Gå til innhold

Nokia begynner å komme seg.


Anbefalte innlegg

For min del - jeg synes video, kamera og alt sånt er bare overflødig. Dere eiere av P900 osv: P900 er et statussymbol(og en god telefon..)! Jeg kunne aldri tenkt meg til å kjøpt en P900, for å si det sånn... T68i holder i lange baner for meg!

 

MVH Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nokia er absolutt best etter min menign. Spesielt de nye som kommer nå. Hadde en motorola t720 en gang, og den var til å spy av spy.gif. Nå er jeg heldigvis en lykkelig eier av en Nokia 6600 :thumbs:

har også hatt motorola t720, og jeg syns den var en kjempe telefon jeg da :yes:

Har ikke noe med topic å gjøre men syns bare jeg skulle si ifra ;)

Lenke til kommentar
Ikke? Jeg opplever store, stygge, traumatiske hendelser. Ærlig talt, jeg skjønner at du tuller, jeg skjønner at du er overtrøtt, men det får være grenser. Den spøken var ikke god.

 

Uansett, du skal ikke holde en leksjon for meg om å gå uten mobil. Jeg ble fraranet min 6600 i november, og måtte bruke min 3310 inntil jeg fikk tilbake på forsikringen. Nå er jeg helt ærlig, jeg greide ikke bruke 3310'en. Bedre uten mobil, enn 3310, sier nå jeg...

Kan godt hende du er sinsykt god på mobiltelefoner, men rent fysiologiske funksjoner har du tydeligvis ikke greie på:

 

Traumatisk lidelse er en psykisk påkjenning (kommer av det tyske ordet traum, som betyr drøm); altså noe som skapes i hjernen din, den kan i værste fall gi noe som kalles psykosomatiske lidelser. Dvs at den kan skape en mangeltilstand som er så stor at du får somatiske(kroppslige)lidelsen, men tviler på du dør. En kroppslig, eller fysiologisk lidelse er når noe er galt med den mekanikken som "driver" kroppen din. Dvs muskler, skjelett, indre organ osv..

 

Uannsett. Det var egentlig ikke meningen å rakke ned på deg på noen som helst måte, men ble bare litt provosert av folk som generaliserer alt som ikke er "topp of the line" og kaller det drit.

 

Det er et faktum at flertallet av folk som kjøper seg mobiltelefoner ikke har bruk for alle funksjonene som de klarer å putte inn i de. Mine foreldre som såvidt har lært seg å skrive meldinger for eksempel har ikke bruk for all verdens teknologi i telefonene sine. De ville bare blitt forvirret. Altså det jeg prøvde å få frem at telefoner blir produsert for dekke det behovet folk som kjøper de har. Dermed lages det veldig mange forskjellige telefoner for å dekke flest mulig av desse behovene. Det gjør ikke nødvendigvis at det derfor er dårlig......

 

Men for all del meningene dine må du få lov å ha, men da må jeg og få ha mine :)

Lenke til kommentar

Bare for å skyte inn noen kommentarer her. Som nevnt tidligere har jeg nå en 7250i jeg er mer enn fornøyd med. Den har kamera, java, radio og alt det jallet der, men jeg har strengt tatt ikke bruk for det. Jeg er snart 20 år gammel, jobber deltid i en lekebutikk og går på videregående skole. Hva andre folk her på forumet driver med vet jeg ikke, men jeg kan vel telle på én hånd de gangene jeg har hatt bruk for disse "proff-funksjonene" alle her er så fryktelig opptatt av.

 

Jeg har vondt for å tro at den jevne eier av en SX1, Px00 eller 6600 kjøpte en av disse telefonene fordi de har funksjoner de rett og slett ikke kunne klart seg uten. Det har nok litt å gjøre med at det er "morro å ha" mange funksjoner og duppeditter. Noe å vise fram, "hei se hva jeg kan gjøre med telefonen min!" Det er litt stas, ingen kan nekte for det.

 

En fjortis med 6600 har ikke "bruk for" en 6600, men de kjøper den for det. Hvorfor? Fordi det er kult å ha en kul telefon vel. Jeg syns det er en kul telefon selv, sannsynligvis får jeg meg den til neste uke. Men jeg har ikke "bruk for" den.

 

Jeg kunne fint klart meg med 5110 ennå, det er en telefon som dekker de behovene de fleste av oss har. Ringe og sende meldinger. Dessuten har den villt god standbytid. Alikevel...6600 til neste uke, sannsynligvis.

Lenke til kommentar

Kan godt hende du er sinsykt god på mobiltelefoner, men rent fysiologiske funksjoner har du tydeligvis ikke greie på:

 

Traumatisk lidelse er en psykisk påkjenning (kommer av det tyske ordet traum, som betyr drøm); altså noe som skapes i hjernen din, den kan i værste fall gi noe som kalles psykosomatiske lidelser. Dvs at den kan skape en mangeltilstand som er så stor at du får somatiske(kroppslige)lidelsen, men tviler på du dør. En kroppslig, eller fysiologisk lidelse er når noe er galt med den mekanikken som "driver" kroppen din. Dvs muskler, skjelett, indre organ osv..

 

Nå er vel dette et mobilforum og ikke et legeforum da... :roll:

Lenke til kommentar

Kan godt hende du er sinsykt god på mobiltelefoner, men rent fysiologiske funksjoner har du tydeligvis ikke greie på:

 

Traumatisk lidelse er en psykisk påkjenning (kommer av det tyske ordet traum, som betyr drøm); altså noe som skapes i hjernen din, den kan i værste fall gi noe som kalles psykosomatiske lidelser. Dvs at den kan skape en mangeltilstand som er så stor at du får somatiske(kroppslige)lidelsen, men tviler på du dør. En kroppslig, eller fysiologisk lidelse er når noe er galt med den mekanikken som "driver" kroppen din. Dvs muskler, skjelett, indre organ osv..

