Gå til innhold

nForce2 og TwinMos. Venner?

brsseb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ska snart kjøpe ny PC og har valgt Abit NF-7 v2.0 (uten S-ATA eller GF4mx) med nForce2 chipset på. Skal ha 2x512 Dual pack minne, og tenkte på TwinMOS sin dualpack te litt under 2000kr.

MEN

Har hørt at twinmos og nforce2 ikke er en god kombinasjon. Stemmer dette eller?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har satt opp mange maskiner med denne RAM typen, og det er ett sjangsspill etter min erfaring.

Ca 70% av maskinene har fungert utmerket med TwinMOS, de andre måtte jeg ha Crucial i.

Skrevet

Så jeg får kjøpe 2 stk:

"Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64"

link

istedet da? Har ikke råd te noe dyrere minne enn dette siden jeg ska ha 1GB.

Skrevet
Jeg har satt opp mange maskiner med denne RAM typen, og det er ett sjangsspill etter min erfaring.

Ca 70% av maskinene har fungert utmerket med TwinMOS, de andre måtte jeg ha Crucial i.

Tull og tøys! Har satt sammen 3 maskiner nå med Nf7-s og Twinmos-ram, og alle fungerer helt fint!

:laugh: statistikk anyone?

Skrevet
Twinmos + nforce2 + integrert skjermkort = relativt tvilsomt

Det er ihvertfall det jeg har erfart...

Med et eksternt skjermkort skal det gå bra

Det har jeg hørt om. Men har valgt nf7-en UTEN skjermkort, og ska ha et "eksternt" radeonkort istedet.

Skrevet (endret)

graf2.jpg

Som man kan se utifra denne grafen fungerer ikke pc'en uten minne i 100% av tilfellene...

Med det andre tilfellene var det kun i 1% av tilfellene pc'en ikke funket.

(Grafen viser antall som fungerte/ikke fungerte i x av 100 tilfeller)

graf1.jpg

Denne grafen er mest korrekt og viser at det bare er å slå et kryss over hele greia, all minne funger stort sett med nforce2 chipset om du ikke er veldig uheldig eller har en tendens til å ødelegge hardware.

:thumbup:

Edit: Feil bilde :blush:

Endret av Goophy
Skrevet

TwinMOS ram funker dårlig på nForce2 kort med integrert skjermkort fra MSI.

Tror ikke det er det samme problemet med tilsvarende hovedkort fra andre produsenter.

Skrevet (endret)

Har Abit AN7 og Twinmos 2x512 brikker.

funker kjempebra hos meg.

ikke hatt noen problemer

Hva mener du med v 2.0?

Endret av lobster
Skrevet
Har Abit AN7 og Twinmos 2x512 brikker.

funker kjempebra hos meg.

ikke hatt noen problemer

Hva mener du med v 2.0?

Mener at det er det nyeste versjonen av Abitkortet. De er kommet i v 2.0. E vel bare noe bugfiks og sånt.

Skrevet

har asus nforce2 kort (a7n8x-e deluxe) og først hadde jeg to twinmos brikker som fungerte... men det var bare pc2100 så jeg bestilte to corsair 3200 brikker, fungere flott det og :) (btw, komplett har en fin tendens til å legge ved twinmos brikker når man bestiller no-name)

Skrevet

Det har jeg hørt om. Men har valgt nf7-en UTEN skjermkort, og ska ha et "eksternt" radeonkort istedet.

Kjører NF7-S med TwinMos på den ene maskinen min den kjører forøvrig med en xp 2500@ 3200 uten problem , har også testet den med Geil Platinum og OCZ heller ikke de ga noen problemer .

Skrevet

Kjører NF7-S med TwinMos på den ene maskinen min den kjører forøvrig med en xp 2500@ 3200 uten problem , har også testet den med Geil Platinum og OCZ heller ikke de ga noen problemer .

Jeg hadde Asus A7N8X DL og det sveiv flott med alle RAM brikkene mine; TwinMos, OCZ og GEIL.

Skrevet

Høres bra ut folkens. Har hørt mange skrekkhistorier, men så langt har eg hørt flest positive erfaringer med Twinmos og nforce2. Satser på at det går bra med de to twinmosbrikkene da :). Funker det ikke, bytter eg te Crucial sine ca 200kr dyrere.

Skrevet

Thats the spirit :p

Mitt nf7-s(v2.0) og mine Twinmos brikkker er så gode venner at det gnistrer inni min maskin :)

Lure på hva dem gjør der inne :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...