Gå til innhold

Siemens skal slå Nokia


JZA

Anbefalte innlegg

Dette gjelder da kun i Norge

 

http://www.dn.no/forsiden/IT_Telekom/article209120.ece

 

Målet skal være tuftet på tysk kvalitet.

 

Min eneste erfaring med Siemens er en S55 som jeg endte opp med å reklamere på. Telefonen klikka 3 ganger med samme SW-feil, selv med to forskjellige typer innmat. Jeg stoler ikke en dritt på den tyske kvaliteten. Min 6220 har jeg derimot ikke hatt noe problemer med.

 

Kaster telefonen i gulvet for å understreke poenget? Mener han at en mobil skal brukes på den måten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsung kommer ikke til å slå noen som helst. Har fortsatt til gode å se en bra Samsung-mobil... Samsung har stort sett stått på hvil de siste 2 årene mens de andre har økt kjøret.

Samsung er bittesmå i Norge i forhold til Nokia og Siemens.

 

Siemens kommer heller ikke til å slå Nokia i Norge, selv om de har over 30% markedsandel nå. Nokia har vel rundt 50%.

Lenke til kommentar
molna Skrevet 30/03/2004 : 09:57

  Samsung kommer ikke til å slå noen som helst. Har fortsatt til gode å se en bra Samsung-mobil... Samsung har stort sett stått på hvil de siste 2 årene mens de andre har økt kjøret.

Samsung er bittesmå i Norge i forhold til Nokia og Siemens.

 

Siemens kommer heller ikke til å slå Nokia i Norge, selv om de har over 30% markedsandel nå. Nokia har vel rundt 50%. 

 

Har du noensinne brukt en samsung telefon? De kan ikke slå nokia og de andre på funksjonalitet, men på kvalitet er de i en klasse for seg selv! Jobber i en mobilforretning og samsung kundene er de desidert mest fornøyde! Noen kommer faktisk inn og takker i etterttid! :D Vi har faktisk aldri hatt en eneste samsung telefon inne! Hverken til garanti eller forsikring :thumbs: ... Nokia derimot... :no:

Lenke til kommentar
Har du noensinne brukt en samsung telefon? på kvalitet er de i en klasse for seg selv!

Jeg bruker diverse Samsung-mobiler hver dag og har sikkert brukt flere enn deg ;)

 

Vet at Samsung er like bra som Siemens på kvalitet, men er ikke det forbrukerne spør etter når de kjøper mobil (desverre).

 

De fleste tenker på Samsung som en klappmobil med bra display. Slik var det for 2 år siden og slik er det fortsatt...

Lenke til kommentar
De fleste tenker på Samsung som en klappmobil med bra display. Slik var det for 2 år siden og slik er det fortsatt...

:yes:

 

Digger Samsung mobiler uansett jeg. Forfriskende med noen som bruker litt tid på fancy menygrafikk og andre "ubrukelige" ting. Samsung kjøper jeg aldri pga. funksjonalitet, men pga. design, skjerm og tekstmeldinger. Samsung har de mest genial knappene for øyeblikket, synes jeg, særlig på E700. En drøm å skrive med.

Lenke til kommentar

Sitter med en S55 selv og er svært fornød! Det eneste jeg kan komme på som jeg er litt ufornøyd med er den "kornete" skjermen, litt trå navigansjonstast og det er ikke like enkelt å taste fort med den!

 

Jeg har stor tro på at de kommer til å slå Nokia for de er allerede bedre det er bare det at Nokia lever på sitt gode renome fra den gangen det var noe nytt å ha spill på mobilen!

Lenke til kommentar
molna Skrevet 30/03/2004 : 10:22

Jeg bruker diverse Samsung-mobiler hver dag og har sikkert brukt flere enn deg

:roll:

Min far har større tiss en din far? :p

Gidder ikke å ramse opp alle de samsung telefonene jag har hatt, det blir for dumt! :no:

Men jeg er enig med deg i at det er lite funksjoner og det med hva kundene vil ha, men jeg er ikke enig i at samsung aldri har laget en eneste god telefon! E-700 har (som swag sier) de råeste tastene, et fint design, god kvalitet, god skjerm og et godt kamera, så vil ikke kalle det en dårlig telefon! Det er ikke en telefon for de som vil ha masse funksjoner, men det er drømme telefonen til nesten alle damer i 20 årene!

 

edit: noen leifer...

edit 2: noen til... :blush:

Endret av GA
Lenke til kommentar

Uansett, tror nok at molna har hat litt flere telefoner enn deg :ermm:

 

ikke enig i at e700 har de råeste tastene, har sett bedre... Men d som er helt forjævlig med e700 er rett og slett sw... mange idiotiske feil som skulle ha medført at jeg skulle ha revet løs hele hodebunnen i ren fustrasjon..

