Gå til innhold

problem med fx5900


dimdal

Anbefalte innlegg

Vel..

 

 

For et par månder siden hadde jeg et problem med at når jeg scrolla med musa, så knirka det inne fra pcen. Skjønte jo ikke hva dette var og bestemte meg til slutt for å bare gi f***. MEN: så plutselig en dag.. var ALLE USB porter på MB døde.. ingen respons i det hele tatt. Jeg sendte inn kortet, og fikk et nytt.

 

Og det har til nå funket supert uten knirking.. MEN: idag så begynte det igjen, men nå har jeg heldigvis funnet ut litt mer når det skjer, og det som er utrolig rart, er at det BARE skjer når jeg scroller opp og ned i MSIE.

Tenkte jo at dette må være skjermkortet som gjorde.. men har ikke funnet noe feil med det heller.

.

Har et Geforce FX 5900 ( ASUS V9950 )

ASUS A7N8X Deluxe

Logitech MouseMan Dual Optical

 

Noen som har peiling?! Skjønner meget lite av det her...

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe alvorlig problem.. det er faktisk ikke et problem overhodet. (med mindre man ikke takler lyden)

 

Det er helt vanlig at FX5900 piper/hyler når man scroller med musa, men det er ikke alle som hører den pga andre ting som støyer og evt. sidepanel som demper lyden.

Selv tror jeg lyden kommer fra viftene som raskt endrer hastighet når man scroller. Stikker man hodet inn i kassen så høres det veldig ut som lyden kommer fra viftene på kortet.

 

Jeg hadde selv et FX5900, og skal inrømme at jeg kikket rart inn i maskinen da jeg hørte lyden for første gang.

 

At PSU dør, og USB-porter oppfører seg rart tror jeg ikke har noe med saken å gjøre. Kun tilfeldigheter.

Lenke til kommentar

Har samme problem på mitt Radeon 9800..

Jeg får knirke/zzzz`e lyd fra skjermkortet når jeg starter et benchmark prog. eller 3D basert grafikk i det hele tatt.. Hører det starter med en gang skjermspareren slår seg på... Irriterrende hvis ikke alle viftene står på, får da høres det veldig godt... :(

 

Kan jeg kreve å bytte dette skjermkortet??

For det er jo ikke meningen at dette skal skje... :roll:

Endret av w0d00
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...