Gå til innhold

Dell Axim X3i wireless ?


Mannn28

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et spørsmål om den greia..

 

X3 og X3i

 

Vurderer å kjøpe meg en slik siden jeg ikke har råd til en bærbar data og vil ha muligheten til å sittte på MSN selv om dataen er opptatt... Har en D-Link router, den er ikke trådløs. Hvilken muligheter har jeg for å komme meg på nett med disse tre PDA'ene? kan jeg komme på nett med den billigste?

Lenke til kommentar
Har et spørsmål om den greia..

 

X3 og X3i

 

Vurderer å kjøpe meg en slik siden jeg ikke har råd til en bærbar data og vil ha muligheten til å sittte på MSN selv om dataen er opptatt... Har en D-Link router, den er ikke trådløs. Hvilken muligheter har jeg for å komme meg på nett med disse tre PDA'ene? kan jeg komme på nett med den billigste?

Hvis ikke du har trådløst nettverk, kommer du ikke på nett, uten at PDA-en er tilkoblet PC-en med kabel, eller med bluetooth. Med trådløst nettverk er du imidlertid ikke avhengig av noen PC-er for å komme på internett.

 

Men en trådløs ruter er mulig å få tak til til under 1000 kr tror jeg. Pleier å følge med trådløst PCMCIA kort til bærbar PC i pakketilbud også, slik at du også kan koble den bærbare til nettverket.

 

jmmk: Ikke sats på å bruke den som telefon... Det funker nok, men det er ikke noe du bør satse på. Da bør du heller se på Qtec 2020 (men den er svindyr).

 

Du lurer på hva du skal bruke den til? Det burde du kanskje finne ut før du kjøper den? :p

 

Uansett, hvis du skal være "seriøs" så er jo bruksområdet egentlig notater, adressebok, word/excel, e-post, kalender. Problemet er bare at det er utrolig mye mer effektivt å bruke papir og penn til dette.

 

Men det er masse annet du kan bruke den til. Her er en kort liste:

 

- Internett surfing

- MSN, IRC, e-post

- Spill (finnes masse spill, og emulator for nintendo spill og slikt)

- Video - du kan legge inn hele spillefilmer om du vil

- MP3

- GPS - Tomtom navigator er et genialt program. Du kan forresten ha ganske stor nytte av det programmet uten GPS også.

 

Det kan nevnes at hvis du bare skal bruke den til "useriøse" ting, så kan du fort gå lei den... :(

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Fikk litt lyst på en slik jeg også... :blush:

 

Bruker den jeg har nå som mp3 spiller hjemme, og da hadde det vært praktisk med trådløst nettverk slik at jeg har tilgang til 10000 sanger som ligger på ene PC-en... Dessuten hadde det vært greit med bluetooth slik at jeg kan bruke MSN/e-post trådløst gjennom telefonen min.

 

Hvorfor skal det være så dyrt? :wallbash:

Lenke til kommentar

er det så dyrt da? hehe , vel jeg tok bort bluetoothen jeg da, har ikke bruk for det.

 

men en ting jeg plutselig tenkte på !!!: er det på norsk? menyene etc? for hjelpe meg om de er på engelsk!

 

har en tundra jeg kjøpte for 15000; bruker 15 minutter å komme innpå skrivebordet! ser bootscreen og sitter å venter....og venter... har du no peil på sånt eller?

Lenke til kommentar
Er nok engelsk... Faktisk ikke æøå på "tastaturet" en gang. Men det er mulig å få til ved hjelp av programvare.

 

 

Feil, de er der de. Du må bare bytte mellom tastaturet, for du har 123,abc og et annet. Sistnevnte er det som har den. regner med at X3 kommer med PPC2003 og så vidt jeg husker fra H2210 og H4150 så kunne begge dette.

 

 

Menyene er på engelsk,fransk eller tysk.. Vil tro at modellen du får fra Dell er engelsk.

 

Dersom det er et fryktelig problem så kan du benytte angretten hos Dell.

 

EdiT: det med den bærbare. Du kan prøve å ta backup av maskinen og så formatere. Det kan være en løsning. Travelmate maskinen jeg bruker for øyeblkket henger seg av og til opp når jeg slår av, men 15 minutter i bootscreen er ikke vanlig.

 

 

Brukte forresten PDAer til musikk,film,skole,avtaler,kontakt register,bilder osv :green:

 

Tilslutt kjøpte jeg P900 fordi jeg hadde mer behov for hybrid enn to enheter.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...