Gå til innhold

Battlefield: 1942


Anbefalte innlegg

Heisann....

 

 

 

Får min Dell Inspiron 510m om noen dager, og lurer på om den klarer noen av Battlefield spillene? Maskinen har P-m 1,4 Ghz, 512mb RAM, og og et integrert skjermkort med 64mb. Vil dette fungere? Noen som har prøvd Battlefield med et integrert skjermkort?

 

Hvis dere har noen andre spill å anbefalle, så sier jeg takk til det.

 

 

 

 

mvh, Krybel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan garantere at de fleste nye spillene ikke kan spilles på den maskinen!

Intel® Extreme Graphics med opptil 64 MB delt minne (bruker systeminnet som er veldig tregt sammenlignet med dedikert grafikkort/minne) er en elendig grafikkløsning og man bør virkelig styre unna maskiner som har denne grafikkbrikken om man ønsker å spille.

Battlefield kan du bare glemme!

 

Sorry, bad news but facts. :thumbdown:

Endret av norrick
Lenke til kommentar
Absolutt ingen mulighet? :angry:

Nei, desverre så er det absulutt ingen mulighet siden denne grafikkløsningen er ca. 3ggr dårligere enn et GF2MX kort...

Skal du ha noenlunde grafikk så bør du minst ha en Inspirion 8600 m/ATI 9600 grafikkort.

 

Se på bildet under så kan du bedømme selv (se på den blå/lilla grafen nederst som tilsvarer ditt skjermkort).

i845perf.gif

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Jeg har selv en Dell C640, 2.2GHz (Mobile Pentium 4), 512MB ram, 32MB Ati Radeon 7500Mobility.

Battlefield funker ganske bra hvis jeg skrur ned grafikken på minimum. Det holder når jeg bare er til en kompis en tur liksom.

Spillet får ganske god flyt, selv om grafikken kansje ikke er den beste. Men det er spillbart!

Lenke til kommentar
Jo, helt klart.

Jeg vil si at det er meget spillbart også :)

 

Men du justerer jo bare grafikken etter hvor mye maskina takler.

Det er feil å si at det ikke er spillbart.

Det stemmer, har selv en maskin med samme specs, og det fungerer, selv om det ikke er noen visuell nytelse... Kjører på 640x480 eller 800x600 og det hakker litt, men absolutt spillbart! Kjører også battlefield vietnam :thumbup:

 

Men det er ingen spillmaskin for de kresne :hmm:

Lenke til kommentar
på tundra 1557 Grafikk: ATI M10 Radeon 9600 64mb. er dette bra nok til de fleste spill?

en av de bedre laptopene på markedet. :thumbup:

Men allikevel så synes jeg ikke at laptops duger til spilling i det hele tatt, for svake skjermkort (9700 mobile radeon er bra) og sløve harddisker samt begrensninger i chipsettet.

I tilleg hvis man klarer å få tak i en laptop som klarer de nye spillene så blir det en kortvarig glede med dagens batteriløsninger, en laptop med såpass kraftig utstyr trekker mye strøm!

Lenke til kommentar

Jeg likte det ikke noe særlig på min 2.6 GHz maskin, med Radeon 9800PRO, men der er vel kanskje fordi jeg har spillt litt for mye Counter-strike i mine yngre dager :p

 

Men jeg har prøvd det på en nettkafè, med 1.2 GHz og GeForce 2. Det går som et svin det, tror det kanskje har en del med minnet å gjøre.

Lenke til kommentar
norric.. det holder å si det en gang.. fire ble litt vel for mange ganger  :p

Jada, jeg ser det på din dobbelpost!

Ment som ironi eller fant du også ut at forumet er litt på trynet nå om dagen?

Forumet er nok i det spøkefulle hjørnet i dag...

 

EDIT: Hvor i f'en ble det av den posten jeg akkurat svarte på?

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Norrick, grafene du har der er irrelevante, de er for 845, mens 510m'en har 865 som er adskillig bedre.

Eksempelvis se på tomshardware, der den får 3246 poeng i 3dmark2001 på xga 32bit, så det går da fremover. Det tilsvarer sånn ca et GF4 MX-kort. Som er fair nok.

Lenke til kommentar
Norrick, grafene du har der er irrelevante, de er for 845, mens 510m'en har 865 som er adskillig bedre.

Eksempelvis se på tomshardware, der den får 3246 poeng i 3dmark2001 på xga 32bit, så det går da fremover. Det tilsvarer sånn ca et GF4 MX-kort. Som er fair nok.

Jeg var sikker på at det var Intel® Extreme Graphics VGA på denne maskinen etter det jeg leste på produktsidene.

Kan hende at specsene ikke stemmer og at det muligens er et Intel® Extreme Graphics 2 el. 3 men det kom ikke frem på produksidene.

3246 poeng er allikevel en såpass lav score at jeg tviler meget sterkt på at BFV og tilsvarende krevende spill vil kjøre med noe særlig flyt selv om det delte minnet er atskillig raskere på i865.

 

Hvor finner man testen hos THG? Har lett og lett men desverre så har jeg ikke funnet denne testen, link ønskes.

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...