Gå til innhold

Nokia 6600 - En feilrapport


Anbefalte innlegg

Da har jeg snart hatt min Nokia 6600 i en måned. Beklager men dette er nokiadritt i vanlig stil. Som så ofte ellers siden 6110/5110 så er det vi kundene som skal stå for testingen, mens nokia skal spy ut nye designermobiler som ikke er særlig beregnet på å brukes. Jeg og mange flere opplever masse problemer. Selvfølgelig. Men jeg vil i denne sammenhengen liste opp hva som har skjedd med MIN nokia.

 

1. I reneste Nokia tradisjon slår telefonen seg fortsatt av. Plutselig ser man at telefoenen er i gang med en reboot. Dette problemet blir nok nokia aldri til å kvitte seg med. Fra min 6210 til denne 6600 og mange flere telefoner så er det kommet atter en Nokia som nærmest snart blir et eget slangord for noe som slår seg selv av. "Tar en Nokia" = Slår seg av.

 

2. Minnekortet vil ikke la seg skrive til til tider. "Kan ikke skrive til minnekort" er den hyggelige beskjeden man får titt og ofte. Minst flere ganger i uken.

 

3. Meldingsvarselet forsvinner om du slår av telefonen eller at det går tom for strøm. Vær trygg på at du kan gå glipp av mange meldinger. Løsningen er den eneste løsningen som har vært standard på nokia; Ta vekk batteriet. Men i tillegg så må du på denne modellen også fjerne minnekortet.. Restarte, og deretter gjenta prosedyren men nå skal du sette minnekortet tilbake.

 

4. Den er treg. Har du fått deg en melding må du se på at skjermen tegner seg rundt teksten i meldingen. Og 2-3 sekunder senere kommer det opp to valg over hver knapp hvor du kan velge hva du vil gjøre. Men først; Vent.

 

5. Temaene kan plutselig sette seg tilbake til default tema. Dette fordi telefonen ikke klarer å skrive til disken innimellom. Da må du altså gå inn og sette temaet ditt en gang til.

 

6. Skal du se video på skjermen - så ja.. var det video vi snakket om? Ikke er jeg ekspert på video, men dette er nærmest på grensen til hva man med respekt for hva ordet betyr kan kaller video. Men det er så.. Bagatell..

 

7. Plutselig kan den begynne å plinge med meldingsvarselmelodien. Men har du fått noen melding? Nei.. Og hva skjedde? Hvem vet..

 

8. Meldingsrapportene vil ikke la seg slette. De blir midlertidlig borte, men går du ut av menyene og så tilbake igjen så næmmen.. plutselig var de jammen kommet tilbake igjen. Løsningen er det smidige faktum at du må slette innboksen også..

 

Beklager nokia fans.. dere har sikkert en kjempebra mobiltelefon mener dere, men jeg synes dette er noe reinspikka pølsevev av en mobiltelefon. Jeg vil presist konkludere med at om man kjøper en telefon til 5-6.000,-, ca 1/4 av en månedslønn - så burde man nesten kunne forvente at produktet skal fungere bedre enn dette.

 

Må bare stille meg selv spørsmålet; Siden den første telefonen fra nokia som seriøst var plaget med at den slo seg av - hva har nokia gjort med problemet? Jo.. det er vel snart også blitt en nokiafarsott; Benektet problemet. Og husk for all del - batteriene eksploderte ikke. Ihverfall ikke nokias egene. Nei det var andre fabrikanters batterier som eksploderte. Helt til det ble dokumentert at nokia hadde faktisk batteri som hadde eksplodert..

 

Hmmmm... Kanskje en Sony Ericsson kanskje? Ny nokia? Nei ikke før om i år 2015 ca..

 

-Pat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke hatt noen av nevnte problemer jeg heller, kan jo være noe med brukeren?

 

Jo, har hatt ett problem det er at når jeg skrur på telefonen så skrur den seg av etter 1 sekund så må jeg skru den på igjen og så virker den :D

 

Fant i dag ut at standardtema gjorde menyene mye raskere

 

Det med minnekortet høres ut som om noe er halveis defekt

 

Pass på at du ikke kjører flere programmer i bakgrunnen, dette er symbian og man har mulighet for det, noe som gjør telefonen mye tregere

Lenke til kommentar

Kjøpte min 6600 sekundet den kom på markede...hvor lenge er det nå?? 3 - 4 mnd..lengre??..husker ikke.

