Gå til innhold

Kjøp av Canon D300 (Rebel) fra USA....


Anbefalte innlegg

-Ser på priser i USA på dette kameraet, og lurer på hva for Norske avgifter som vil komme i tillegg før jeg kan holdet det i hendene ?

Prisene er vel nesten det halve der i forhold til her hjemme,- eller ?

 

-Noen som anbefaler noen butikker i USA ?

 

Håper noen kan svare,- for jeg begynner å "sikle" etter dette kameraet nå....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

---------------------------------------

CoSSieboy Skrevet 29/03/2004 : 16:53

Ikke hvis butikken sender det i fra privat avsender...

Men hvorfor kjøper du ikke i fra Pixeloo

Jeg ga 9800kr for mitt,300 Digital Rebel Lens Kit av min private kamera selger

--------------------------------------------

 

Når jeg legger på 24% kommer jeg rundt 6-7000,- ...... -med linsa.

Lenke til kommentar

Hvor har du tenkt å handle fra da? bhphotovideo er en (her på forumet) ofte anbefalt nettbutikk å handle fra, og der koster 300D mit kit OBJEKTIV $999, og du må legge til $60 i frakt. Omregnet til NOK inkl MVA blir dette 9200kr...

 

Husk at det finnes mange forhandlere i USA som ikke anbefales... Det står om dette i noen tråder her, husker ikke hvilke..

Lenke til kommentar
Nå har jeg ingen erfaring med dette firmaet,- men har ivertfall hørt om de.

Får ikke akkurat ros her da:

 

http://www.resellerratings.com/seller1895.html

 

Utdrag:

- I attempted to purchase from this company which goes by more than 35 different names.

- This is a NY mill designed to separate money from people.

- Stay away from this supplier.

- I warn anyone considering to do business with Royal, STAY AWAY!

- The Worst!!! company in the world!

NEVER EVER EVER buy from this shady company.

Lenke til kommentar
Jeg leste et sted på nettet at det tilbudet fra Royal cameras var uten batteri og lader, og det ble anbefalt å holde seg langt unna disse folka.

 

Oh yes. Er det ikke de, blant andre, som har den særdeles fascinerende praksisen at de sender mail og ber kunden, som nettopp har bestilt kamera, om å ringe opp for å bekrefte noe ang. bestillingen, og deretter gjør alt de kan for å prakke på stakkaren grisedyrt "ekstrautstyr" (som egentlig følger med kameraet) og overprisede minnekort? Og dersom du nekter å kjøpe noe mer, så blir det gjerne "problemer" med bestillingen din, og du får aldri varen... :D Har lest en del sånne skrekkhistorier om flere butikker, og felles for dem er at de stort sett består av en postboks eller en postkasse i et ubebodd og forlatt bolighus...

 

Ærlig talt, skal man kjøpe såpass dyre ting, så betaler man heller noen hundrelapper, eller til og med et par tusenlapper, ekstra for å handle med seriøse mennesker. Jeg gjør i hvert fall det! :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan vi få noen erfaringer fra de som faktisk har kjøpt fra utlandet og fått varene sine? Hvor mye kostet varen og hvor mye ble det tilsammen? Jeg vurderer å bestille en Nikon AF-S VR 70-200mm / f2.8 linse fra USA, men er redd for at pakka kan bli lagt på kostnader som gjør den urimelig. Er det ikke slik at man først skal fortolle varen ved å legge på 12% for så å betale 24% moms på det hele?

 

Noen spekulanter som har fått tilsendt varene fra usa på "alternative" måter som har fungert? Sendt fra en venn, som "return after repair" eller noe slikt. La oss få noen tips...

Endret av Nebu
Lenke til kommentar

Det er egentlig veldig enkelt. Gå inn på f.eks. B&H og legg linsen oppi handlevognen. Deretter kan du få opp fraktkostnader på dette til Norge. Disse kostnadene, sammen med prisen på linsen, omregner du til norske kroner, og deretter legger du 24% mva på summen av de to. Det er ikke noe toll på kameraer og kamerautstyr, kun mva.

 

Tror ikke du skal være redd for urimelige kostnader. Det er utrolig mye å spare på å kjøpe linser i USA. Har selv vurdert en Canon 28-135 IS-linse som koster tett oppunder 6000 kroner i norske webshopper (enda mer i vanlige fotobutikker...). Denne får jeg levert på døren fra B&H for rundt 4000, inkludert frakt og mva.

 

EDIT: Litt logiske feil her og der... Skal være rettet opp nå :roll:

Endret av Jungel
Lenke til kommentar
Jeg leste et sted på nettet at det tilbudet fra Royal cameras var uten batteri og lader, og det ble anbefalt å holde seg langt unna disse folka.

 

Oh yes. Er det ikke de, blant andre, som har den særdeles fascinerende praksisen at de sender mail og ber kunden, som nettopp har bestilt kamera, om å ringe opp for å bekrefte noe ang. bestillingen, og deretter gjør alt de kan for å prakke på stakkaren grisedyrt "ekstrautstyr" (som egentlig følger med kameraet) og overprisede minnekort? Og dersom du nekter å kjøpe noe mer, så blir det gjerne "problemer" med bestillingen din, og du får aldri varen... :D Har lest en del sånne skrekkhistorier om flere butikker, og felles for dem er at de stort sett består av en postboks eller en postkasse i et ubebodd og forlatt bolighus...

 

Ærlig talt, skal man kjøpe såpass dyre ting, så betaler man heller noen hundrelapper, eller til og med et par tusenlapper, ekstra for å handle med seriøse mennesker. Jeg gjør i hvert fall det! :thumbup:

Heeeeelt enig,en tusing eller to ekstra gjør meg ingen ting så lenge jeg får varen! :thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...