Gå til innhold

Nytt HK. Hvilket?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe nytt HK.

Er DRITT LEI av mitt MSI 875pNeo kort som jeg har hatt i et par mnd nå.. problemer etter problemer. :wallbash: så nå er det slutt!!

 

hvilket av disse bør jeg kjøpe??

 

ABIT IC7-MAX3

 

ASUS P4C800-E Deluxe

 

 

Har en Pentium 4 2.8Ghz

 

Erfaringer? Problemer? Noen andre kort? Kom med det!!

 

 

 

Mvh. ThaAndre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du vil ha det beste hovedkortet til cpuen din så kjøper du IC7-MAX3.. har det selv.

Så derfor er det det beste? Altså siden du har det selv?

 

Nå bør man jo legge til at det er svært mange som har vært plaget med IC7-MAX3 kortet. Mange har opplevd at kortet bare dør og mange er plaget med støy i høyttallere med dette kortet. Så jeg vil si at ASUS kortet er best, siden jeg har det :roll:

 

Men erfaringer viser at begge kortene klokker like bra. Så du får et meget godt hovedkort, uansett hva du velger. :thumbup:

Lenke til kommentar

Leste om det ASUS P4S800 kortet på den linken firingsquad.com og der sto det mye positivt, men også litt negativt.. jeg vil egentlig ha et kort som ikke har noe negativt hvis noen skjønner.. :p

 

feks. QUOTE: "The only feature that is really missing is native Gigabit Ethernet networking"

og

"ASUS’ bundle still lacks added extras such as round IDE and floppy cables."

 

Det er noe jeg kan tenke meg å ha..

Vil ha et feilfritt kort, gode klokke egenskaper, og i det minste, runde IDE kabler.. :D

 

er åpent for alt. Pris har egentlig ikke noe å si..

 

Takk for alle svar!

 

Mvh. ThaAndre

Lenke til kommentar
Leste om det ASUS P4S800 kortet på den linken firingsquad.com og der sto det mye positivt, men også litt negativt.. jeg vil egentlig ha et kort som ikke har noe negativt hvis noen skjønner.. :p

 

feks. QUOTE: "The only feature that is really missing is native Gigabit Ethernet networking"

og

"ASUS’ bundle still lacks added extras such as round IDE and floppy cables."

 

Det er noe jeg kan tenke meg å ha..

Vil ha et feilfritt kort, gode klokke egenskaper, og i det minste, runde IDE kabler.. :D

 

er åpent for alt. Pris har egentlig ikke noe å si..

 

Takk for alle svar!

 

Mvh. ThaAndre

Det er absolutt ingen dårlige ting med Abit kortet! Jeg tror heller mer på at Asus kortet har problemer. Uansett er Det ikke P4S800 det er snakk om. Det er P4C800 som i har Intel 875c brikkesett i motsetning til det dårligere 848

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha det beste hovedkortet til cpuen din så kjøper du IC7-MAX3.. har det selv.

Så derfor er det det beste? Altså siden du har det selv?

 

Nå bør man jo legge til at det er svært mange som har vært plaget med IC7-MAX3 kortet. Mange har opplevd at kortet bare dør og mange er plaget med støy i høyttallere med dette kortet. Så jeg vil si at ASUS kortet er best, siden jeg har det :roll:

 

Men erfaringer viser at begge kortene klokker like bra. Så du får et meget godt hovedkort, uansett hva du velger. :thumbup:

Nei, men ut i fra det jeg har hørt så er IC7-MAX3 det beste til socket 478 i dag.

 

Kortet bare dør? Hmm.. hørtes rart ut.

Lenke til kommentar

vel har testet det meste av asus ,MSI og Abit sine P4 kort og det er ikke tvil MAX3 er nok det beste, men asus og msi er heller ikke dumme, om du har hatt problemer med ditt er det nok bare uflaks kan fortelle at jeg hadde oppe 3 stk Asus P4C800 deluxe kort og alle gikk i retur, men kan nesten ikke fraråde asus pga det, P4C800-E derimot var problemfritt.

Lenke til kommentar

ja, jeg tror nok og jeg var uheldig.. må høre med Atelco om de kan bytte kortet mitt eller om jeg _bare_ kan få et nytt av samme type.. har time på mandagen, så *venter i spenning* til da.. er veldig lei av å ha problemer med datan nå.. det ene problemet etter det andre.. alt har summet ned til HK, så jeg er i tvil angående nytt MSI kort :no:

 

Broren min kjøpte det samme kortet, og hadde litt start problemer med BIOS'n, husker ikke helt hva det var, men etter det har det nok virket fint etter det..

 

Vi får se. :) Mvh. ThaAndre

Lenke til kommentar
Jeg har etterhvert fått veldig dårlig erfaring med abit, så jeg ville gått for Asus sitt kort.

 

Jeg byttet akkurat nå fra Abit KV7 (kt600) til Asus a7n8x-e deluxe (en problemfri hverdag).

Du har også byttet chipset. Fra VIA til nVidia. Trenger ikke slenge usaklige kommentarer om produsenter som bare vil forvirre folk som lurer på noe.

Lenke til kommentar
Jepp noen av dem måtte du oppdatere bios på , men det er ikke et problem som er hos bare MSI , de fleste A64 hk bør også bios oppdateres på før de funker sikkelig.

tipper at mine probemer ikke har noe med BIOS oppdatering å gjøre.. :roll:

 

Nettverkskortet virker ikke, lyd kortet virker ikke for etter en stund så stoppa det bare å gi lyd. når æ ska skru av blir d blåskjerm i et brøkdels sekund, å datan restarter og det blir feilmelding i windows hver gang datan starter på grunn av det. Har instalert Windows på nytt to ganger ca, men alle feilene dukker opp uansett etter hvert.. :cry:

Lenke til kommentar

Liten oppdatering.

 

Var på butikken i går med mitt gamle MSI kort, og gikk i kassa og fortalte om feilan æ har opplevd. Fyrn som sto i kassa gikk å henta et helt nytt MSI 875P neo kort som jeg fikk der og da. han tok det gamle selvfølgelig..

 

Kom hjem, satte alt sammen og alt virker normalt.. Men en feil henger igjen. tror det er en Windows feil. Når jeg skal slå av datan, så på slutten av "slå av" fasen kommer en blåskjerm i et brøkdels sekund og datan starter på nytt med feilmelding i windows. Den refererer til noe som kalles "minidump" i ei windows fil. Noen som vet hvordan å fikse dette uten å re-instalere windows? (XP)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...