Gå til innhold

Anbefal meg noen gode plater.


Suppelars2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

High Rise - Psychedelic speed freaks (på vinyl, cd har ikke god nok lyd) :thumbup:

 

Det finnes to vinylutgaver av denne skiva som er bra. Den ene er den japanske originalutgaven på PSF utgitt i 300 eksemplarer i 1984. alternativt kan man skaffe seg bootlegen fra public pop can (det er denne jeg har) som også kun ble utgitt i 300 eks.

 

"The highlight is "Take a trip", which fills up the whole of the second side - a swirl of primal rock, horrible noise and sludge distortion that trudges its way into epic bad tripville. Nanjo has talked about the opposition they had to overcome in mastering the record the way they wanted, and it definitely shows. Word is that the effects are impossible to reproduce on cd."

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar

Får vel komme med et par tips:

 

Phoenix - Alphabetical (2004,fin sommerplate)

In Flames - Lunar Strain(1994), Whoracle(1997) og Soundtrack To Your Escape(2004)

Dark Tranquillity - The Gallery (1995)

The Dandy Warhols - Welcome To The Monkey House (2003)

Electric Six - Fire (2003)

 

 

Litt ymse sjangre der, men jeg synes de platene der er bra :)

Lenke til kommentar

Hey HalTan! :)

 

Ble overrasket over at du liker Scphongle, da har vi jo noe i felles :)

 

De lager jo også gode chilloutmixer av kjente sanger som Crystal Skulls (orginalt av Alien Project), som du bør sjekke ut.

 

Her er noen deilige sanger/plater

 

Healer - Talking/speaking (husker ikkke helt) with a deaf man

Healer - 1000 years

 

Deilig toner ja... som en drøm der du vandrer i en skog ved en elv... uff, farlig deilig!

 

 

Between Interval - Radio Silence

Stef - Real Dream

 

De 2 siste jeg nevnte er 2 fremdeles ikke utgitte plater (noe jeg lurer fælt på, siden jeg synes dette er det beste av musikk) men kan høres på chilloutkanalen til www.di.fm, en utrolig kanal med veldig mange bra toner.

 

 

Ellers er jo alt av Røyksopp bra. Du bør også titte på Air, deilig det også.

 

 

Klem^ :cool:

Lenke til kommentar

Haltan: du snakket varmt om Turdus Musicus en annen plass her på forumet og dersom du liker metal/hardrock kan jeg anbefale Rocketboyz, Turdusgitarist Finn sitt andre band.

 

Peter Herbolzheimer Rythm Combination & Brass regjerte jazzfusionfunketcetc-scenen i Europa for et par tiår siden, mye smooth Fender Rhodes. Verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...