Gå til innhold

Uhøytidelig Photoshop benchmark, -delta!


johang

Anbefalte innlegg

31 sek (P4 @ 3.25/2GB)

 

Så photoshop trakk ca 300MB RAM under testen, antar alle de sabby resultetene vi ser, spesielt på eldre maskiner (også) skyldes lite RAM.

 

Edit: Om det krever raskt minne (hvertfall på P4) tviler jeg igrunn på, jeg kjører minne på 5:4 mot FSB og på 2.5-4-4-8 timings.

Endret av Dollar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
31 sek (P4 @ 3.25/2GB)

 

Så photoshop trakk ca 300MB RAM under testen, antar alle de sabby resultetene vi ser, spesielt på eldre maskiner (også) skyldes lite RAM.

 

Edit: Om det krever raskt minne (hvertfall på P4) tviler jeg igrunn på, jeg kjører minne på 5:4 mot FSB og på 2.5-4-4-8 timings.

Ser ut til å være en P4 og "HT" vennlig test :-)

 

Selve testen bruker ca 175 Mb hos meg:

 

Win2000pro = 150 mb

Win+ PS7 = 200 mb

Etter Test = 375 mb

Lenke til kommentar

Bruker laptop'en min for øyeblikket:

 

Dell Latitude D800

Intel Pentium-M 1700 MHz 1MB L2-cache (FSB 400 MHz QDR)

Intel Odem 855PM

512 MB 266 MHz DDR SDRAM CAS 2.5T

Hitachi Travelstar 80GN (60GB 4200 RPM (ASTime read: 12ms) 8MB cache UDMA5/ATA-100)

 

Windows XP SP1 (build 5.1.2600)

PhotoShop 7.0

 

Gjennomsnitt av tre forsøk: 55 sec

 

edit: HAHA, la nettopp merke til at jeg er kun 4 sekunder tregere enn SlinkeY over med med dual P4 Xeon 2,4 GHz og 1GB RAM!

 

Go P-M!!! :thumbs:

Endret av Calm
Lenke til kommentar

HUFF!!!

 

Posta denne testen på en Macside, siden jeg ble litt overraska over min egen Mac som ikke var så rask som forventa. har aldri i hele mitt liv fått så mange tilbakemedlinger. Trofaste macer skal man ikke spøke med. Godt at jeg ikke har navn og adresse i forumet ellers hadde det vel vært en macer fra oven som skrev dette. Jeg refererte til Apple sitt utsagn om "Verdens raskeste personlige datamaskin" Da mente de jo selvfølgelig den superdyre Dual 2Ghz og ikke den sinken av en maskin som jeg har (single 1,8Ghz) Så viste det seg at Dual 2Ghz klarte testen på 51sek mot mine 60 sek? Pluttselig så var ikke min en sinke lenger. Da var det programvaren som ikke var skrevet for 64bit som G5 og OSX Phanter er men kun 32bit. Så nå for jeg vente på Photoshop CS versjon ett eller annet før jeg kanskje klarer å slå en bærbar PC. Dessuten var visst testen lite mac vennlig samt lite dual vennlig. I følge de med dual prosessor så ble kun 50% av hver prosessor brukt under testen!

 

Glad jeg ikke er hverken Mac eller PC fanatiker, har jo hatt begge deler. Hver til sitt bruk, det mest positive med Macen er at jeg kun har hatt EN krasj på 5mnd samt INGEN virusadvarsler/brannmuradvarsler, noe jeg hadde en del av på PCen :)

 

KT

Lenke til kommentar
Dual Intel P4 Xeon 2,4ghz 400mhz bus

1gb 266mhz ram.

Windows 2003

 

51 sekund :hmm:

Testen later i liten grad til å være multithreaded, så i praksis vil jeg tro du får samme resultatet med å tvinge Photoshop til kunn å kjøre på 1 CPU og 1 tråd (set affinity i taskmanager). Under slike omstendigheter så vil jeg tro at din maskin yter som en P4 2.4 med 400FSB (og uten HT).

 

Hvis du derimot setter Premier til å pakke en video i bakgrunnen samtidig så vil jeg tro du ser forskjell på Xeon'ene dine og P4/P-M/A64'ene her (du vil banke livskiten ut av alle sammen :roll: ).

Lenke til kommentar
Testen later i liten grad til å være multithreaded, så i praksis vil jeg tro du får samme resultatet med å tvinge Photoshop til kunn å kjøre på 1 CPU og 1 tråd (set affinity i taskmanager). Under slike omstendigheter så vil jeg tro at din maskin yter som en P4 2.4 med 400FSB (og uten HT).

 

Testet diverse affinity settings.

1cpu:

57 sekund

2cpuer:

57 sekund

3cpuer:

56 sekund

4cpuer:

56 sekund

 

Alle er gjennomsnitt av 4. Da ble det og testet med litt diverse prioritet, men fant ut at "AboveNormal" var det beste. "Normal" kunne ha en tendens til å bli 1-2 sekund tregere, mens "High" fikk 4-5 sekund senere enn gjennomsnittet.

 

Denne krever nok mye mere av RAM'en enn CPU'en.

Skal til helgen teste med P4 3,2ghz med 266 mhz ram, og 800 mhz ram, for å se om dette utgir mye forskjell.

Med affin

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen

 

Ja nå har jeg kjøpt meg en bærbar PC og ville sammeligne den mot Macen min.

 

Acer Aspire 2000

Intel Pentium M 1.4GHz Centrino

1GB DDR SDRAM (593Mb satt av til Photoshop CS)

40Gb 4200RMP Ultra ATA100

 

Tid: 112sec (Puh, enda godt den ikke slo macen med sine 60sec)

 

Men jeg har foretatt en del andre tester mellom min bærbare, macen og en 2,4GHz P4 stasjonær. Og det er ingen tvil om at denne testen ikke utnytter verken 2 prosessorer på PC eller Mac sitt instruksjonssett. På noen av testene mine er PCén raskest men de fleste slår macen greit i Photoshop. Og nå er jo ikke Photoshop CS heller 64bit som OSX Phanter og G5 har mulighet til, etter som jeg har forstått.

 

KT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...