 

Jeg har så å si ikke opplevd noen av de overnenvte problemene.

 

Det enest jeg kan si meg enig med (etter å tatt en titt på video på mobil i japan) er at video avspilling på den ikke er noe å rope hurra for.

 

Litt treghet i menyer og fremstilling av SMSer har jeg også opplevd, men ikke kategorisert det under feil, men heller at vi snakker om en utrolig avansert mobil som man har prøvd å få så liten som mulig....noen begrensninger vil det være.

 

Superfornøyd med min!

 

Gleder meg til 7610...den skal jeg kjøpe sekundet den er i salg.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Helt til det ble dokumentert at nokia hadde faktisk batteri som hadde eksplodert..

Hva slags minnekort har du i telefonen din? Ut fra det du beskriver her så tror jeg nok de fleste problemene dine skyldes minnekortet du bruker.

 

Og, hvor er det dokumentert at Nokias egne batterier har eksplodert?

 

Grunnen til at (uoriginale) batterier eksploderer er fordi de mangler en beskyttelseskrets i elektronikken som skal forhindre overlading og overoppheting - det er noe som fabrikantene av uoriginale batterier ikke bygger inn i batteriene sine, for at de skal kunne selges billigere. Sjansen for batterieksplosjon er liten selv uten disse kretsene, men dersom man er maksimalt uheldig på det verst tenkelige tidspunkt osv osv osv.. så kan det kanskje muligens "dersomatte hvisomatte" hende at det eksploderer.

 

Hvor mange av batterieksplosjonene i Nokia-telefoner skyldes originale batterier?

Lenke til kommentar
Det enest jeg kan si meg enig med (etter å tatt en titt på video på mobil i japan) er at video avspilling på den ikke er noe å rope hurra for.

Ser ikke helt hva som er så mye bedre med video på japanske mobiler. Har noen av dem her, enkelte med TV også.

 

Generelt vil jeg si at Japan ligger bak Europa når det gjelder mobiler. greit, de har fått inn noe som ligner TV, men noen av dem har hverken infrarød eller bluetooth. Eneste jeg er imponert over er at mobilene er klare i standby et halvt sekund etter at du trykker på-tasten.

Lenke til kommentar
1. I reneste Nokia tradisjon slår telefonen seg fortsatt av. Plutselig ser man at telefoenen er i gang med en reboot. Dette problemet blir nok nokia aldri til å kvitte seg med. Fra min 6210 til denne 6600 og mange flere telefoner så er det kommet atter en Nokia som nærmest snart blir et eget slangord for noe som slår seg selv av. "Tar en Nokia" = Slår seg av.

 

2. Minnekortet vil ikke la seg skrive til til tider. "Kan ikke skrive til minnekort" er den hyggelige beskjeden man får titt og ofte. Minst flere ganger i uken.

 

3. Meldingsvarselet forsvinner om du slår av telefonen eller at det går tom for strøm. Vær trygg på at du kan gå glipp av mange meldinger. Løsningen er den eneste løsningen som har vært standard på nokia; Ta vekk batteriet. Men i tillegg så må du på denne modellen også fjerne minnekortet.. Restarte, og deretter gjenta prosedyren men nå skal du sette minnekortet tilbake.

 

4. Den er treg. Har du fått deg en melding må du se på at skjermen tegner seg rundt teksten i meldingen. Og 2-3 sekunder senere kommer det opp to valg over hver knapp hvor du kan velge hva du vil gjøre. Men først; Vent.

 

5. Temaene kan plutselig sette seg tilbake til default tema. Dette fordi telefonen ikke klarer å skrive til disken innimellom. Da må du altså gå inn og sette temaet ditt en gang til.

 

6. Skal du se video på skjermen - så ja.. var det video vi snakket om? Ikke er jeg ekspert på video, men dette er nærmest på grensen til hva man med respekt for hva ordet betyr kan kaller video. Men det er så.. Bagatell..

 

7. Plutselig kan den begynne å plinge med meldingsvarselmelodien. Men har du fått noen melding? Nei.. Og hva skjedde? Hvem vet..

 

8. Meldingsrapportene vil ikke la seg slette. De blir midlertidlig borte, men går du ut av menyene og så tilbake igjen så næmmen.. plutselig var de jammen kommet tilbake igjen. Løsningen er det smidige faktum at du må slette innboksen også..

