

Du er selv ansvarlig for de pakkene du har mottatt. Og ved at du visste at du ikke skulle motta 2 skjermer, har du ikke lov å ta den andre i bruk. Å si at det er deres problem for at de ikke skulle sendt 2 holder heller ikke.

 

Håper du ikke får regning nummer 2 siden du har mottatt, og ikke sendt tilbake en skjerm som ikke er din.

 

Lykke til.

 

Jeg vet at jeg ikke bestilte to skjermer, men når de sender meg to skjermer med hentelapp på postkontoret, så kan jeg jo ikke nekte å ta imot. Jeg fikk jo ikke se pakkene før jeg signerte pakkelappene og leverte de. For alt jeg vet, kan jo de ha sendt meg to pakker, en med skjermen og en med kabler og tilbehør. I tillegg er ikke avsender av skjermene den samme bedriften som leverandøren av hjemme-pc-tilbudet, så det var vanskelig å finne ut hva som ventet meg på postkontoret. Etisk sett så burde jeg ha ringt med en gang og oppklart saken, men det er vel ikke meg som mottaker som skal fikse opp i dette. Dette er avsenders ansvar mener jeg. Dersom du bestiller et 9600Pro kort hos en nettbutikk og du mottar et 9600XT kort, så kan man som en fersk bruker godt blingse på dette i iveren etter å sette inn kortet og begynne å spille. Da er det vel også nettbutikken som må etterlyse feilsendingen og rette opp kjøpet uten omkostninger for kunden. Kunden kan jo godt være dum eller uerfaren, og ikke se forskjellen på det han/hun har bestilt og det han/hun har mottatt.

 

Det eneste kjipe er dersom de ikke ringer meg, og heller trekker meg for to skjermer på bruttolønnen min. Da får jeg sikkert vedlig lyst til å fortsette å betale for begge to, i og med at det er så utrolig digg med to 19" LCD i hus.

 

Er det noen som vet hvordan skjermene jeg har er i forhold til andre LCDer? LCD-testen har testet FSC P-19, mens jeg har en FSC S-19, den med påmonterte høyttalere hengende under skjermen og sølvgrå ramme rundt. Trykk inn på skjerm og så S-19

 

Leoss

Endret av leoss
Lenke til kommentar

Nei, å hente den er en sak, men du så med en gang vel hva det var vel. :) Jeg forstår helt at du ikke klarte å la vært, når først du fikk tilgang til 2 skjermer. Men du har nå gjort om en skjerm fra ny til brukt som i utgangspunktet ikke er din. Men kanskje de ikke skjønner hva som har skjedd. Det kan tenkes at systemet er "ferdig" med den saken.

 

Digg med to er det sikkert. Kunne tenkt meg én for å begynne med.

 

 

Om begrenset støtte i ATI-kort, så er det vel å dra opplysningen over flere skjermer (horisontalt eller vertikalt) som ikke skulle gå. Har en kamerat med ATI-kort. I tillegg finnes det spill som baserer seg på at opplysningen går over skjermene, og da fungerer ikke spillene med ATI-kort.

 

Har ikke ATI selv, så dette er bare videreføring av det som jeg har fått vite av han, og at spillprodusenten for "X2-The Threat" har sagt.

Lenke til kommentar

Heisann!

Ikke at jeg er jurist, men tipper at regelen om å være "i god tro" kommer til anvendelse her. Det sluttet du nok å være i det øyeblikk du fant ut at det var to skjermer som var sendt deg, og ikke bare den du hadde bestilt. Fra det tidspunkt vil jeg tro du har et selvstendig ansvar for å varsle selger, slik at de kan sende deg returemballasje.

 

Men akk,-god missunnelsesverdig påske!

:roll:

Lenke til kommentar

Dette har jeg selv lurt på og kan konkludere med dette:

 

Hadde selv et 9600PRO/XT, nå har jeg Matrox Parhelia 256MB

 

ATi skjermkort; 2skjermer, støtter kun independent display, ikke span/strechmode.

nVidia; 2skjermer, støtter independent og span/strechmode.

Matrox: 3skjermer, støtter independent, span/strechmode, og en hel haug andre kofigurasjoner. Blandt annet surround gaming.

 

Med independent, så kan du ikke spille over to skjermer, ihvertfall så er det så godt som bare FS2004 som støtter dette da Windows tror at du at 2skjermer med f.eks 12080x1024. Med independent vil du heller ikke kunne strekke en film over flere skjermer (ihvertfall ikke med ATi).

 

Span/strechmode gjør slik at Windows tror at du har en skjerm med f.eks 2560x1024, da vil du kunne spille mange (IKKE ALLE) spill over to skjermer og se på film over to skjermer. Dette støtter IKKE ATi! Selv med hydravision (kan være at det har kommet en ny versjon av hydravision som jeg ikke vet om da...)

 

---

Se på disse linkene hvis dere er i tvil:

http://www20.tomshardware.com/graphic/20040216/index.html

 

Samme artikkel, tar for seg ATi sine dual egenskaper: http://www20.tomshardware.com/graphic/2004...displya-03.html

ATi's Radeon graphics cards also support multi-monitor operation, although this is limited to the Dual-View and Clone modes. The vertical and horizontal span modes required for many games are not supported.

 

We're not sure why ATi's cards don't support spanning modes. Most likely, the driver is to blame. The driver treats ATi multi-monitor cards like two individual devices, each with its own driver. As a result, ATi's cards have to be considered second choice for dual-monitor gaming setups.

 

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=209181&hl=

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=203175&hl=

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=212091&hl=

 

 

---

Konklusjon: ATi baserte skjermkort egner seg IKKE til dual display gaming (med mindre de gjør om driverene sine)

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Måtte løpe og kjøpe et grafikkkort med dualview med det samme, så jeg kan kose meg med 2400x1024 oppløsning i påsken før de finner ut hva de har gjort galt.

Merkelig oppløsning det der! Antar du mener 2560x1024 slik at begge skjermene kjører på standard oppløsning.

 

Forresten så tror jeg THG hadde en artikkel for et par måneder siden der de testet hvor bra dobbel-skjerm oppsett fungerte i 3D med forskjellige spill.

 

Edit: Dual Display Gaming Bigs Up

Edit2: schmelck har jo allerede svart! At jeg ikke så det før jeg postet :roll:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...