Gå til innhold

Rollespill


andesh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri prøvd rolle spill uten dat.

 

 

Blir jo nesten som å leke det da... sånn som en gjorde når en gikk på barne skolen og lavere. Kan huske jeg lekte mange sjuke leker når jeg var liten, mange av de var det sjukelig mye fantasi bruk i. Var ikke de standar barne lekene. Var nesten som en historie det vi lekte.

 

En av de: Vi var noen forskere, vi hadde lagd en mini verden. Beboerne der var mus. Det blei to lag av mus ettevert. De begynte og forske fram våpen og andre ting. Vi følte hovedsakelig en mus. Det var ikke noen vanlige mus da. De oppførte seg som mennesker, var vel en blanding. Det ble krig mellom de laga, og vi observerte. Masse rundt det der. De klarte å rømme fra forsknings hallen vår også, de kom seg ut av mini verdenen. Vi sto på en måte og lagde en historie vi levde oss inn i.

 

Det var ofte ting henta fra andre steder som vi fortsatte videre på. Gikk videre en de filmanne gikk.

 

Var andre ting også da, lit mere aktive og ty7piske barne leker. Krig og denslaks.

 

 

 

 

 

Detta hadde vel ikke en dritt med rolle spill å gjøre, så jeg hvet ikke hvorfor jeg skreiv alt detta, men jeg gidder ikke slette det nå når jeg har skrevet det.

Lenke til kommentar

he he, minner meg om gamle dager....

 

Vi måtte imprtere D&D til norge da det ikke fantes utikker osm solgte dette (ca 20 år siden). Må si dette virkelig fenget oss. Spilte vel i en 8 år. Byttet systemer fra D&D, AD&D, GURPS, MERP, Rolemaster, Warhammer, spacemaster, Paranoia, Western + + + +

 

Rolemaster er kanonbra kampsystem!! (var ihvertfall).

 

Det er 100000 ganger kulere å spille RPG spill med terninger og en venneflokk. Skaff dere en god gamemaster og dere vil kose dere i mange mange timer. Huske vi hadde spillehlger der vi spilte i 20 timer i strekk. Kanonbra!

 

Dette er å anbefale for alle fordi:

 

Det utvikler intelekt og fantasi

Du øker dine sosiale egenskaper

Det er morsomt

 

Stå på og spill folkens. Jeg vet om folk på 40 som ennå spiller ;)

Lenke til kommentar
Jeg har spilt en del D&D, vil lære det før jeg begynner på AD&D.

Ad&d lages vel ikke lenger. d&d systemet heter Dungeons & Dragons 3.ed nå, hvis jeg ikke tar helt feil.

bare for å rette litt på deg Armalite66 så har 3.5 systemet til DND kommet ut...

 

er DM sjøl så holder meg litt oppdater... tror jeg har rundt 250 DND bøker

 

Å ADND er elgammelt, spill for all del DND 3rd eller DND 3.5

Lenke til kommentar
Spiller en del Magic the Gathering om det teller i denne sammenheng.

Neppe - MTG == Samlekortspill, ikke rollespill ;)

 

Er forøvrig enig med Hr. Dahle, RoleMaster er et helt genialt system! Er GameMaster for en stor gruppe for tiden, og maken til fleksibilitet som man har i RoleMaster er det sannelig ikke mange spill som gir deg :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...