Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom nøler.


Anbefalte innlegg

Tror ikke BlueCom kommer til å forandre pris etterhvert.

Dette er svaret jeg fikk på en forespørsel idag:

 

"

Hei!

 

Vi har ikke tatt noen bestemmelse på om vi skal følge denne priskrigen enda. BlueComs filosofi har alltid vært at det er riktig bredbånd som er viktigere enn det billigste. De fleste privatpersoner har stort sett ikke behov for en 2 mb-linje, så derfor satser vi på god support og riktige produkter i de ulike segmentene, fremfor pris. Selvsagt legger vi oss omtent sammen med de andre, men foreløpig koster en 2 mb linje hos BlueCom kr. 795,- og 1 mb. koster 595,-. 720/128 linjen koster per i dag 349,-, så hvis du betaler mer enn dette kan du få ny pris hos fakturaavdelingene vår mot nye 12 måneders bindingstid. Hvis du er fornøyd er vel ikke det noen hindring. Du kan ta en telefon til vår fakturaavdeling, og ta en prat med dem der rundt dette, og evt. bestille en hastighetsendring på [email protected], hvis dette er aktuelt.

 

Mvh Camilla H Knutsen, BlueCom AS

"

 

Hvis dette er tilfelle har dem en kunde mindre 

 

Jeg tror jeg sier opp mitt abb. Dette ser ikke bra ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel den "gode" kundesupporten de skal ha kan de skyve opp en viss plass. Har aldri hatt problemer med de, men denne uken har jeg hatt nesten 8 timers nedetid tilsammen. Ringte de og fikk beskjed om at:

"Vi arbeider med det, men jeg vet ikke nøyaktig når alt er tilbake til normalen. Hvis du vil så kan jeg sette deg over til noen som vet mer?"

 

Ja takk svarer man, og får så beep beep beep beep (uhyggelige tonen av at noen har lagt på røret)

Ser ut til at alt er i orden nå, med mindre noe skjer i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
hmm.. har nettopp fått linje fra bluecom... dette lover ikke bra.. men men... bluecom taper masse kunder om de ikke gjør noe med prisene.. så bare vent.. de kommer nok etter.. slik jeg ser det, har de ikke noe valg..

Selvfølgelig har de ikke noe valg men de planlegger en kampanje i April, hva dette er vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

2mnd igjenn av bindingstiden, er ikke det komt noe bedre linje har di mistet en kunde.. å mange fler blir det nokk! :angry:

"fleste personer har ikke brukt for en 2mbit" hvorfor sitter den norske naboen med adsl som er over 10 ganger så raskt som oss? bare for gøy..? jaja di ser fort at di må komme med noen bedre priser\linjer. kansje en 1500\512 linje hadde vert kos. hadde slått bedre ann en telenor sin 2mbit tror jeg!

Lenke til kommentar

det er virkelig noe dritt at man må ta imot 12 nye måneder med bindingstid for å få prisreduksjon. Det er sikkert for å beholde kunder..

 

Men har ikke tenkt å bytte jeg, her i tromsø er det bare 704/128 og 1024/256 som er tilgjengelig her jeg bor.

 

Dessuten så er det andre gang Bluecom har sendt meg et modem som det er feil på. Det første virket ikke, mens det andre som jeg har nå resetter seg selv etter ca et døgn sammenhengende.

Lenke til kommentar
Det første virket ikke, mens det andre som jeg har nå resetter seg selv etter ca et døgn sammenhengende

 

Akkurat det samme skjer hos meg. Utrolig irriterende igrunn.. Har hatt en dialog med Bluecom nå den siste uken, og de sier de har laget en logg på det og "følger opp saken". Hittil har jeg ikke merket noe forskjell jeg men..

Lenke til kommentar
vet ikke, det skjer bare det samme som om du skrudde det av og på :dontgetit:

Restarter det selv eller må du gjøre det?

Hvis det bare slutter og funke så sjekk om DSL/Sync-lanpa lyser eller ei

det stopper bare opp, låser seg på en måte(innebygget WinME :p )

 

Så må jeg selv gå å skru det av og på. Dessuten er det noen lys som slutter å lyse, har ikke merket meg hvilke.

Lenke til kommentar
Har hatt en dialog med Bluecom nå den siste uken, og de sier de har laget en logg på det og "følger opp saken". Hittil har jeg ikke merket noe forskjell jeg men..

Disse sakene er det Telenor Networks som tar seg av og du må regne med at det kan ta litt tid, ikke alltid man finner feilen på første forsøk heller.

Lenke til kommentar

Åssen modem har du? Dette er som regel FW feil hvis det ikke er linja di som flipper og knerter modemet ditt...SYN sier meg at det er Topcom? Eller Bootfeil på et Zyxel. Topcom suger, rett og slett, det henger seg i eninga...Be om nytt om linja er fin.

 

FW oppgradering kan lønne seg å gjøre om det er snakk om zyxel...

 

www.zyxel.no/telenor eller noe er url der du kan finne slikt.

Lenke til kommentar
altså...sier jo litt om bluecom at man må binde seg for nye 12 mnd for å i det hele tatt få bredbånd til 349 spenn...for telenor vil denne forandringen gjelde alle kundene, selv de som ikke har bindingstid.

Det sier litt om dem ja! Har selv betalt abonnement ut Mai, kr 395 pr mnd, så da er jeg ferdig med dem. Skal dog gi dem en sjanse om de kommer med noe fornuftig i tide.

Endret av pjuik
Lenke til kommentar

Sitter her og teller på fingrene om jeg skal bytte fra Tele2 til Bluecom men er i sterk tvil...Mulig det er best og vente til april for og se på kampanjen Bluecom skal ha (leste på forumet at de skulle ha).

 

Ikke helt fornøyd med Tele2 sin behandlingtid på klager som har strekt seg til 6-8 mnd uten noe svar selv med mange purringer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...