 

Nå er vel dette et mobilforum og ikke et legeforum da... :roll:

:laugh:

Lenke til kommentar
Hadde en motorola t720 en gang, og den var til å spy av

Hva var det med den da?

liker den godt enda. syns den har god skjerm!

Vanskelig å finne nedlastbare spill/bilder/osv. Har ikke mms, masse feil (sendte den inn til reperasjon 2-3 ganger), osv. Den sugde :thumbdown:

 

Nok om det. dette har ingen ting med topic å gjøre.

Lenke til kommentar

Etter en del nedturer med NOKIA telefoner (da spesielt "proff" telefoner som 6210 og 6310i), må de nok overbevise en del før jeg i det heletatt vil vurdere merket igjen. :mad:

Bortsett fra et par modeller, er det min oppfattning at Nokia er telefoner for nybegynnere og brukere som ikke har særlig erfaring med mobil.(Ungdommer og eldre)

Verden er så utrolig mye større med fabrikanter med sans for kvalitet, funksjoner og ikke minst design. :thumbup:

Skal ikke nevne hvilke det er, men for de som har peiling på mobil og et åpent sinn kan vel ikke unngå å finne mye bra der ute.

Markeds andel er ikke det samme som kvalitet.

Lenke til kommentar

synes nokia burde tenke nytt med tanke på skjerm.

De fleste mobilene som nokia har benytter bare en 128x128 pixel stor skjerm.

Det blir for lite.

De kommer jo med sin første klapptelefon, det er ett steg i riktig retning men så var det skjermen da...

6220 har bare 128x128 skjerm... den har jo både kamera og video-opptaker, men blir vanskelig å utnytte det med den lille skjermen..

Men noen mobiler redder merket.. da tenker jeg på 6600 og den nye 7610...

de har jo noen andre symbian som overall trekker nokia litt opp.. men de er jo ett folkets merke(tror jeg) så da koster det jo selfølgelig mye mindre med dårligere skjerm av stn typen...

Correct me if i'm wrong!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hva er det med menysystemet til Nokia som gjør det til et bedre system enn andres?

Jeg finner det ikke mer logisk enn en del andres, tvert i mot.

Det er vel bare fordi at Nokia stortsett har "nybegynner" telefoner, og derfor er inngangsterskelen for mange til mobilverden. (Tror at verden skal være slik) :laugh:

Synes selv at f.eks Siemens sine menyer er mye mer logisk og enklere å finne frem i når man skal endre på div. instillinger. (Vet at mange foretrekker menyen under SMS bedre på Nokia)

På Siemens kan man tilpasse hurtigknapper slik at du kommer til dine mest brukte instillinger/program med bare ett trykk. :thumbup:

 

 

EDIT:

aeinstein: Det er faktisk noen som bruker telefonen til mer enn bare å ringe med. Jeg er avhengig av GPRS for oppkobling mot Sentral driftskontroll gjennom jobben, blåtann bruker jeg til å overføre bilder tatt med mobilen i forbindelse med dokumentasjon mot PC på jobben, og IR mot bærbar PC. Det jobbes videre med et WAP basert system for overvåking av anlegsdeler. (Det er selvfølgelig utviklet, og vi ser på om det skal implementeres i vårt system)

Som du skjønner finnes det personer som har behov for mer enn bare å rige...

Endret av Paranoid
Lenke til kommentar

Hadde en 6110 veldig lenge, og var fornøyd med den. Men etterhvert ble jeg veldig trøtt av mobilpost (piper i tide og utide, og masse spam - filtreringen var i praktisk ikke brukbar. Og på slutten fikk jeg bare en SMS per epost - hele tjenesten var i praksis kastrert), og ønsket å bruke tradisjonell epost på mobilen. T610 ble innkjøpt. Etterhvert innså jeg at epost via yahoo og wap var en vel så god ide. Bruker fremdeles epostklienten på T610 en sjelden gang, men bare utgående.

 

Kan ikke klare meg med en telefon uten wap/gprs i dag, om jeg ikke har PC'en med nett-tilgang lett tilgjengelig. Og siden jeg går dagevis uten å slå på en PC, er det helt nødvendig.

 

Har nettopp gått over til Nokia 5100 som hovedtelefon. Irriterende med færre linjer når jeg leser epost over wap, men kan leve med det. Bruker som oftest T610 til det i allefall.

 

Men 5100 tåler betraktelig mer juling, så den var et godt kjøp av den grunn.

 

Venter med spenning på hvordan Siemens M65 blir, men min mobil-utskiftnings-takt er sakte nok til at jeg trolig går glipp av den. I det hele tatt, jeg har hørt nok skrekkhistorier om hvor lite enkelte mobiler tåler, så jeg skal ta godt vare på min T610, og heller bruke 5100 mer.

 

Forresten, 5100 kan sende utgående epost. Noen som vet om/hvordan det funker med Telenor/Netcom/Chess/Tele2?

Lenke til kommentar
For min del - jeg synes video, kamera og alt sånt er bare overflødig. Dere eiere av P900 osv: P900 er et statussymbol(og en god telefon..)! Jeg kunne aldri tenkt meg til å kjøpt en P900, for å si det sånn... T68i holder i lange baner for meg!

 

MVH Harald

lol, glemt at T68i også var statussymbol deluxe før?:lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...