 

Beklager nokia fans.. dere har sikkert en kjempebra mobiltelefon mener dere, men jeg synes dette er noe reinspikka pølsevev av en mobiltelefon. Jeg vil presist konkludere med at om man kjøper en telefon til 5-6.000,-, ca 1/4 av en månedslønn - så burde man nesten kunne forvente at produktet skal fungere bedre enn dette.

 

Må bare stille meg selv spørsmålet; Siden den første telefonen fra nokia som seriøst var plaget med at den slo seg av - hva har nokia gjort med problemet? Jo.. det er vel snart også blitt en nokiafarsott; Benektet problemet. Og husk for all del - batteriene eksploderte ikke. Ihverfall ikke nokias egene. Nei det var andre fabrikanters batterier som eksploderte. Helt til det ble dokumentert at nokia hadde faktisk batteri som hadde eksplodert..

 

Hmmmm... Kanskje en Sony Ericsson kanskje? Ny nokia? Nei ikke før om i år 2015 ca..

 

-Pat.

1. Aldri opplevd med min 6600.

2. Har hent 1 eller 2 ganger siden jeg fikk telefonen i oktober i fjor.

3. Her har jeg opplevd nøyaktig det samme. Dette kommer av at du lagrer meldinger på MMC kortet, ikke på telefonminnet. Prøv å lagre meldingene der, så skal du se at problemet forsvinner. Ikke en fullgod løsning, så jeg har min 6600 inne til oppgradering nå for dette.

4. Avslutt eventuelle programmer som surrer i bakgrunnen (hold inne menyknappen for å få oversikten). Tunge temaer har samme effekt.

5. Dette har jeg også sett.

6. Hva venter du av en mobiltelefon egentlig? DVD-kvalitet? Dårlig klagepunkt! :thumbdown:

7. Har jeg også sett, kan gjerne få en "forvarsel" om at jeg får en melding. Altså telefonen melder 2 ganger på 1 melding...

8. Har sett dette med meldinger som ikke har mottaker eller noe tekst i seg og lagres i Kladd. De lar seg ikke slette av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Det enest jeg kan si meg enig med (etter å tatt en titt på video på mobil i japan) er at video avspilling på den ikke er noe å rope hurra for.

Ser ikke helt hva som er så mye bedre med video på japanske mobiler. Har noen av dem her, enkelte med TV også.

 

Generelt vil jeg si at Japan ligger bak Europa når det gjelder mobiler. greit, de har fått inn noe som ligner TV, men noen av dem har hverken infrarød eller bluetooth. Eneste jeg er imponert over er at mobilene er klare i standby et halvt sekund etter at du trykker på-tasten.

Hver til sitt behov.

 

De mobilene jeg så der hadde overlegen kvalitet på video avspilling. Det var så å si ingen komprimerings artifacts, lyden var klarere. Jeg vet ikke når du var der eller om det har skjedd noe endringer fra hva du så. Men det var et hav av forskjell på Realplayeren på 6600 og på en mobil der borte.

 

De har kommet mye lengre enn norge på integrering av tjenester og utnyttelse av potensialet. Men samtidig kan du ikke ta en rett over sammenligning av mobiler ment for europa og Japan. Du må se på utgangspunkte.

 

I Norge er mobiler perefriutstyr for noe større og mer primært (hjemme PC og laptop)..i Japan er mobilen primær utstyret for menigman. De gjør ALT via mobilen..chatter, surfer, lager websider, prater, handler, underholdes. hva skal de med bluetooth når de ikke har en PC å koble den opp mot? Hva skal de med bluetooth og IR når all kommunikasjon foregår billig over mobilnette?

 

På sine områder er japan milevis forran europa...men som du sier...på andre områder ligger vi forran..som feks bruk av Bluetooth.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

AKIRA: Jeg har ikke vært der da, jeg bare bruker de mobilene i jobben min.

 

Integreringen av tjenester du snakker om er ikke noe unikt for Japan. Har flere I-Mode-tjenester her i Europa også, i Nederland f.eks er dette blitt stort. Generelt er i-mode noe herk i forhold til de vanlige tjenestene dere er vandt til i Norge.... :)

Lenke til kommentar

vet du hvor mange ganger alle disse problemene har blitt lagt ut i en topic?

 

 

det er unødvendig å plage alle oss andre med dine tåpelige problemer! :mad:

jeg har aldri hatt problemer med min 6600 og kjenner ingen som har hatt det, så hold problemene dine for deg selv!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...