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt samsung telefoner. Veldig gode! Skejrmene på de er fantastiske og de er veldig fansy og stilige å se på! Gode knapper har de og..

Nokia er jo super telefon når det kommer til brukervennlighet og ikke minst å skrive tekstmeldinger etc. Det er den suverent best på. Men kvalitetfølelsen er jo så som så..

 

Selv har jeg en T610 for øyeblikket og blir mer og mer glad i den for hver dag som går! Det er en PERFEKT telefon! Har ikke noe vondt å si om den! Eneste hadde vært å hatt et bedre kamera, men ellers så er det en deilig telefon!

 

Det som er litt irriterende hos samsung er jo at det er forferdelig å skrive sms på den. Man blir veldig bortskjemt med telefoner som sony ericsson og nokia her.. Og hvis man da går over til Samsung får man seg en nedtur.. Men sånn er det nå bare. Er kjekt å ha to forskjellige skriftstørrelser på dem, men meget irriterende når det ikke går an å velge at man hele tiden skal ha liten skrift f.eks. Hvis man går ut av meldingene og inn igjen så er det "GLEMT" .. Det er for dårlig. Her burde de gjøre noe. Og da tror jeg flere og flere velger Samsung. De burde også komme med Profiler. Det er et MUST!

 

 

-En lykkelig SE T610 eier..

Lenke til kommentar

Merklig hvor mye dere vet om hvor mange telefoner jeg har hatt... Har da jobbet i en mobilforretning en "liten" stund... :roll:

Hvilke SW feil tenker du på? Hadde telefonen i 3 uker, og fant ingen... Jeg sier ikke at samsung er best, bare likte ikke helt det med at de aldri har laget noen gode telefoner... Men det er klart at for de fleste har på forumet er det for lite funksjoner, men den er laget for andre målgrupper... Hvilke telefoner har bedre taster? Er meget opptatt i gode taster på telefoner og det er veldig viktig for meg ved kjøp av ny...

 

Edit: Hvis du tenker på meldings greiene Sfinx snakker om så irriterte det meg også, men ikke nok til å rive av meg hodebunnen... Etter en samtale med samsung norge fikk jeg beskjed om at det snart kom en update som fikser de fleste av disse feilene...

Endret av GA
Lenke til kommentar

Det er som dere sier.

Det er gode telefoner! Absolutt.

Kommer jo an på hva man er ute etter. Det er ikke den mest sms-crazy fjorttisen som kaster seg fremfor bussen for å få en samsung telefon akkurat.

Men jeg kunne gjerne tenkt meg en samsung e700 e.eks. Jeg synes den er stilig! Det setter jeg høyt! Fin skjerm! Bra kamera! Behagelige taster!

 

Men det som er synd .. det er at brukere i dag skal ikke ha en eneste liten miss på en telefon før de henger seg opp i det.. sånn er det bare.

Og det er jo klart at når det er et lite irritasjonsmoment i en telefon.. eks. det med samsung og sms, så får det dårlig ry med en gang.

 

Men som sagt.. det finnes telefoner for alle aldersgrupper og brukere.

Lenke til kommentar

Alle produsenter får sterkere kort etter hvert som tiden går.

Det gjelder å være smart og er ikke alltid det er noen fordel å være i forkant heller... :)

 

Siemens har enda ikke presentert noen egen UMTS-mobil. Ser både positive og negative grunner for det :)

Lenke til kommentar
molna Skrevet 30/03/2004 : 09:57

  Samsung kommer ikke til å slå noen som helst. Har fortsatt til gode å se en bra Samsung-mobil... Samsung har stort sett stått på hvil de siste 2 årene mens de andre har økt kjøret.

Samsung er bittesmå i Norge i forhold til Nokia og Siemens.

 

Siemens kommer heller ikke til å slå Nokia i Norge, selv om de har over 30% markedsandel nå. Nokia har vel rundt 50%. 

 

Har du noensinne brukt en samsung telefon? De kan ikke slå nokia og de andre på funksjonalitet, men på kvalitet er de i en klasse for seg selv! Jobber i en mobilforretning og samsung kundene er de desidert mest fornøyde! Noen kommer faktisk inn og takker i etterttid! :D Vi har faktisk aldri hatt en eneste samsung telefon inne! Hverken til garanti eller forsikring :thumbs: ... Nokia derimot... :no:

Det der er genialt ! :yes: har nå selv anskaffet meg en samsung e700. Jeg er fantastisk fornøyd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...