Gå til innhold

Hvilken CPU kjøler?

MrDude

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha en GOD kjøler... at den ikke bråker er meget viktig, men også at den holder cpuen min kald. Helst meget stille og meget kald.

Er det noen som vet om noen bra kjølere til Pentium 4 (socket 478)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thermaltake Spark 7+

Med viftestyring, kan bråke fælt og kjøle masse, eller bråke lite og kjøle moderat.

Finfin luftkjøler.

Om absolutt stillhet er et must kan du jo gå for vannkjøling uten vifter på radiator.

Skrevet

Spark bråker jo ganske mye, men den kjøler jo UTROLI bra...

Kanskje jeg burde gå for en "turbin" som Aero Max? Noen som vet noe om den :)

Skrevet
Tvilar på at CPU kjølar. Dei blir vel heller ganske varme

:dontgetit:

Orddelingsfeil i topic. "CPU kjøler", som kan tolkes at det er CPU'en som skal kjøle.

Skrevet

En bra kjøler og lydløs : Kan anbefale en swiftech kjøler med en 92mm papst vifte pluss en vifte regulator, da får du meget bra kjøling pluss nærmest lydløst nivå alt ettersom hvor varm cpu du vil ha.

Swiftech CPU-kjøler, u/vifte

Bruker en nesten helt lik på min amd xp2500. Tempen ligger på topp 44 grader når jeg kjører maskinen på fult men viften på lydløs nivå. Viften blir overdøvet av 2 hardisker.

Mvh

Ole

Skrevet

Joda, men det er ko på max. jeg trenger sikkert ikke å kjøre den på max, jeg overklokker ikke og har ganske god luftgjennomstrømning i kabinettet.

Skrevet

Er det noen som har noen erfaringer med Thermaltake Spark?

Det ville vært ypperlig om noen kunne fortelle meg litt mere om den :)

Skrevet (endret)

Jeg hadde en Spark 7+, tror du kan stille den ned til 1300rpm, 17dB det er ca. lydløst.

Vifta på ati r9800pro bråkte mer enn den da...

Edit: Stygg, Stygg mangel...

Endret av Goophy
Skrevet (endret)
Jeg hadde en  Spark 7+, tror du kan stille den ned til 1300dB, det er ca. lydløst.

Lydløst? :dontgetit:

...tenker du mener rpm

Endret av ridgea
Skrevet
En bra kjøler og lydløs : Kan anbefale en swiftech kjøler med en 92mm papst vifte pluss en vifte regulator, da får du meget bra kjøling pluss nærmest lydløst nivå alt ettersom hvor varm cpu du vil ha.

Swiftech CPU-kjøler, u/vifte

Bruker en nesten helt lik på min amd xp2500. Tempen ligger på topp 44 grader når jeg kjører maskinen på fult men viften på lydløs nivå. Viften blir overdøvet av 2 hardisker.

Mvh

Ole

har den jeg og :D

Bilde 1 Bilde 2 Bilde 3

NNNNNAJS ;):devil:

Skrevet
Har nesten samme kjøleren, Zalman CNPS7000ALCU er godt fornøyd med den. :thumbup:

hva slags temp har du på denne. Vurderer om jeg skal kjøpe denne eller den som er gjennomført kobber...

Har en P4 2,4 GHz,Ligger på tomgang 39-40C, belastet aldrig fått den over 47C.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...