Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor billigst - Bye bye Bluecom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir vel bytte på meg også.

Liker ikke så godt Telenor, men når de slår de andre på pris (det har de vel sjelden gjort?) så er egentlig saken avgjort.

Sendte dem en mail i dag:

 

Hei.

 

Jeg leste i dag en pressemelding fra Telenor med de nye prisene på Online ADSL.

(Alle følgende priser er pr mnd) :

 

2048/256 for 549,- uten begrensning på nedlasting, og gratis innmelding til 1. juni. Bluecom vil ha 799,- for det samme.

 

Jeg har nå Bluecom 720/128 til 399,- med binding til ca 15. april var det vel.

Har forstått det slik at HVIS jeg binder meg for NYE 12 mnd blir prisen 349,-

Stemmer det? Eller får jeg 349,- uansett etter at bindingstiden min er ute?

 

Har dere planlagt noen prisendringer med det første?

 

Kommer til å bytte om ingenting skjer.

 

Mvh (fjernet)

 

Får håpe de får mange henvendelser, så kanskje noe skjer.

Lenke til kommentar

Kr 0 i innmelding til Telenor ADSL. Det er jo fantastisk, og attpåtil billigst pr mnd.

Har ikke hatt noe tilovers for Telenor før, men nå tror jeg jammen jeg flytter over,.. om ikke de andre leverandørene kommer kjapt på banen med god tilbud.

Lenke til kommentar
1024/256 fri (749/mnd) -> 2048/256 "30GB" (549/mnd)

Legg merke til at nedlastingsgrense nå står i hermetegn.

tatt i fra artikkelen til hw.no

 

slik eg forstår er det ikke fri nedlasting men bare økning på hastighet og prisnedgang...

 

poenget blir litt borte då synes no eg... :no:

Les artikkelen bedre.. eller ENDA en gang så kanskje du får med deg noe nytt ? ;)

Lenke til kommentar

Tja vi får tilbud nå om 2Mbit/s linje for ca 700 kr mnd, denne innbefatter ips telefon og 17 tv kanaler og fri nedlastning, tror det vil bli en stund før telenor kan klare det, de er jo ikke istand til å levere annet enn isdn her.

Nei telenor er en usmakelig aktør som sitter på pengesekken og kunn er inntr i å bygge ut der de store pengene er å hente , temmelig betenkelig når man tenker på at de i utgangspunktet har annsvaret for å bygge ut/tilby de samme tjenester for hele landet.

Når ips blir sikkelig orden på mister nok telenor meg som telefonkunde også.

Da jeg hadde isdn linje hos dem fikk jeg internettregning fra dem der jeg hadde vert på nett bla 7 ganger menst jeg lå på opprasjonsbordet og min PC var avstengt og huset låst, til tross for dette kunne de ikke finne feil og klagen ble avvist i teleklagenemda (som jo består av telenorfolk) så seriøsiteten deres er på topp.

Nei jeg skal heller betale mer hos andre enn å ha slike oppratører som dem.

Lenke til kommentar

De andre kommer til å parere dette raskt. Problemet er at Telenor har penger til å knekke en del av sine konkurrenter. Dette pga. de i årevis har operert "ulovlig" og stikk i strid med myndigheters hensikter, og nesten forsterket sin monopolistiske posisjon. God hjelp har de selvfølgelig fått fra endel "dårlige" konkurrenter og "sidrompa" forbrukere (no offense)...

 

Ikke la dere lure, jeg ville aldri drømt om å forlate NGT bare for å spare noen kronestykker.

Endret av xpert
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva som skjer med meg, som har fri bruk av 384/128. I artikkelen til hw.no står det 384/128 (450/mnd) -> 1024/128 "5 GB" (449/mnd). Men jeg er rimelig sikker på at min far kun betaler 349 kr/mnd, og hos telenors kundeservice ble jeg opplyst om at jeg kom til å få 1024/256 med 20Gb grense... Er nå noe forvirret, noen som har noen ide om hva som skjer?

Lenke til kommentar
Vurderer STERKT å bytte til Telenor nå... venter et par uker for å se om Bluecom vil "slå tilbake".

 

Uansett hva jeg gjør, så blir det feil.

Vel. Har BlueCom pr idag. Er generellt fornøyd med tjensten.

 

+ Linje

+ Stabilitet

+ Feilmelding

 

Stor - : Hastighets endring & flytting.

Vet at de ikke gjør dette selv, men har endret hastighet hos dem 2 ganger nå pga feil fra dem. Førstegangen brukte de 2 mnd. Og da hadde de sendt orderen feil og så glemt sambandsnr o.l.

Og når jeg flyttet fikk jeg gammel hastighet da de ikke endret produkt der jeg bodde sist, men kun korrigerte pris. Slik at du trudde at jeg hadde en treg linje :angry:

Bestillte oppg av linja 15 januar og venter fortsatt, en purring pr mail og en over telefon. Siste var for en mnd siden "å beklager, her har det skjedd noe, sender hasteordre og da har du ny hastighet innen 1 uke".

Vel... *kremt* kan ikke se noe til det.

 

Annen ting var at når jeg flyttet så klarte de aldri å gi meg en installasjonsdato, etter en tlf samtale til bravida og en til Telenor så hadde jeg en installasjons dato. Men var uten nett i 12 timer da Bluecom hadde mitt gammle sambandnr (??)... Men de klarte å sende det nye til meg på mail....

 

Kansje hygglige mennesker, men et sted så er det en stooor flaskehals.

Hadde det ikke vært for e.postene og Ipadressene så hadde jeg byttet til noen andre.

 

 

En annen ting som er veldig off-topic - Er at jeg mistenger BlueCom for å ta en El-gigante vask nå. Får ikke sjekket Epostene via web før man slåt inn sitt fakturanr og kundenr. Dette gjøres nok for å knytte opp epostene mot kundebildene slik at de får en bedre oversikt.... MyZone er nok bare en billig unskyldning og sikkert ikke noe jeg kommer til å få bruk for uansett... Jeg, paranoid ??? ja.. kansje :D

 

Så ting kan nok ta litt tid hos dem... Og de alt har justert prisen bare for litt siden , så tviler jeg på at de gjør noe iløpet av neste kvartal...

Endret av Wabby
Lenke til kommentar
En annen ting som er veldig off-topic - Er at jeg mistenger BlueCom for å ta en El-gigante vask nå. Får ikke sjekket Epostene via web før man slåt inn sitt fakturanr og kundenr. Dette gjøres nok for å knytte opp epostene mot kundebildene slik at de får en bedre oversikt.... MyZone er nok bare en billig unskyldning og sikkert ikke noe jeg kommer til å få bruk for uansett... Jeg, paranoid ??? ja.. kansje :D

 

https://webmail.bluecom.no/src/login.php

 

;)

Lenke til kommentar
i utgangspunktet har annsvaret for å bygge ut/tilby de samme tjenester for hele landet.

desverre er dt ikke slik, et konkret eksempell er svalbard. her har de lagt fiberkabel fra fastlandet og opp hit...(som NASA har sponest bla.) og siden svalbard er ikke mva-pliktig så trodde eg at prisene her kom till å være litt lavere enn nede, men neida. her stter telenord prisene en 10-30% høyere enn på fastlandet. :thumbdown:

 

dårlig synes eg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...