Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor fjerner sperra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis noen husker tilbake for en mnds tid siden ble det vedtatt på politisk hold at alle skulle få bredbånd, altså en slags menneskerettighet om en kan kalle det det :D . det jeg tror er ikke at telenor har funnet ut dette alene, siden de i god tid fremover kunne utnyttet markedsmakten sin i si 2-3 år til med å være monopolist i enkelte områder. alle de som har litt økonomi vet jo at monoploister setter MC=MR, og det de har gjort nå svekker dette forholdet. Ergo, siden telenor ikke er i noen penetreringfase for adsl, men heller melker de områdene de kan, tipper jeg det er eierene til telenor( staten) som har presset på for å senke prisene. spesielt det med at etablering er gratis er med på å senke terskelen for inngang. Det kan hende jeg tar feil med hensyn til dette med tidshorisonten. Men nå har de kjørt dyrt bredbånd en periode, dette har tatt ut de som bare MÅ ha det, (akkurat som nyeste grafikkkort alt er de dyreste). Dette er en prisstrategi for å ta ut de kjøperene med størst betalingvilje først. Telenor er flinke det skal de ha. Iallefall er det noen kjekkas økonomer som sitter å drar i trådene.

 

tjallbais og jeg er UTTTTTTTTTTT.....

Lenke til kommentar

Tok en prat med en av folka på Telenor Kundeservice sin Online Chat.

 

--

 

Velkommen til Kundeservice Direkte! Still ditt spørsmål, så vil din henvendelse bli behandlet straks.

 

Meg : Hei. Jeg har nå 1024/256 fri bruk adsl fra telenor, stemmer det at den nye 2048/256 linjen vil ha en 30 gb grense der man må inn å bestille ny 10gb pakke når 30 gb er oppbrukt?

 

Aanen(telenor ansatt) : Ja

 

Meg : Men den jeg har nå er uten slik pakke ordning

 

Aanen : Det vil bli konvertert

 

Meg : Hva skjer om man bruker over 30 gb og man ikke går inn å bestiller ny pakke?

 

Aanen : Da blir man satt ned til 64k

 

Meg : Hvorfor ha en slik pakke ordning, pakkene er jo gratis?

 

Aanen : sikkert pga det er systemet som eksisterer idag

 

Meg : Men 10 gb er jo bare ca 10 timer med nedlasting på en 2mbits linje, om man bruker 100%. Mener telenor at man skal bestille slike pakker flere ganger om dagen?

 

Aanen : Hvis man er en av dem ytterst få som bruker 10 gb til dagen, ja.

 

Meg : Er dette da en slags taktikk fra telenor for å kvitte seg med nettopp disse "ytterst få"

 

Aanen : Nei

 

Meg : Er det helt sikkert at alle med adsl fra telenor vil få en slik "GB pakke løsning" ?

 

Aanen : Ja

 

Meg : Hvis alle pakkene er gratis så virker det litt rart, hvorfor ikke fjerne det systemet?

 

(Fikk ikke svar på denne)

 

Meg : Hvordan går man fram for å bestille en pakke da, tar det lang tid?

 

Aanen : Det skjer med en gang, du får et program du kan laste ned.

 

Meg : Med en gang? automatisk?

 

Aanen : Ikke automatisk, du bestiller jo, så får du det, 3 sec etterpå.

 

Meg : Er ikke du enig i at det er litt tungvindt system?

 

Aanen : Nei, det er jo fint når man har volum - et klikk og 10 gb instant, er bra spør du meg. Kan jeg hjelpe deg med noe?

 

Meg : Nei.

 

 

--

 

 

Jeg er faktisk en av de "ytterst få" som laster ned opp til 10 gb per dag. Så vet ikke helt om jeg likte det der.... Mer fristene å bytte til NGT nå, selv om det blir billigere og raskere... Den 30gb greia er jo helt latterlig.

Lenke til kommentar

Snakket med Telenor Kundeservice idag. De skal jaggumeg ta seg god tid til å øke hastighetene!

Nedlastingssperrene blir fjernet 19. mars, men de nye hastighetene skal være klare innen 19. juni. Altså kan det hende vi må vente opptil 3 måneder!

