Gå til innhold

Anbefal meg noen gode plater.


Suppelars2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmms, takk folkens :) Men som sagt. den lista jeg har der er bare ca. 25% av samlingen, altså, de platene som ligger på pc'en her også. Og det har nok dukket opp en del her som jeg har/har et forhold til :)

 

@suzze - Har Californication og Blood Sugar Sex Magik (:love:), HADDE noe mer, en gang i tiden, men "Gudane veit" hvor det ble av...

 

@dub - har alle utenom Amulet-plata og NOFX-plata. Føler ikke noe stooort behov for flere NOFX-palter egentlig. Har per i dag "Pump Up The Valuum" og "45 or 46 songs that weren't good enough to go on out other albums", holder det... :)

 

@suzze - Shadows Collide With People er en god plate, spesiellt "Murderers" og "Going Inside" er herlige. :)

 

@Toolshed - Fin liste, men "baba nation" (blandt annet), egner seg bedre som sendeplate, enn i en CD-spiller ;) Har forøvrig hatt planer om å kjøpe Aqualung en stund :)

 

@Bakemesterharepus - Takk for påminnelsen! Den plata har jeg sikla over! :) Den SKAL kjøpes inn.

 

@ Antikapitalist - Jess, har The Wall, men ikke Dark Side of The Moon. Ser den går for en hundrelapp på Platekompaniet for tiden, så den er nok aktuell :)

 

 

 

 

MINE tips? Skal vi se:

  • Bobby Conn - The Golden Age
     
    Kanskje den kjæreste plata jeg eier. En sinnsykt bra sammensmeltning av rock, jazz, discopop og særpreg av strykere og blokkfløyte. Dette sammen med en vokalist i verdensklasse og enkelte tekster med politisk satire som slår godt ifra seg. Selvutnevnt antikrist, musikalst geni, scenskuespiller og i (ihvertfall for deg) riktig politisk retning. her finner du alt fra semi-rolige funklåter med jazz/rock(type led zeppelin'ish)-preg og blåsere, til tung rock med ekstremt sær vokal ("Pumper"). Dansefotplate, såvel som headbangerplate. ANBEFALES! Høydepunkter: "Pumper", "You've Come A Long Way", "No Revolution" og "Winners".
     
    Kan også anbefale "Rise Up!" og den splitter nye "The Homeland" fra samme mann, hvorav The Homeland er et eneste stort USA-kritisk satirestykke, imens Rise Up slår mer i retning kristendommen. :) Men neida, det er ikke _BARE_ "mocking", det er rett og slett dritbra musikk.
     
     
     
  • A Perfect Circle - The Thirteenth Step
     
    Se for deg Tool (som du seff kjenner til :dontgetit: ), fremdeles med Maynard i spisser, bare mer melodiøst og en smule mer melankolsk. Genialt album med _god_ metal i det lettere sjikt. Anbefales alle, uansett hva de "pleier" å høre på. Høydepunkter: "Weak And Powerless", "Pet" og "The Noose"
     
     
     
  • Iggy Pop & The Stooges - Raw Power
     
    Klassisk stykke god rock med feite tekster, riffs og soloer + Iggy Pop's sjukt fete vokal. Høydepunkter: "Search and Destroy" og "Penetration"
     
     
     
  • Guns N' Roses - Appetite for Destruction
     
    GNR BURDE ikke kreve noen videre introduksjon, eneste jeg kan legge til er at dette er deres sannsyneligvis aller beste plate, en perfekt rockeplate, etter min mening. Høydepunkter: "Night Train", "My Michelle" og "Rocket Queen".

Kunne sikkert skrevet i flere timer her, men nå gidder jeg ikke mer :)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Obligatorisk rock:

 

Johnny Cash boksen hvis du ikke allerede har american recordings I-IV.

Golden Nuggets boksen for å høre garage slik den var ment å spilles.

Velvet Underground boksen fordi du kan ikke klare deg uten.

 

Og alt Boredoms ga ut fra 1989 til ca 1997 (hvis du syns Blood brothers er litt for tamme :mrgreen: )

Lenke til kommentar

Her er ihvertfall de jeg gav terningkast 6. De bør vurderes, HalTan, selv om du mest sannsynlig har mange av de :)

A perfect circle Mer de noms

A perfect circle Thirteenth Step

Ac/Dc Back in black

Alice in chains Jar of flies/SAP

Busk, Vidar Venus, Texas

Cake Comfort Eagle

Cake Fashion Nugget

Clapton, Eric Unplugged

Hendrix, Jimi Voodoo Child

Smashing pumpkins, the Mellon collie and the infinite sadness

Rage Against the Machine Rage Against the Machine

Pink Floyd Wish you were here

Pink Floyd Dark side of the moon

Pink Floyd Wall, the

Metallica Black album, the

Metallica ... and justice for all

Led Zeppelin How the west was won

Børretzen, Odd og Lars Martin Myhre Noen ganger er det all right

Bigbang Electric psalmbook

Pearl Jam Ten

Tool Lateralus

Tool Ænima

Rockatansky Roll out the red carpet

Primus Antipop

Lenke til kommentar
Noen som har hørt noe fra "the Mars Volta" forresten?

 

Btw: Blood Sugar Sex Magik er by far den den beste palta fra RHCP, ever. :yes:

Om du hadde lest litt over her, hadde du fått med deg at jeg nylig kjøpe de-loused in the comatorium :) SINNSYKT bra plate!

Hvis du liker Mars Volta bør du ta en titt på et band som heter At the Drive-In, og albumet Relationship of Command.

Det er med vokalisten og lead gitaren fra Mars Volta, låter ganske mye i retning De loused in the Comatorium. Ganske heftig. :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har hørt noe fra "the Mars Volta" forresten?

 

Btw: Blood Sugar Sex Magik er by far den den beste palta fra RHCP, ever. :yes:

Om du hadde lest litt over her, hadde du fått med deg at jeg nylig kjøpe de-loused in the comatorium :) SINNSYKT bra plate!

Mulig jeg går til anskaffelse av det albummet :)

Lenke til kommentar

Mars volta? De har jeg ikke hørt om... Med hvem og hvordan kan de sammenlignes?

 

Forresten noen andre enn meg som syns at Multipass sin EP "Queen of South America" er sinnsykt bra? Dersom dere ikke har kjennskap til dette litt utradisjonelle norske bandet, bør dere kunne hive ut en 50-lapp og kjøpe den. Det er den verdt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...