Gå til innhold

Mistenkelig lite plass ledig


Anbefalte innlegg

Hvor stor var den gamle partisjonen på den gamle harddisken du har ghostimaget fra?

Prøv deg på dette regnestykket:

 

[total størrelse på den gamle c:] - [opptatt plass på den nye c:] = X

 

Tipper X er hvor mye plass det står at du har igjen på den nye c:, har jeg rett?

 

Det kan jo tenkes at Windows vet hvor stor partisjon det først ble installert på, og ikke har oppdagt den nye partisjonsstørrelsen.

 

Jeg vet ikke hvordan du kan fikse dette bortsett fra å legge inn Windows poå ny, uten bruk av ghost-imaget ditt. Ja, jeg vet, ghost er deilig, men det er ikke alltid det er velegnet.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har det samme skjedd med meg!

jeg hadde en masse filer inne på c, som jeg flytta over til en annen disk. nå er det ikke mer enn 1.5GB inne på C, men høyreklikker jeg på partisjonen får jeg opp at 16GB er brukt. har prøvd å lage ghost av den, funker ikke. har prøvd å defragmentere, funker ikke.

 

jaja, inn med xp cd igjen da...

Lenke til kommentar
Hvor stor var den gamle partisjonen på den gamle harddisken du har ghostimaget fra?

Prøv deg på dette regnestykket:

 

[total størrelse på den gamle c:] - [opptatt plass på den nye c:] = X

 

Tipper X er hvor mye plass det står at du har igjen på den nye c:, har jeg rett?

 

Det kan jo tenkes at Windows vet hvor stor partisjon det først ble installert på, og ikke har oppdagt den nye partisjonsstørrelsen.

 

Jeg vet ikke hvordan du kan fikse dette bortsett fra å legge inn Windows poå ny, uten bruk av ghost-imaget ditt. Ja, jeg vet, ghost er deilig, men det er ikke alltid det er velegnet.. ;)

Som eg skreiv i det første innlegget i denne tråden så klona eg over partisjonen frå den gamle disken til den nye. Så størrelsen på partisjonen er heilt lik på både den nye og gamle disken. Men takk for forslaget!

 

Men som sagt så er problemet fiksa, og det var nok ikkje for tidleg å få lagt alt inn på nytt.... hugsar ikkje sist det skjedde..... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...