Gå til innhold

Fra PS2 til USB? Er det mulig?


Anbefalte innlegg

Halloen.

Har et tastatur med vanlig ps2 kontakt, laptopen har kun usb. Derfor skulle jeg hatt en overgang fra ps2 til usb. Var innom Datakjeden i Trondheim idag, der fortalte de at slikt ikke fantes. Stemmer dette? Burde vel funke, siden jeg allerede sitter på fem overganger den andre veien...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en liten ps2/USB overgang.

Jeg tror at jeg fikk den med en mus på kjøpet så den ikke kan være dyrt.

Du tenker på en overgang som gjør at du kan plugge usb musa di i ps/2 porten, han skal plugge PS/2 tastatur i USB porten. Noe som kan være litt vanskeligere. Ett usb tastatur koster ikke stort på Clas da :)

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si jeg har sett fra ps2 til usb overgang noengang.. men det finnes alltid no.. Den overgangen som milkwood sier er hvertfall feil. Så det må ikke koste så mye hvis det finnes..

Ehm, er ikke det milkwood nøyaktig det trådstarter spør om...? (+ at det er for mus òg). Tror du bør se bedre etter.

 

 

 

Men et USB-tastatur er nok beste løsningen

Lenke til kommentar
Nei, Snorre123, det tror jeg du tar feil: Goodway adapter fra USB til 2 stk. PS/2

 

Altså fra USB > PS2, det er omvendt jeg er på utkikk ettter... See?

I185675.jpg

 

Hva som omformes til hva er jo et defniasjonsspørsmål, man kan si ps2-tastaturet trenger omformer til usb, eller at usb'en på pc'en trenger omformer til ps2.

Utifra bildet så ser man at denne omformeren har en male (hann) usb-plugg og to female ps2-plugger (til henholdsvis tastatur og mus).

 

Eller tar jeg feil nå... :hmm:

Lenke til kommentar
Nei, Snorre123, det tror jeg du tar feil: Goodway adapter fra USB til 2 stk. PS/2

 

Altså fra USB > PS2, det er omvendt jeg er på utkikk ettter... See?

http://www.komplett.no/mlf/produkt/bilder/CDS/I185675.jpg

 

Hva som omformes til hva er jo et defniasjonsspørsmål, man kan si ps2-tastaturet trenger omformer til usb, eller at usb'en på pc'en trenger omformer til ps2.

Utifra bildet så ser man at denne omformeren har en male (hann) usb-plugg og to female ps2-plugger (til henholdsvis tastatur og mus).

 

Eller tar jeg feil nå... :hmm:

Nei, du tar ikke feil. Take a look: http://www.gwctech.com/ebproductdetail.asp?id=48

 

Description:

Allows you to use your PS/2 compatible mouse and keyboard as USB.

 

Edit: mer bevis:

http://www.gwctech.com/Upload/Product/UC451L.jpg

Endret av ernie85
Lenke til kommentar

Er det vanskelig å forstå da?

 

Mannen skal ha en "boks". Han skal plugge PS2 tastaturet sitt inn i denne "boksen", og boksen skal plugges inn i en USB port på maskinen. På denne måten kan han koble et PS2 tastatur inn i en USB port.

 

Vil også anbefale deg et usb tastatur - et mini USB tastatu er kjekt å dra med seg når du er ute og "vandrer" med laptoppen. Det er ikke så gøy å lempe med seg et "gigantisk" normalstørrelse tastatur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...