Gå til innhold

Hva er det med monster og førsteperson-spill?


Anbefalte innlegg

Quote:


men mange spill blir tåpelige med rare monstre, det er verst når spillene er semirealistiske med monstre i. tenk deg cs med med rare skapninger?


 

eller rtcw fra andre verdenskrig med zombier... d er ingen forskjell og jeg syntes id kunne holdt seg fra å putte inn monstre i et spill fra ww2

 

D blir nevnt at monstre blir lagt inn for å få variasjon... hvis d bare kunne gått et lys opp for produsentene og de hadde begynt å gi motstandere AI så hadde d vært et langt steg på veien.. Og ikke kom her og si at f.eks rtcw har bra ai.... der er monstra slengt inn for akkurat å dekke over ai-mangelen... jeg kunne seriøst lagd bedre ai på et regneark...

 

(d var dagens rant)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-25 17:21, Kjellinge skrev:

Det er noe som ofte irriterer meg. Veldig mange førstepersons-spill hadde vært mye kulere uten alle slags merkelige skapninger som ikke hører hjemme. Jeg skulle ihvertfall klart meg uten.


Et godt eksempel er Thief 1. Første level var utrolig kul, men så kom zombiene på andre level. Nok et spill ødelagt. Gav meg ikke med en gang og spilte videre, men så traff jeg på noe som lignet et insekt på 2 ben i menneskestørrelse. Boikott av Thief 1 etter det ja!


RTCW hadde også vært bedre uten idiotiske zombier og tåpelige über-soldater.


Hva er vitsen med tiberium-muterte skapninger i Renegade, bortsett fra viceroiden som har vært i tidligere spill??


Et hederlig unntak er jo Half-Life da, fordi det var så utrolig bra når det kom ut, og det er jo fremdeles veldig bra på story-siden.


Uansett foretrekker jeg spill med mer realistiske fiender.


Er interessert i å høre hva andre synes. Vet jo at det er individuelt hva folk liker.


Hva sier dere??




 

Helt enig. mange spill er ødelagt på den måten :sad:

Lenke til kommentar

Monstrene i RTCW passer jo perfekt inn i historien! Nazistene drev derimot med mye lugubert under WW2. Det er ikke snakk om faktiske hendelser fra WW2, akkurat like mye som LOTR er basert på virkeligheten. Om du skjønner hva jeg mener. MOHAA har realistike fiender, (men fryktelig ensformige), men det passet jo inn i settingen, der var det ingen overnaturlig story. Dette har egentlig alt med forventninger å gjøre (og personlig smak).

 

Tenk om alle spill hadde kun mennesklige fiender, istedenfor drager,zombier, balroger, demoner, gjeitekyllinger, plastposer, kaffikopper, sopper, havren (med blomster på). Variasjon er flott.

 

<SIDESPRANG>

Vil du ha realistiske monster så se filmen Is-slottet basert på boken med samme navn av Tarjej Vesaas!

</SIDESPRANG>

Lenke til kommentar

Ja, hadde det kommet monstre på MOH:AA..ååååå fyyyy **** da hadde jeg klikka. Jeg veit at tyskerne dreiv med forsking og sånt. Men de dreiv ikke med sånne uber-soldater osv. Det var det mest irriterende. Zombier går ann fordi de var nøytrale, men jeg synes det er mye morsommere å kverke soldater. UANSETT!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

hehe..

 

bare tenk deg karl Ivar løpende etter deg med valg-programmet i baklomma.. da hadde jeg virkelig blitt redd.....

 

skulle hatt egg kanon da ja :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...