Gå til innhold

Mere D70 og dette var ikke bra...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

”Ikke hør på Ken Rockwell, han er en selvbestaltet synser som tilfeldigvis har laget nettsider om det han synes. Han eier ikke magemål, og er komplett useriøs. Nikon samarbeider ikke med ham, og han "tester" utstyr i hytt og pine for å få oppmerksomhet. Slik går an på web, hvor alle kan lage sine egne sider.”
Dette mener altså innsender av denne ”epistelen” om typen du digger, Ken Rockwell. Nå skal jeg i anstendighetens navn innrømme at jeg ikke har særlig kjennskap til denne Ken Rockwell, men det har jeg til han som har skrevet dette.” Toralf Sandåker, og han er ingen hvem som helst innen foto! Hele denne diskusjonen er å lese på dotten under topicen ”Nikor f/1,4 eller f/1,8”.

En ting må jeg dog si meg enig i hva Ken Rockwell mener, hvem er det egentlig som flyr rundt og tar bilder med lukkertid 1/2000 sek. Hvis dette er et problem som først oppstår ved denne lukkertiden og kortere, ja da er det vel ikke noe problem med mindre en har som hobby og fryse bilder av colibrier og humler…

Mvh

s-ki

Lenke til kommentar

D70/Moire diskusjonene dukket opp for noen få dager siden. I dpreview

forumene kan ting anta religiøse former. Jeg har selv reservert et kamera,

men lagt det på hold for å se det an litt, dels fordi jeg ikke må være

den første i Norge med D70. Men jeg er ganske sikker på at jeg

ender opp med det. Det har allerede begynt å dukke

opp en del mer balanserte innlegg der etter min mening.

 

Har en viss følelelse av at "det hele går over". D70 virket som et veldig bra

kamera. Det kommer nok bedre om et år eller to, men i sin klasse nå,

tror jeg det er det beste (min subjektive vurdering).

 

Se forøvrig et nokså fornuftig (mot)innlegg etter min mening:

 

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...message=8136613

Lenke til kommentar

Alle (absolutt alle) kamera har en eller annen ting som ikke er 100%. Også D70. Men det har også 300D. Til og med Nikon og Canons dyrere speilreflekser er ikke 100% feilfrie.

 

Noen leter lenge, og finner til slutt en feil. Slik er det alltid. Som oftest er feilen ubetydelig, og er ikke mange som klager over denne feilen på D70. Hvor mange klagde over dette, før den ene posten som omhandlet problemet ble kjent? Ingen!

Lenke til kommentar
Alle (absolutt alle) kamera har en eller annen ting som ikke er 100%. Også D70. Men det har også 300D. Til og med Nikon og Canons dyrere speilreflekser er ikke 100% feilfrie.

 

Noen leter lenge, og finner til slutt en feil. Slik er det alltid. Som oftest er feilen ubetydelig, og er ikke mange som klager over denne feilen på D70. Hvor mange klagde over dette, før den ene posten som omhandlet problemet ble kjent? Ingen!

Preach!! :w00t:

Lenke til kommentar
Alle (absolutt alle) kamera har en eller annen ting som ikke er 100%. Også D70. Men det har også 300D. Til og med Nikon og Canons dyrere speilreflekser er ikke 100% feilfrie.

 

Noen leter lenge, og finner til slutt en feil. Slik er det alltid. Som oftest er feilen ubetydelig, og er ikke mange som klager over denne feilen på D70. Hvor mange klagde over dette, før den ene posten som omhandlet problemet ble kjent? Ingen!

Godt poeng! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...