Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

begrense naboens nedlasting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 4mbit linje fra nextgentel, naboen laster ned alt for mye, vi deler internet via en switch som er koblet til routeren. Finnes det et program eller noe smart som kan sette en fast begrensing for en bestemt maskin? Alle pc`ene i netverket har windows 2000.

Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Høres ut som om du kan trenge "bandwidth shaping". Last ned MikroTik og installer OS'et på en gammel maskin og bruk den som router. Har ikke testet OS'et selv, men det har imponerende muligheter.

Med dette router OS'et kan du begrense båndbredden til spesifikke IP'er eller MAC adresser.

Endret av Zoidman
Skrevet

takker, det er ingen andre måter? feks instille nextgentel routeren til og bare dele ut så mye kbit til den interne ipen? etc?

Skrevet
takker, det er ingen andre måter? feks instille nextgentel routeren til og bare dele ut så mye kbit til den interne ipen? etc?

Dette er en sjelden funksjon som desverre er forbeholdt svært dyre routerer/switcher. Du kan jo installere NetLimiter på naboen's PC uten at han vet om det ;) Da kan du stille inn maks ned- og opplastningshastighet.

Skrevet
hehe , har tenkt på det. Han kan jo ingen ting om pc, "næh, cool logo til høyre du adda"

[off-topic]

Høres ut som nabon min det :p

[/off-topic]

Høres ut som 70% av kameratene mine :dontgetit:

Skrevet

Draytek routere i 2900 serien har disse finessene, de er ikke spesielt dyre men koster selvsagt mer enn disse enkle billigrouterne

www.draytek.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...