Gå til innhold

finner ikke feilen


Anbefalte innlegg

Kjøpte ved jul en ny data til meg selv,,, hadde noen av komponentene fra før .. blant annet kjøling lydkort,sjerm tastatur og mus,,, ja og høytallere.

men nå i det siste har maskinen klikka helt,,, alt håp var ute da jeg ikke kom inn i bios herom dagen,,, ringte til komplett, og de sa at jeg skulle sende inn cpu og ram så de kunne teste det,,,,Like før jeg skulle demontere cpu og ram så måtte jeg bare prøve en siste gang,, og vips så funka den,, hadde ståt urørt i 14 dager.. merkelig,, noen som tror jeg kan ha ødelagt cpu? har klokka lit men den kjølingen jeg har skulle det gå greit uten at man i det hele tat klarer og brenne opp cpu.... her er maskinen min:

 

Dfi lanparty NF2 Ultra b ----- hovedkort

amd athlon xp 3000+2,19 -------cpu

Corsair XMS Pro 3200 ddr-dim 512 meg cl2 with led(400mhz)---ram

western digital 250 gig s-ata (3 stk) 750 gig totalt---haddisk

Hercules 3d prophet Radeon 9800xt 256 meg---sjermkort

Vapochill Pe---- kompressorkjøling på cpu (fasekjøling)

plextor plexwriter 401240a ----cd brenner

pioner dvd rom

creative soundblaster audigy 2 platinum Ex--lydkort ( THX 6.1)

cambridge soundworks megaworks THX 6.1 650d surroundsystem (600watt)

Logitech cordles i desktopp eller noe i den retningen mus og tastatur(4 år gammelt men funker som bare det)

enermax 120mm fifte

hansol 19" sjerm (crt)

QUAKE 3 ARENA MUSMATTE...thihi...

enermax 360 watt psu eller noe sånt,, husker ikke hvor mye watt,,, lydløs ihvertfal

3com 10/100 nettwerkskort(4 år gammelt)

jensen isdn kort

alle s-ata kablene er av Ac-ryan med lys i mitten(blåt lys)

 

 

 

 

tror det var alt... noen som ser noe som ikke passer bra sammen?har klokka amd'n min fra 2,19 til 2,42 sikkert klokka opp og ned 15 ganger eller mer,, men prir cpu ødelagt av det? har jo liksom vapochill som kjøling da,, ligger på minus 15 grader kjører min amd på 2,32 ,, da er den mest stabil.....

noen som kan hjelpe? er uten råd her jeg altså... ett eller annet kresjer.. lukta egentlig prent cpu siden jeg ikke kom inn i bios,, men så etter 14 dager så bara funka den,, den henger seg avogtill enda ,, men....

er dette en brukbar pc? eller er sammensetningen helt feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei det kan ikke hvere det... siden den har jo funka fint lenge faktisk i over 1 år,, og plutselig kom en besjed i booten opp at jeg mangla en fil for at windows skulle starte,,, uansett hvordan jeg vred og vente på ting så klarte jeg ikke fikse feilen,, det ente med at jeg måtte innstalere windows på nytt,, da ble alt bra.. så gikk alt galt,,, maskinen bare slo seg av uten tegn til liv igjen,,,, jeg hadde ikke tat i den engang,, den bare slo seg av,,, så fikk jeg ikke liv i den i det hele tat,,,, så 14 dager etterpå da funker den.. Hmmmmm

Lenke til kommentar

Er du peise full eller noe?

 

"Lukta egentlig prent cpu siden jeg ikke kom inn i bios"

 

Du skriver virkelig så det blir tunglest og irriterende! Bruk tid på postene du skriver og ikke bare rabble ned noe i ei stor suppe med skrivefeil i haugevis og tull.

Lenke til kommentar

mye skrivefeil? ja akkurat som jeg gidder og sitte og rettskrive,,, vel hviss det irriterer deg så skal jeg herretter bare gjøre som du sier ..... NOT!!!

vel skal jeg ikke utelukke strøm? hmm.. det som er merkelig er at nå de siste dagene så har maskinen boota opp som vanlig og ikke hengt seg en eneste gang.... nå funker alt som det skal.. sikkert en virus jeg har hat eller noe,, jeg fikk msblast.exe viruset vet jeg for 1 uke siden,, har fjerna det nå, men de skal vel ikke ha noe og si det,, ivertfall ikke på bios.. nei her er det noe muffens.. må vel skifte ut hele maskine og kjøpe en som er raskere,, begynner og bli gammel den her nå. og ikke forrige jul,, jeg mener at maskinen bare er 3 måneder gammel.

:cool:

Lenke til kommentar

Nei liten power supply ville jeg ikke tro det var vaffal.. jeg hadde et cheiftech kabb med 10 disker.. p4 2.0 ghz.. 1024 ram.. cd-rom... 4 coolermaster harddiskekjølere.. 5 ekstra 80x80mm vifter på et 360watt power som da fulgte med chieftechen.. og det funka smertefritt hele tiden.... min erfaring er at det brude ikke være noe stress..

Lenke til kommentar

jau.. ville kanskje tro noe slikt alikvel hvis poweret hans er uten vifte.. hummz.. kan jo være mulig han har fått en ikke fult så god cpu også... hmz.. mye rart som kan være galt.. ey.. trådstarter! hvis du har en kompis med kraftigere power.. prøv det.., og sjekk hvordan det funker noen dager.. hvis ikke send cpu..ram evnt hovedkort til komplett og be dem teste det..

Lenke til kommentar
Nei liten power supply ville jeg ikke tro det var vaffal.. jeg hadde et cheiftech kabb med 10 disker.. p4 2.0 ghz.. 1024 ram.. cd-rom... 4 coolermaster harddiskekjølere.. 5 ekstra 80x80mm vifter på et 360watt power som da fulgte med chieftechen.. og det funka smertefritt hele tiden.... min erfaring er at det brude ikke være noe stress..

Et P4 oppsett bruker vel mindre strøm enn et amd xp3000

oppsett inkl. radeon 9800xt ?

Slik at den sammenlikningen blir kanskje litt feil ...

 

 

.....

Lenke til kommentar
Hvis du har 10 disker på en 360w PSU må jeg nesten

si at du har hatt flax . :thumbup:

En HD bruker opptil 20-25w i oppstarts fasen .

Men du har vel pci kort slik at alle diskene ikke initialiseres samtidig.

Mindre W pr.disk i driftsmodus seff , men alikevel .

 

 

.....

jau.. hadde 2 ekstra pci raid kontrollere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...