Gå til innhold

Utrolig skuffet over MIST 550W PSU!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
360w chieftec psu'en til brodern viste 11.98 på 12v. Men det er sikkert veldig individuelt for alle psu'er. Jeg vet ikke er ingen elektriker.

Tror jeg må få skaffet meg et multimeter å se om samme spenninger viser der.

 

Til Bamsefar. Mener du at spenningene er normale? Du har selv mist psu. Hvordan er dine spenninger?

Endret av eirberen
Lenke til kommentar
Last ned siggen min og sjekk. stort sett bare ISA som brukte de - verdier....

Hva mener du med ISA som brukte de verdier?

Mener du at den viser spenninger fra forrige psu :dontgetit:

 

 

Viser de samme spenningene i AIDA btw

ISA er/var en gammel arkitektur på HK opptil P3 og Athlon >ca. 1,2GHz og er

avgått med døden i nyere maskiner, erstattet av PCI bussen ;)

Lenke til kommentar

Har du HK fra Abit ? Jeg har nøyaktig samme spenningsmåling som deg med speedfan, og PSU funker 100% (testa den på en anna pc, og da var spenningene slik som de skulle være)

 

Tror det er Hovedkortet mitt ( Abit IS7) som er heeelt på styr med målingen av voltstyrkene.. Tipper du har samme problem også.

Lenke til kommentar
Har du HK fra Abit ? Jeg har nøyaktig samme spenningsmåling som deg med speedfan, og PSU funker 100% (testa den på en anna pc, og da var spenningene slik som de skulle være)

 

Tror det er Hovedkortet mitt ( Abit IS7) som er heeelt på styr med målingen av voltstyrkene.. Tipper du har samme problem også.

Dette svaret var utrolig lettende :) Tusen takk.

 

Får inderlig håpe det er samme problemet ja :thumbup:

Lenke til kommentar

ISA er en buss på hovedekortet slik som pci, isa er gammelt og utdatert og finnes ikke på nyere hovedkort.

 

Hvis -12 og -5 volt er rappelgæli er ikke det noe krise fordi dem ikke brukes, men det kan nok være tegn på at noe annet er galt og man burde finne ut av det.

 

Dessuten, ikke stol så mye på voltmeterne i hovedkortet, sjekk med et multimeter før dere klager.

btw. det er viktigere at spenningene er stabile enn presise.

om spenningen ligger konstant på 4.92v kansje vipper til 4.89 innimellom, er dette bedre enn at den går som en jojo fra, 4.97 - 5,05

 

Jeg har selv en antec 550watt (samme som mist 550watt bygger på) og kan ikke si noe annet enn at den leverer meget jevn spenning.

Load eller ikke load så ligger spennigen på det samme.

 

Dere burde iallefall forhøre dere med microplex om mist serien har noen grunn til å være mer ustabil enn orginale antec.

Lenke til kommentar
360w chieftec psu'en til brodern viste 11.98 på 12v. Men det er sikkert veldig individuelt for alle psu'er. Jeg vet ikke er ingen elektriker.

Tror jeg må få skaffet meg et multimeter å se om samme spenninger viser der.

 

Til Bamsefar. Mener du at spenningene er normale? Du har selv mist psu. Hvordan er dine spenninger?

12V: 11.93-95

5: 4.9-5.1

3,3: har hele tiden holdt seg på 3.28

 

Derimot så er -5 lav. -12 er rundt -10- -12. Skjønner ikke hvorfor, men det bryr meg ikke så utrolig mye.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
12V: 11.93-95

5: 4.9-5.1

3,3: har hele tiden holdt seg på 3.28

 

Derimot så er -5 lav. -12 er rundt -10- -12. Skjønner ikke hvorfor, men det bryr meg ikke så utrolig mye.

jaja. du har i allfall bedre spenninger på + men ikke så forferdelig mye.

 

 

Som sagt så skal jeg få målt min med multimeter og se da.

Og som sagt tidligere så kan Abit ha feil på spennings sensoren :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg har Mist 350 W tingen.

 

Spenningene mine er:

 

VCOREA: 1,65V

VCOREB: 2,70V

+3,3V: 3,38V

+5V: 5,00V

+12V: VARIERER MELLOM 11,92 OG 11,86

-12V: 12,69

-5V: 5,15V

+5VSB: 5,62V

VBAT: 3,60V

 

Jeg har nf7-s v2 og xp2500+

Syntes -12 er alt for høy

Og hva bruker du - 12v til da ?

Lenke til kommentar
Har du HK fra Abit ? Jeg har nøyaktig samme spenningsmåling som deg med speedfan, og PSU funker 100% (testa den på en anna pc, og da var spenningene slik som de skulle være)

 

Tror det er Hovedkortet mitt ( Abit IS7) som er heeelt på styr med målingen av voltstyrkene.. Tipper du har samme problem også.

Dette svaret var utrolig lettende :) Tusen takk.

 

Får inderlig håpe det er samme problemet ja :thumbup:

Må føye meg til rekken: Har abit ic7max3 og mist550w, og har nærmest identiske målinger i speedfan som trådstarter. Det er altså ikke noe galt med selve PSU'en men målingene pga. hovedkortet?

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
Har du HK fra Abit ? Jeg har nøyaktig samme spenningsmåling som deg med speedfan, og PSU funker 100% (testa den på en anna pc, og da var spenningene slik som de skulle være)

 

Tror det er Hovedkortet mitt ( Abit IS7) som er heeelt på styr med målingen av voltstyrkene.. Tipper du har samme problem også.

Dette svaret var utrolig lettende :) Tusen takk.

 

Får inderlig håpe det er samme problemet ja :thumbup:

Må føye meg til rekken: Har abit ic7max3 og mist550w, og har nærmest identiske målinger i speedfan som trådstarter. Det er altså ikke noe galt med selve PSU'en men målingene pga. hovedkortet?

 

Mvh,

Haakon

Virkelig godt å høre Caliber :yes::yes::w00t: hehe

 

Da slipper jeg å besøke Startit på mandag ;)

Lenke til kommentar

hadde hjertet i halsen der en stund jeg og, hehe, takk gud for at forum som dette finnes, situasjoner AKKURAT som dette hvor slike "meningsutvekslinger" er så deilige å ha! Si ifra når målingene med multimeter er klare da, så vi alle er på den sikre siden. DETTE må noen si ifra til abit om, kjedelig om neste genereasjons kjøpere av abit-kort reklamerer på strømforskyningene sine hele gjengen, hehe :p

 

Offtopic: 550 innlegg, w00t!

 

Mvh,

Haakon

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...