Det kaller jeg latterlig treigt og dårlig.

Lenke til kommentar
Snakket med Telenor Kundeservice idag. De skal jaggumeg ta seg god tid til å øke hastighetene!

Nedlastingssperrene blir fjernet 19. mars, men de nye hastighetene skal være klare innen 19. juni. Altså kan det hende vi må vente opptil 3 måneder!

Det kaller jeg latterlig treigt og dårlig.

Herregud hva folk kan finne på å klage over! :mad: Dette gjelder ikke bare deg, men alle andre her i tråden som hater Telenor.

 

Her GIR Telenor dere en GAVEPAKKE som kommer ALLE tilgode (andre ISPer må selvfølgelig senke prisene nå). Uansett hva dere sier så er 2 mb til 550 spenn veldig bra.

 

Telenor er et digert selskap med masse kunder og komplekse systemer. Det er ikke bare å trykke på en magisk knapp som fikser alt. Hadde jeg vært Telenor ville jeg ha ledd av de som hadde bundet seg til de gamle avtalene/prisene mens jeg telte pengene mine (les: vær glad du får noe som helst, sytepave).

Lenke til kommentar
Telenor er et digert selskap med masse kunder og komplekse systemer. Det er ikke bare å trykke på en magisk knapp som fikser alt.

Tror nok heller det er byråkratiet og utrolig rotete og omstendlige rutiner i TN som gjør de bruker så lang tid, NGT ser ikke ut til og måtte bruker uker på en slik operasjon.

Lenke til kommentar
Telenor er et digert selskap med masse kunder og komplekse systemer. Det er ikke bare å trykke på en magisk knapp som fikser alt.

Tror nok heller det er byråkratiet og utrolig rotete og omstendlige rutiner i TN som gjør de bruker så lang tid, NGT ser ikke ut til og måtte bruker uker på en slik operasjon.

Klart de ikke hadde brukt så lang tid..

 

FORDI:

 

NGT har ikke en brøkdel av kundemassen til Telenor en gang :no:

Lenke til kommentar
"Gamle" abonnementer (fri bruk):

 

384/128 (450/mnd) -> 1024/128 "5 GB" (449/mnd)

 

Jeg betaler bare 352 kr. mnd føler jeg meg ganske sikker på. Må jeg nå betale mer? For det har jeg [ok, mutter....] ikke råd til :no:

borettslag rabatt? snakket med en fyr på den chatten deres. han sa at den rabatten ville jeg nok beholde, men at jeg skulle ringe 05000 for å få bekreftet dette.. så slapp av :)

Lenke til kommentar
NGT har ikke en brøkdel av kundemassen til Telenor en gang :no:

Så enorm er ikke forskjellen på disse kundemassene, klart har Online flere kunder men det forklarer ikke at de bruker mnd på og gjøre det. Antagelig har NGT et mye raskere og bedre verktøy for og håntere slike endringer, hvis du noensinne har hatt med TN og gjøre merker du hvor utrolig tungrodd alt er. De har et opphav som et statlig verk og det merkes fortsatt på måten det tenkes og jobbes på.

Lenke til kommentar
Snakker med en Anders på direkte kundeservice nå. Han sier de opphever grensa automatisk på alle kunder over en periode, de kan desverre ikke ta alle på en gang. Så vi trenger egentlig ikke gjøre noenting annet enn å vente, så forsvinner nedlastingsgrensa av seg selv :) Han sier også at mi linje vil bli oppdatert fra 704/128 til 1024/256 uten ekstra omkostninger når grensa fjernes.

Han kunne ikke si nøyaktig NÅR dette ville skje med meg spesifikt, da de ikke har noe mer info enn det som er offentliggjort. Det er holdt en pressekonferanse idag, og mer info dukker opp i avisene iløpet av dagen/morradagen.

Snakket med en som heter Espen på TN direkte support, her ser du samtalen.

 

 

Suppoert%20samtale.jpg

 

 

Jeg fikk beskjed om at min 704/128 fri bruk blir 2048/256.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Telenor 1024/256 til kroner 748 Kr intill for 1 måned siden.

