Gå til innhold

Feilmelding i BIOS

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har montert PCn jeg fikk.

En P4 , IC7-G hovedkort.

Har noen problemer..

Får denne meldingen ved oppstartr:

CPU is unworkabel or has been changed,

Please rechech CPU soft menu

Jeg får litt angst... hva betyr dette??

Endret av B|Real
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det betyr at du har feil FSB og Multiplier for CPU'en din vil jeg tro...sett den manuelt i BIOS.

EDIT: Ikke hør på han over ;p Den funker sikkert suverent...

Endret av pifler
Skrevet

Er ikke noe alvorlig.

Det betyr bare at du må sjekke cpu instillingene dine.

Du må sette opp riktig multiplier og fsb. Evnt sette alt til auto.

Skrevet

OK... en gang mellom oppstart og windowsboot trykker du "del", "f5" eller "f4" eller"f8", da kommer en blå (? ) meny fram og du får mange alternativer opp...

Skrevet
OK... en gang mellom oppstart og windowsboot trykker du "del", "f5" eller "f4" eller"f8", da kommer en blå (? ) meny fram og du får mange alternativer opp...

Det er desverre ikke sånn man kommer seg inn i bios på :nei:

Skrevet

Dette er en feil som skjer når man ikke resetter bios ved første gangs montering! Reset bios og alt skal være i sin skjønneste orden.

Skrevet
Dette er en feil som skjer når man ikke resetter bios ved første gangs montering! Reset bios og alt skal være i sin skjønneste orden.

Forklar hvordan han resetter bios.......

Skrevet

På hovedkortet skal det være en jumper som ofte er nær knappebatteriet. Denne skal du flytte fra pinne 1-2 til pinne 2-3, og la den stå der i 5 sekunder, og så flytte den tilbake igjen.

For å være sikker på at du finner den, les manualen som fulgte med hovedkortet ditt. Der står det hvordan du resetter bios.

Skrevet

Riktige bios verdier står også i manualen din. I manualen står det nok ogs¨å hvordan man kommer inn i bios og hva man skal trykke på. Det er nok også grafisk fremvist hva du skal inn på så du blir 100% sikker

Mine råd er å lete gjennom manualen etter bios eller no slikt, og du finner sikkert det du leter etter

(jeg hadde akkurat samme problem da jeg bygde min første pc, for ca 1 måned siden :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...