Nå har jeg NextGenTel 3000/704 til 650 Kr. :p

 

Jeg og naboen under meg,gikk sammen om å dele inje fra NexGenTel.

Jeg betaler 650 Kr..Han betaler resten (148 kr) (jeg laster ned...han surfer bare)

 

Synes at Telenor BURDE gi mer fart ut.

Tror og at NextGenTel kommer til å sette ned prisene sine :thumbs:

Så lenge NexGenTel er tilgjengelig,så tror jeg folk flest vil velge dem.

 

Hadde Telenor kunnet tilby ca.samme ut hastighets løsninger som NexGenTel så hadde nokk Telenor gjort et kupp.

 

Nå er selvfølgelig oppgraderingen til Telenor bra men dette skulle de ha funnet ut for LENGE siden.

De er nok litt for tungrodde ja :cool:

Endret av mirene
Lenke til kommentar

Fra: "Rune M. Sundvor" <[email protected]>

Til: <[email protected]>

Emne: Hastighet ADSL?

Dato: 17. mars 2004 12:00

 

Hei!

 

Har dere planer å sette opp farten på ADSL linjene nå som Telenor skal gjøre det?

 

Hilsen

 

Rune M. Sundvor (ADSL / mobil kunde)

 

:dribble: Hva svarer de tro ? :cry:

 

Hei

 

Foreløpig har ikke Tele2 planer om å tilby 2MBit linje.

Tele2 vil komme med sin nye struktur på ADSL fredag 19.03.2004

så anbefaler deg å sjekke ut våre nettsider http://adsl.tele2.no da.

 

Med vennlig hilsen

Morten B

Tele2 Helpdesk

02000

[email protected]

08:00-22:00

 

All videre korrespondanse med kundeservice må

sendes til [email protected] , med all historikk vedlagt.

 

:roll: Så fredag blir det da

Endret av sm1pea07
Lenke til kommentar
Fra: "Rune M. Sundvor" <[email protected]>

Til: <[email protected]>

Emne: Hastighet ADSL?

Dato: 17. mars 2004 12:00

 

Hei!

 

Har dere planer å sette opp farten på ADSL linjene nå som Telenor skal gjøre det?

 

Hilsen

 

Rune M. Sundvor (ADSL / mobil kunde)

 

:dribble: Hva svarer de tro ? :cry:

 

Hei

 

Foreløpig har ikke Tele2 planer om å tilby 2MBit linje.

Tele2 vil komme med sin nye struktur på ADSL fredag 19.03.2004

så anbefaler deg å sjekke ut våre nettsider http://adsl.tele2.no da.

 

Med vennlig hilsen

Morten B

Tele2 Helpdesk

02000

[email protected]

08:00-22:00

 

All videre korrespondanse med kundeservice må

sendes til [email protected] , med all historikk vedlagt.

 

:roll: Så fredag blir det da

Hei,

Kunne du ha postlagt svaret du får fra tele2 her, lurer på det samme selv. :)

 

Takk. :)

Lenke til kommentar
FORDI:

 

NGT har ikke en brøkdel av kundemassen til Telenor en gang  :no:

Nei, det er fordi telenor tjener mer på å bruke lang tid.

 

http://www.digi.no/php/art.php?id=99869

NGT har ifølge denne linken 22,6% av ADSL-markedet, mens Telenor har 61%. Med andre ord har Telenor bare 3 ganger så mange kunder.

 

NGT har dessuten vist at de lett kan sette alle kunder både opp og ned i løpet av kort tid, vha. et script/program som går gjennom alle sentralene og justerer hastighetsprofilene til kunder, som f.eks. ved "superhelgen", da NGT satte alle kunder til 4 Mbit for helgen, og ned til sin vanlige profil igjen etter helgen:

http://www.hardware.no/nyheter/mai03/ngt.html

 

Å endre hastigheter er ikke vanskelig for en programmerer (med riktige tilgangsrettigheter). Har man først laget et program som justerer én kundes hastighet, så er det en relativt smal sak å endre dette til å gå gjennom samtlige kunder. Selv med hundretusener av kunder bør ikke dette ta mer enn 1 enkelt dag å gjennomføre, dersom viljen er tilstede.

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...